• Anonym (Nile)

    Hjälper du honom att spruta fast du inte vill?

    Jag och min man har varit tillsammans i 25 år.

    Sex har aldrig varit min gräj. Jag skulle kunna vara utan det helt faktiskt.

    För ca 15 år sedan gick vi på samtal kring detta då min man som det fästa andra vill ha sex.

    Det sluta med att vi fick tips om att ha sex på förbestämd dag varje vecka.

    Förhoppningen va att jag kanske då skulle få mer kall efter detta.

    Tyvärr så fick jag inte det.

    Trots detta har vi kört på en gång i veckan under alla år.

    Det är klart jag njuter när jag väl kommer igång men vägen dit känns inget speciellt.

    Nu då till min man. Han vill ju ha mer sex så i samma veva, för 15 år sedan, kom vi överens om att jag skulle vara med en extra gång i veckan för att han skall få mer njutning.

    Vissa perioder känns detta så hopplöst. Jag gör detta trots att jag inte vill, Min man uppskattar dock detta väldigt mycket och ser det som ett bra alternativ till sex.

    Vad säger ni, är detta ok?

  • Svar på tråden Hjälper du honom att spruta fast du inte vill?
  • Bjoer

    Det är väl ok så länge du och din man känner att det är ok? Jag menar, jag gör saker för min tjej ibland som jag inte vill. Hon gillar det, och jag gillar att hon gillar det. Så länge det liksom inte blir någon negativ spiral på något sätt så funkar det ju.

  • Xzx

    Knepig sits det där när ena parten vill ha sex men inte den andra.


    Antingen tror jag man gör som ni gör, att du går med på att göra saker för honom fast du inte riktigt är på humör. Alternativet annars riskerar ju att bli någon otrohetsaffär eller att ni går skilda vägar - vilket inte nödvändigtvis behöver vara något dåligt. Det beror ju på hur ni känner i övrigt. 


    Men klart är att sex är ett väldigt starkt och basalt behov för många, som behöver tillfredsställas...

  • Bagar Bengtsson

    Vet inte om jag har fattat rätt... Ni har alltså sex en gång varje vecka när båda får orgasm samt så "ställer du upp" en gång i veckan- på va då? Runkar, eller suger du av honom, eller är du bara där och är naken så han kan runka eller knullar ni med enda syfte att han ska ha det skönt?


    Visst kan man ställa upp på sin partner när den är sugen men varje vecka, år ut och år in låter ju inte direkt upphetsande. Om du inte känner att du far illa och din partner är nöjd så ser jag väl egentligen ingen anledning att upphöra men känner du att du blir utnyttjad så får du ta en funderare om det kanske är dags att gå skilda vägar.

  • Underhill

    Låter lite sorgligt tycker jag. Är inte bra att göra saker man inte vill eller helst slipper göra. Känner han inte ditt halvhjärtade engagemang? Jag hade hellre varit utan i en sådan situation eller med ett sådant upplägg. Verkligen jobbigt med sådan obalans, åt båda hållen givetvis. Har du funderat på varför du inte känner lust, antar det efter 25 år, eller?...och vad har du kommit fram till? Tror du att du hade tänt till i sällskap med någon annan...känt lust eller pirr till någon eller något annat under dessa senare år "utan lust"?...du och din partner har ju eran ryggsäck som ni bär med er såklart. Finns det ingen chans som du ser det att du kan se det från ett annat håll och eller se hans lust som något positivt...att han vill ha dig? Eller har det hänt saker som gör att du inte förmår det? Som sagt, blir inte bra på något sätt när man "tvingas" göra saker man helst slipper. Positivt dock att du kommer igång och njuter när vi väl fått fart på det. Inget du vill ha mer av eller kan man fram?


    E vi överens så kör vi
  • Moder1

    Det händer att jag suger av även om jag inte är sugen själv.

    Hade jag känt obehag över det så hade jag inte gjort det.

  • Anonym (Nile)

    Så tacksam för att ni svarar. De gånger jag tillfredsställer honom är jag naken, jag hjälper honom. Han pallar upp mig på kuddar för att se mer och han älskar detta. Han älskar mig och jag honom.

    Det jag märkt den senaste tiden är att jag blir mindre tänd när vi skall ha sex om jag sugit av och tillfredsställt honom tidigare i veckan.

    Vi pratar öppet om allt och så även detta.

    De va en period för ett tag sedan som vi bara hade sex. Tyvärr märker jag tydligt när det gått några dagar utan att han fått spruta. Då blir han sur och lättirriterad. Det slutar med att jag erbjuder "mina tjänster" för att allt skall bli bra trots att jag egentligen inte vill.

    Att gå isär är inget alternativ då vi för övrigt har det väldigt bra.

    Om jag tänkt på någon annan konstilation gällande sex? Ja absolut.

    Har även tänkt tanken att låta honom få njutning av andra för att få sitt begär mättat, men han är inte sådan.

    Detta är inte lätt.

    Jag misstänker att han har ett stötte behov av sex än andra och att detta vi håller på med inte är något vanligt.

    Han påstår givetvis motsatsen.

    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka?

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.

    Känner mig otacksam för det jag har men till viss del också utnyttjad.

    ????

  • Tom Araya
    Anonym (Nile) skrev 2019-04-03 17:16:27 följande:

    Jag och min man har varit tillsammans i 25 år.

    Sex har aldrig varit min gräj. Jag skulle kunna vara utan det helt faktiskt.

    För ca 15 år sedan gick vi på samtal kring detta då min man som det fästa andra vill ha sex.

    Det sluta med att vi fick tips om att ha sex på förbestämd dag varje vecka.

    Förhoppningen va att jag kanske då skulle få mer kall efter detta.

    Tyvärr så fick jag inte det.

    Trots detta har vi kört på en gång i veckan under alla år.

    Det är klart jag njuter när jag väl kommer igång men vägen dit känns inget speciellt.

    Nu då till min man. Han vill ju ha mer sex så i samma veva, för 15 år sedan, kom vi överens om att jag skulle vara med en extra gång i veckan för att han skall få mer njutning.

    Vissa perioder känns detta så hopplöst. Jag gör detta trots att jag inte vill, Min man uppskattar dock detta väldigt mycket och ser det som ett bra alternativ till sex.

    Vad säger ni, är detta ok?


    Om detta är okej kan bara ni avgöra.

    Uppenbart matchar ni varandra dåligt när det kommer till sex, men ni har båda ändå accepterat det och går med på att kompromissa, istället för att välja alternativ, som exempelvis att gå isär eller tillåta andra partners enbart för sex.

    Du måste ju fundera över vad det är som gör att du inte vill detta.
    Vill du slippa aktiviteten i sig?
    eller är du obekväm med att göra något för din partner enbart för hans skull?

    Man kan också vilja slippa byta till vinterdäck när vintern kommer, men då måste man ju samtidigt acceptera konsekvenserna av det.

    Du måste ställa värdet av din uppoffring mot vad det ger och om uppoffringen är svårare än konsekvenserna av att inte göra uppoffringen.

    Objektivt sett kan vi sitta här och moralisera över sådana uppoffringar och tycka att de inte ska göras och inte heller ska behövas...

    Jag kan för egen del tycka att jag nog hellre separerat än att någon av oss behövt göra den uppoffringen du gör, men även att behöva vara utan det man behöver.

    men

    Ingen annan än du från ditt håll och din man från sitt håll kan tala om vad som är rätt eller fel i detta för er, det kan bara ni själva göra.

  • Tom Araya
    Anonym (Nile) skrev 2019-04-04 17:31:58 följande:

    Så tacksam för att ni svarar. De gånger jag tillfredsställer honom är jag naken, jag hjälper honom. Han pallar upp mig på kuddar för att se mer och han älskar detta. Han älskar mig och jag honom.

    Det jag märkt den senaste tiden är att jag blir mindre tänd när vi skall ha sex om jag sugit av och tillfredsställt honom tidigare i veckan.

    Vi pratar öppet om allt och så även detta.

    De va en period för ett tag sedan som vi bara hade sex. Tyvärr märker jag tydligt när det gått några dagar utan att han fått spruta. Då blir han sur och lättirriterad. Det slutar med att jag erbjuder "mina tjänster" för att allt skall bli bra trots att jag egentligen inte vill.

    Att gå isär är inget alternativ då vi för övrigt har det väldigt bra.

    Om jag tänkt på någon annan konstilation gällande sex? Ja absolut.

    Har även tänkt tanken att låta honom få njutning av andra för att få sitt begär mättat, men han är inte sådan.

    Detta är inte lätt.

    Jag misstänker att han har ett stötte behov av sex än andra och att detta vi håller på med inte är något vanligt.

    Han påstår givetvis motsatsen.

    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka?

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.

    Känner mig otacksam för det jag har men till viss del också utnyttjad.

    ????


    Det är ju lite lustigt att du erbjuder dig att göra något du säger dig egentligen inte vill. Men är det inte en form av vilja till någonting du har när du erbjuder dig?
    Handlar din vilja mer om att det egentligen är behovet du vill slippa?
    Jag hoppas du kan förstå skillnaden i detta.

    Ja, sex en gång i veckan är ganska lite.

    Att vilja ha sex mer än en gång i veckan är inte ett behov större än normalt.

    Jag tycker inte din mans beteende är onormalt, det är sexuell attraktion till en kvinna han älskar och lever ihop med.

    Jag förstår att detta ger dig en känsla av att bli utnyttjad och det är nog inte en särskilt bekväm känsla för honom heller, men vilka är alterenativen och varför väljer ni inte något av dem?

  • Anonym (Det där med öppen relation...)

    Lyssna inte på det där med öppen relation. Han vill ha mer sex med DIG. En öppen relation är i de flesta fall mest till glädje för frun, hon kan hitta drösvis med andra karlar att ha sex med, mannen kan om han har tur kanske få sex någon gång ibland med någon annan. Grejen för män som går med på det är att de hoppas att frun "kommer igång" genom andra karlar, blir glad och även låter maken komma till lite mer.

    Så föreslår du öppen relation, är en stor risk att han kommer höra: "Jag tänder inte på dig längre. Jag vill inte ha sex med dig. jag vill ha sex med andra, och dela det bästa i en kärleksrelation med andra karlar, och vardagstristessen med dig. Jag gillar dig som en kompis men du är lika sexig som en hög med skit. Du är en dålig man och är inte värd bättre, om du sköter dig och jag får göra detta utan att du gnäller så vem vet, kanske du får sätta på mig nån gång ibland du med? Det kanske jag kan genomlida, men andra män är bättre än dig, därför knullar jag hellre med dem än dig." 

    Det är den ultimata förnedringen för en man. Man kan inte sjunka lägre än så.

  • BurningDiamond
    Anonym (Det där med öppen relation...) skrev 2019-04-04 19:23:01 följande:

    Lyssna inte på det där med öppen relation. Han vill ha mer sex med DIG. En öppen relation är i de flesta fall mest till glädje för frun, hon kan hitta drösvis med andra karlar att ha sex med, mannen kan om han har tur kanske få sex någon gång ibland med någon annan. Grejen för män som går med på det är att de hoppas att frun "kommer igång" genom andra karlar, blir glad och även låter maken komma till lite mer.

    Så föreslår du öppen relation, är en stor risk att han kommer höra: "Jag tänder inte på dig längre. Jag vill inte ha sex med dig. jag vill ha sex med andra, och dela det bästa i en kärleksrelation med andra karlar, och vardagstristessen med dig. Jag gillar dig som en kompis men du är lika sexig som en hög med skit. Du är en dålig man och är inte värd bättre, om du sköter dig och jag får göra detta utan att du gnäller så vem vet, kanske du får sätta på mig nån gång ibland du med? Det kanske jag kan genomlida, men andra män är bättre än dig, därför knullar jag hellre med dem än dig." 

    Det är den ultimata förnedringen för en man. Man kan inte sjunka lägre än så.


    Vem har sagt att det ens kommer introduceras en ny man i ekvationen bara för att paret väljer att ha en öppen relation?
  • Anonym (Det där med öppen relation...)
    BurningDiamond skrev 2019-04-04 19:43:56 följande:
    Vem har sagt att det ens kommer introduceras en ny man i ekvationen bara för att paret väljer att ha en öppen relation?
    Ingen. Men det är gissningsvis det han kommer att höra. Det är vad jag hade hört, och jag är man.

    Dussintals trådar på familjeliv bekräftar det. Öppen relation=Kvinnan knullar med andra. Mannen kanske också får göra det i teorin, men gör det inte eller väldigt sparsamt.
  • BurningDiamond
    Anonym (Det där med öppen relation...) skrev 2019-04-04 19:54:56 följande:
    Ingen. Men det är gissningsvis det han kommer att höra. Det är vad jag hade hört, och jag är man.

    Dussintals trådar på familjeliv bekräftar det. Öppen relation=Kvinnan knullar med andra. Mannen kanske också får göra det i teorin, men gör det inte eller väldigt sparsamt.
    Dussintals trådar? Jag har inte läst en endaste om detta.
  • Underhill
    Anonym (Nile) skrev 2019-04-04 17:31:58 följande:
    Så tacksam för att ni svarar. De gånger jag tillfredsställer honom är jag naken, jag hjälper honom. Han pallar upp mig på kuddar för att se mer och han älskar detta. Han älskar mig och jag honom.
    Det jag märkt den senaste tiden är att jag blir mindre tänd när vi skall ha sex om jag sugit av och tillfredsställt honom tidigare i veckan.

    Vi pratar öppet om allt och så även detta.
    De va en period för ett tag sedan som vi bara hade sex. Tyvärr märker jag tydligt när det gått några dagar utan att han fått spruta. Då blir han sur och lättirriterad. Det slutar med att jag erbjuder "mina tjänster" för att allt skall bli bra trots att jag egentligen inte vill.

    Att gå isär är inget alternativ då vi för övrigt har det väldigt bra.

    Om jag tänkt på någon annan konstilation gällande sex? Ja absolut.
    Har även tänkt tanken att låta honom få njutning av andra för att få sitt begär mättat, men han är inte sådan.
    Detta är inte lätt.
    Jag misstänker att han har ett stötte behov av sex än andra och att detta vi håller på med inte är något vanligt.
    Han påstår givetvis motsatsen.

    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka?
    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?
    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.

    Känner mig otacksam för det jag har men till viss del också utnyttjad.

    ????

    Min partner "hjälper till" lite då och då...för att min partner vet att jag har mer lust.Jag uppskattar det och önskar det kunde bli av oftare...men hade mycket hellre haft sex tillsammans om du förstår vad jag menar. Sex som tillfredsställer båda såklart, som förhoppningsvis ger mersmak :)


    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka?
    *Jag hade gärna haft sex 2-4ggr i veckan och eller mer periodvis och lite mindre ibland. Men vad är normalt egentligen!?...ni måste ju hitta er rytm beroende på vart ni är i livet tänker jag :) 

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?
    *Härligt att klämma och känna oavsett var eller när...tycker jag, men det bör ju vara lite känsla med i det hela.

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?
    *Ja, jag tittar gärna...och kan förstå att din man tittar om det inte är så vanligt att se dig naken i dagsljus. Är väl bara fint tänker jag...vad tycker du?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Fopps)
    Anonym (Nile) skrev 2019-04-04 17:31:58 följande:

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.


     


    Normalt att klämma hela tiden, vet jag inte, men jag vill det. gör det dock inte, men jag gillar att visa fysisk uppskattning, och få det. Jag tycker det är hett och smickrande att man smeker och tar i sin partner vid "icke sexiga" stunder. Är partnern inte på humör ska det givetvis respekteras.

    Nästa fråga; Ja. För mig iallafall. Jag kan gå igång av att se henne naken, smeka henne, eller bara en passionerad kyss.
    trots alla brister, är det den vackrasre kroppen. Precis som din man, avgudar jag min partners kropp.

  • Anonym (Man)

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.

    Känner mig otacksam för det jag har men till viss del också utnyttjad.

    ????


    Allt du räknar upp gör jag på min fru ändå har vi sex tre gånger i veckan, gift sedan 30 år. Hennes kropp är ju så underbar på alla sätt och vis, får inte nog av den.
  • Bananböjaren
    Underhill skrev 2019-04-04 07:43:56 följande:

    Låter lite sorgligt tycker jag. Är inte bra att göra saker man inte vill eller helst slipper göra.


    Att göra saker man helst skulle slippa kallas att vara vuxen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Nile) skrev 2019-04-04 17:31:58 följande:

    Så tacksam för att ni svarar. De gånger jag tillfredsställer honom är jag naken, jag hjälper honom. Han pallar upp mig på kuddar för att se mer och han älskar detta. Han älskar mig och jag honom.

    Det jag märkt den senaste tiden är att jag blir mindre tänd när vi skall ha sex om jag sugit av och tillfredsställt honom tidigare i veckan.

    Vi pratar öppet om allt och så även detta.

    De va en period för ett tag sedan som vi bara hade sex. Tyvärr märker jag tydligt när det gått några dagar utan att han fått spruta. Då blir han sur och lättirriterad. Det slutar med att jag erbjuder "mina tjänster" för att allt skall bli bra trots att jag egentligen inte vill.

    Att gå isär är inget alternativ då vi för övrigt har det väldigt bra.

    Om jag tänkt på någon annan konstilation gällande sex? Ja absolut.

    Har även tänkt tanken att låta honom få njutning av andra för att få sitt begär mättat, men han är inte sådan.

    Detta är inte lätt.

    Jag misstänker att han har ett stötte behov av sex än andra och att detta vi håller på med inte är något vanligt.

    Han påstår givetvis motsatsen.

    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka?

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Min man avgudar mig och ger mig så mycket komplimanger och jag vet att många kvinnor hade önskat sig detta.

    Känner mig otacksam för det jag har men till viss del också utnyttjad.

    ????


    Sur och irriterad för att han inte har fått spruta? Vet inte din man hur han tillfredsställer sig själv?

    Mina svar på dina frågor:

    -Är det lite att ha sex 1 gång/vecka? 

    Ja, det är lite, 3 ggr är väl ganska standard, och det jag tycker är lagomt.

    -Är det normalt att mannen hela tiden vill klämma på kvinnans rumpa under trosorna? Oavsett om hon står och lagar mat, tvättar eller kollar på TV?

    Ja, jag tar mycket på min man också, jag visar honom att jag tycker att han är sexig och att jag är attraherad av honom. 
    Tycker du att det är obehagligt så säg till!

    -Är det normalt att kvinnan blir totalt uttittad när hon visar sig naken få stunder mellan tex duschen och garderoben?

    Ja det tror jag. Min man kollar på mig varje kväll när jag tar av mig kläderna, det har blivit som en rutin vid läggdags ;) 

    Annars så tycker jag att ert upplägg är konstigt. Det är inte normalt att du ska tvinga dig att göra något du inte vill... Märker inte din man att du inte vill? Om detta sätt inte har fungerat på 15 år så måste det ju ske en förändring. Har du något som gör dig upphetsad, alltså även när du är själv?
Svar på tråden Hjälper du honom att spruta fast du inte vill?