• Anzil
    Äldre 3 Apr 06:57
    1746 visningar
    12 svar
    12
    1746

    Fenomenet att få mer uppmärksamhet när man avstått ifrån onani ett tag?

    Hej!

    Den här frågan vet jag att det har dykts upp någonstans men jag kan inte finna det. Jag tror mest troligt att det var i en annan forum. Jag kan inte hitta frågeställningen någonstans.

    Jag tror absolut att jag har läst om det här någonstans och därför kan jag dra slutsatsen att jag inte är ensam.

    Det är ett fenomen där jag har märkt att man får mer uppmärksamhet ifrån kvinnor när man avstått ifrån onani. Man får dessutom betydligt lättare kontakt med kvinnor när man inte onanerat på länge.

    Hur kommer det sig det här egentligen?

    Jag tror att jag också har läst någonstans där man rekommenderar att sluta med onani och så stod det fördelar med att göra det. En av fördelarna var just att man blev mer attraktiv. Hur kommer det sig egentligen? Hur kan man bli mer attraktiv om man slutar med onani. Det är väl inte så att det märks om man har onanerat eller inte?

    När jag skriver onani, så menar jag då manlig onani.

    Det måste väl finnas någon form av svar till det här.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Fenomenet att få mer uppmärksamhet när man avstått ifrån onani ett tag?
  • Äldre 3 Apr 07:56
    #1

    När man har en partner så kan det väl i vissa fall vara en bra idé att avstå från onani för att "spara sig" till sin partner. Men det är väl rätt personligt hur man fungerar..

    Men att man skulle dra till sig fler kvinnor för att man inte har tömt säcken på ett tag har jag aldrig hört!

    Tvärtom så rekommenderas det väl att en kille drar en handtralla innan dejten för att vara avspänd och inte för "på".

  • Äldre 3 Apr 09:10
    #2
    Anzil skrev 2019-04-03 06:57:27 följande:

    Hej!

    Den här frågan vet jag att det har dykts upp någonstans men jag kan inte finna det. Jag tror mest troligt att det var i en annan forum. Jag kan inte hitta frågeställningen någonstans.

    Jag tror absolut att jag har läst om det här någonstans och därför kan jag dra slutsatsen att jag inte är ensam.

    Det är ett fenomen där jag har märkt att man får mer uppmärksamhet ifrån kvinnor när man avstått ifrån onani. Man får dessutom betydligt lättare kontakt med kvinnor när man inte onanerat på länge.

    Hur kommer det sig det här egentligen?

    Jag tror att jag också har läst någonstans där man rekommenderar att sluta med onani och så stod det fördelar med att göra det. En av fördelarna var just att man blev mer attraktiv. Hur kommer det sig egentligen? Hur kan man bli mer attraktiv om man slutar med onani. Det är väl inte så att det märks om man har onanerat eller inte?

    När jag skriver onani, så menar jag då manlig onani.

    Det måste väl finnas någon form av svar till det här.

    Tack för svar!


    Kan du hänvisa till någon seriös källa kring detta eller är det bara någon Urban-myth och grabb-hitte-på?


  • äldreo­chklok­are
    Äldre 3 Apr 10:09
    #3
    Anzil skrev 2019-04-03 06:57:27 följande:

    Hej!

    Den här frågan vet jag att det har dykts upp någonstans men jag kan inte finna det. Jag tror mest troligt att det var i en annan forum. Jag kan inte hitta frågeställningen någonstans.

    Jag tror absolut att jag har läst om det här någonstans och därför kan jag dra slutsatsen att jag inte är ensam.

    Det är ett fenomen där jag har märkt att man får mer uppmärksamhet ifrån kvinnor när man avstått ifrån onani. Man får dessutom betydligt lättare kontakt med kvinnor när man inte onanerat på länge.

    Hur kommer det sig det här egentligen?

    Jag tror att jag också har läst någonstans där man rekommenderar att sluta med onani och så stod det fördelar med att göra det. En av fördelarna var just att man blev mer attraktiv. Hur kommer det sig egentligen? Hur kan man bli mer attraktiv om man slutar med onani. Det är väl inte så att det märks om man har onanerat eller inte?

    När jag skriver onani, så menar jag då manlig onani.

    Det måste väl finnas någon form av svar till det här.

    Tack för svar!


    Möjligen att en man som avstått ett tag blir mer sugen och därför lite mer "desperat" är på jakt än annars. 
  • Sveden­borg
    Äldre 3 Apr 12:26
    #4
    Anzil skrev 2019-04-03 06:57:27 följande:

    ...att man får mer uppmärksamhet ifrån kvinnor när man avstått ifrån onani. Hur kan man bli mer attraktiv om man slutar med onani. Det är väl inte så att det märks om man har onanerat eller inte?


    Onani är en felriktad sexuell energi som du vänder mot dig själv istället för mot någon annan. Det är ett egoistisk, perverterat och själslöst sätt att göra sig av med sin sexuella energi. Idag är onani något som lärs ut till barn & ungdomar som något bra och utvecklande för individen. Få talar om nackdelarna med onani. Den missriktade energin, det själslösa som sätter sig i ansiktet och personligheten. Onanerande män får särskilda ansiktsdrag, en slapphet och glåmig utstrålning som saknas hos de män som avhåller sig. Hos män som inte onanerar finns också oftare en genuin gnista i ögonen som oftast uppskattas av kvinnor utan att kvinnorna för den delen vet om att männen inte onanerar. De icke-onanerande männen får också en mer avslappnad hållning till sin omgivning vilket oftast ses som fördelaktigt och behagligt av kvinnor. Onanerande män är oftast mer egoistiska mot sin omgivning och de saknar oftast förmågan att kontrollera sin sexuella energi, de väntar tills de är ensamma så att de kan onanera och få utlösning och gör därför av med sin energi på sig själv, vilket är i grunden är bortslösad energi. Ingenting gott kommer ur detta slöseri, snarare är onani ett långsamt förgörande av den mänskliga själens sprudlande och levande energi.  Män som inte onanerar har denna energi lagrad i sin kropp, det syns i sättet att föra sig, sättet att titta lite extra in i en kvinnas ögon, sättet han inte måste jaga kvinnor för att få tillfredställelse, sättet han kan ha en kvinna och samtidigt förlora henne utan att han berörs nämnvärt, sådan män reser sig över de onanerande männen med råge. Kvinnorna vet ingenting om huruvida männen onanerar eller inte, men de märker av allt det ovannämnda, ibland enbart som subtila nyanser i hur en man är mot dem.

    Så svaret är: Jo, det märks om man onanerar eller inte. Där har du mitt svar.
  • Anzil
    Äldre 3 Apr 15:41
    #5
    Svedenborg skrev 2019-04-03 12:26:47 följande:
    Onani är en felriktad sexuell energi som du vänder mot dig själv istället för mot någon annan. Det är ett egoistisk, perverterat och själslöst sätt att göra sig av med sin sexuella energi. Idag är onani något som lärs ut till barn & ungdomar som något bra och utvecklande för individen. Få talar om nackdelarna med onani. Den missriktade energin, det själslösa som sätter sig i ansiktet och personligheten. Onanerande män får särskilda ansiktsdrag, en slapphet och glåmig utstrålning som saknas hos de män som avhåller sig. Hos män som inte onanerar finns också oftare en genuin gnista i ögonen som oftast uppskattas av kvinnor utan att kvinnorna för den delen vet om att männen inte onanerar. De icke-onanerande männen får också en mer avslappnad hållning till sin omgivning vilket oftast ses som fördelaktigt och behagligt av kvinnor. Onanerande män är oftast mer egoistiska mot sin omgivning och de saknar oftast förmågan att kontrollera sin sexuella energi, de väntar tills de är ensamma så att de kan onanera och få utlösning och gör därför av med sin energi på sig själv, vilket är i grunden är bortslösad energi. Ingenting gott kommer ur detta slöseri, snarare är onani ett långsamt förgörande av den mänskliga själens sprudlande och levande energi.  Män som inte onanerar har denna energi lagrad i sin kropp, det syns i sättet att föra sig, sättet att titta lite extra in i en kvinnas ögon, sättet han inte måste jaga kvinnor för att få tillfredställelse, sättet han kan ha en kvinna och samtidigt förlora henne utan att han berörs nämnvärt, sådan män reser sig över de onanerande männen med råge. Kvinnorna vet ingenting om huruvida männen onanerar eller inte, men de märker av allt det ovannämnda, ibland enbart som subtila nyanser i hur en man är mot dem.

    Så svaret är: Jo, det märks om man onanerar eller inte. Där har du mitt svar.
    Det här inlägget var ett fantastiskt inlägg!!

    Stort gigantiskt tack skall du ha!!
  • Äldre 3 Apr 17:23
    #6

    Frågan är väl om män möjligtvis kan sända ut mer testosteron om man låter bli ett par dagar. Det har ju spekulerats att män kan känna på sig när kvinnor har foglossning och mer mottagliga för parning. Allt sånt här sker ju naturligtvis omedvetet. Vi sänder ju ut lukter i många av dessa sammanhang som vi bara omedvetet registrerar hos varandra.

  • Anzil
    Äldre 3 Apr 20:16
    #7
    Sleepy skrev 2019-04-03 17:23:39 följande:

    Frågan är väl om män möjligtvis kan sända ut mer testosteron om man låter bli ett par dagar. Det har ju spekulerats att män kan känna på sig när kvinnor har foglossning och mer mottagliga för parning. Allt sånt här sker ju naturligtvis omedvetet. Vi sänder ju ut lukter i många av dessa sammanhang som vi bara omedvetet registrerar hos varandra.


    Kan vi män känna när kvinnor har foglossning?

    Det har i alla fall inte jag upplevt.
  • Äldre 3 Apr 20:51
    #8
    Anzil skrev 2019-04-03 15:41:54 följande:
    Det här inlägget var ett fantastiskt inlägg!!

    Stort gigantiskt tack skall du ha!!
    Testa! Kör enligt båda metoderna, en månad var. Se om det blir skillnad i resultat!
  • Äldre 3 Apr 21:32
    #9
    Anzil skrev 2019-04-03 20:16:27 följande:
    Kan vi män känna när kvinnor har foglossning?

    Det har i alla fall inte jag upplevt.
    haha
  • Anzil
    Äldre 7 Apr 07:00
    #10
    Svedenborg skrev 2019-04-03 12:26:47 följande:
    Onani är en felriktad sexuell energi som du vänder mot dig själv istället för mot någon annan. Det är ett egoistisk, perverterat och själslöst sätt att göra sig av med sin sexuella energi. Idag är onani något som lärs ut till barn & ungdomar som något bra och utvecklande för individen. Få talar om nackdelarna med onani. Den missriktade energin, det själslösa som sätter sig i ansiktet och personligheten. Onanerande män får särskilda ansiktsdrag, en slapphet och glåmig utstrålning som saknas hos de män som avhåller sig. Hos män som inte onanerar finns också oftare en genuin gnista i ögonen som oftast uppskattas av kvinnor utan att kvinnorna för den delen vet om att männen inte onanerar. De icke-onanerande männen får också en mer avslappnad hållning till sin omgivning vilket oftast ses som fördelaktigt och behagligt av kvinnor. Onanerande män är oftast mer egoistiska mot sin omgivning och de saknar oftast förmågan att kontrollera sin sexuella energi, de väntar tills de är ensamma så att de kan onanera och få utlösning och gör därför av med sin energi på sig själv, vilket är i grunden är bortslösad energi. Ingenting gott kommer ur detta slöseri, snarare är onani ett långsamt förgörande av den mänskliga själens sprudlande och levande energi.  Män som inte onanerar har denna energi lagrad i sin kropp, det syns i sättet att föra sig, sättet att titta lite extra in i en kvinnas ögon, sättet han inte måste jaga kvinnor för att få tillfredställelse, sättet han kan ha en kvinna och samtidigt förlora henne utan att han berörs nämnvärt, sådan män reser sig över de onanerande männen med råge. Kvinnorna vet ingenting om huruvida männen onanerar eller inte, men de märker av allt det ovannämnda, ibland enbart som subtila nyanser i hur en man är mot dem.

    Så svaret är: Jo, det märks om man onanerar eller inte. Där har du mitt svar.
    Hur lång tid skulle det kunna ta tills man uppnår till attraktion?

  • Äldre 7 Apr 07:40
    #11
    Anzil skrev 2019-04-07 07:00:18 följande:

    Hur lång tid skulle det kunna ta tills man uppnår till attraktion?


    Det lär du märka.
  • Sveden­borg
    Äldre 8 Apr 12:16
    #12
    Anzil skrev 2019-04-07 07:00:18 följande:
    Hur lång tid skulle det kunna ta tills man uppnår till attraktion?
    Olika. Förslagsvis 2-3 månader. Troligast redan efter ett par veckor. Testa och se! Om inte attraktion uppstår, så har du åtminstone vunnit självrespekt, inre styrka, innerlig potens, avstå från onani främst för din egen skull, för att du vill, det kommer att ge dig belöningar....lycka tillSolig
Svar på tråden Fenomenet att få mer uppmärksamhet när man avstått ifrån onani ett tag?