äldreochklokare skrev 2019-04-02 14:53:49 följande:
Du hugger väldigt du, trots att du i TS försöker låta så käck och glad. Varför ville du ens diskutera detta när du själv inte klarar av att bemöta de punkter som din egen TS genererade i?
Du skriver plötsligt saker som inte alls har med huvudfrågan att göra, så som man gör när argumenten tryter.
Du misstolkar uppenbarligen gärna en del inlägg också (t.ex. det som du så upprört kommenterade på ovan)
I TS skriver du "allt är bra enligt mig" men sen blir du mer eller mindre "crazy" när folk tycker annat än vad du själv gör.
I princip inget du skriver i inlägget jag använder för att kommentera här, har att göra med att en mamma har ensam vårdnad trots att man lever i en familj med pappan. Du säger också emot dig själv på olika punkter.
Jag ser inga nackdelar med att en förälder exempelvis måste ta ett snabbt beslut vi tex läkarvård, då min sambo inte alltid är kontaktbar så kan det vid en situation kanske bara vara bra att jag kan ta alla beslut, det kan också vara negativt.
När det gäller skola och omsorg så ser jag inget problem i det heller då vi alltid tar alla beslut tsm, sen om han eller jag eller båda måste skriva på ett papper har mindre betydelse för oss. Vi ser enkelheten i det ist. Jag har försökt svara utifrån vad jag tycker och jag känner att vissa har svårt se vilka negativa effekter det kan ha. Men det går att hitta för och nackdelar med allt.
Vi tycker iaf att ett papper inte påverkar varken min sambos ansvar för barnen eller hur mycket han är med dom, jag vet däremot många mammor med delad vårdnad där barnen blivit fruktansvärt utsatta ist när föräldrarna inte kan komma överens om någonting och då kan det kanske ibland vara bra om en vuxen fick ta ett beslut utan massa tjaffs.Jag vet att jag aldrig skulle missunna mina barn sin pappa, och jag tror att min sambo känner en tillit till att jag som mamma alltid kommer se till mina barns bästa. Vi känner på väldigt trygga ändå och vi har som sagt skrivit många papper vid sidan av som passar oss.
Sen hur det funkar i praktiken är såklart svårt att veta. Men som sagt för oss känns detta enklast och bäst. Vi är nöjda med vårat upplägg och skolan kanske undrar sen, men dom får gärna undra. Jag kanske missade svara på något nu eller lät "crazy" det var inte min mening.
Nu måste jag ta hand om våran nyfödda, och ja jag tar alla nätter för jag är en natt människa och det är inte min sambo, är det provocerande för någon? Jag byter faktiskt också mest blöjor och lagar mat, däremot fixar sambon, trädgården, huset och bilarna. Jag står som ägare på alla fordon samt boendet, delar ni på allt ?
Jag har försäkrat upp både mig och sambon för 3 miljoner om den ene dör så får den andre 3 miljoner vice versa.
Barnen är också försäkrade till spetsen och vi har försökt trygga allt för deras framtid. Och jag har inga planer på att vara otrogen och ta barnen och flytta till Kiruna, men jag vet att jag har möjligheten.
En sund klok förälder utnyttjar inte sin makt.
Vi kanske har valt fel väg men än så länge så är vi nöjda med vårat val.
Jag ber om ursäkt om jag låter "arg" "crazy" eller missat svarat på något jag är en lätt stressad 3 barns mor med många bollar i luften, undrar om det finns fler här inne med ensam vårdnad ist för alla dessa mammor/pappor med gemensam ?