Inlägg från: Anonym (Dr Nej!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dr Nej!)

Kär i sin läkare

Ledsen över att vara pessimist och försöka döda entusiasmen men om du är nöjd med honom som läkare ska du inte äventyra den patient-läkar relationen genom att fråga. För frågar du är risken att hen avslutar dig som patient, förutsatt att hen aggerar korrekt det vill säga. Läkare får inte inleda någon kontakt med sin patient och det måste gått en tid efter avslutad kontakt. När jag läste medicin var den tiden 8 veckor efter sista kontakt/besök.

• Anonym (Dr Nej!)
    Nosha skrev 2019-04-03 12:51:26 följande:

jag förstår din resonemang helt och hållet och som jag sa tidigare behandlingen är snart klar och jag kommer inte ha honom som läkare och tycker du ändå är det fel och fråga honom ?  

Ja, tycker det är helt fel av dig att fråga. Du säger att han är kirurg och att du snart ska avsluta behandlingen. Vad säger att du inte kommer behöva hans hjälp i framtiden? Bränn inte dina broar om du hittat en läkare du trivs med! Jag avslutar alltid patienter om dem visar intresse! Det måste ske ett läkarbyte för att säkerställa att patienten får god vård. Går patienten (pat) hos en läkare som pat är förtjust i blir situationen komplex då pat kommer ha andra förväntningar på given vård och kanske inte talar sanning för att oftare få gå hos läkaren tex. Finns många fler aspekter. Mitt råd är verkligen att inte ställa frågan. Leta någon annan stans. Det är det jag har att säga.
  • Anonym (Dr Nej!)
    Nosha skrev 2019-04-03 16:03:51 följande:

ja, när du säger så blir jag mer och mer osäker på det och kanske bäst att glömma det hela och gå vidare. Håller med dig 

Lycka till, är övertygad om att det är det bästa!
Svar på tråden Kär i sin läkare