• malinkat

Gör ett eget skötbädd ;o)

Jag tycker att alla skötbord man tittar på är så DYRA!! Och många är alldeles för klumpiga för vårt badrum - och lilla lägenhet för den delen...

Men så gick jag in på granit idag, de sålde ut någon slags sätt-ihop-det-själv hylla med en liten tvätt korg och tre tygfack eller vad man ska säga, under själva hyllplanet. 150 kr! Har målat det vitt och ser att det är precis lagom för en skötdyna från IKEA!
    Ska bara fixa ett sånt anti-halk-skydd och kanske spika fast en kant på varje sida. Men annars tror jag den blir perfekt!

• Svar på tråden Gör ett eget skötbädd ;o)
  • marmelade

Attans... affären finns bara i storstäderna... Tack ändå för tipset!

• mamma2B

Jag gick till Granit på Fridhemsplan i Sthlm och där var det oxå utförsäljning så jag gjorde som malinkatarina och köpte ett, kändes prisvärt och bra!

• LS 75

mamma2B, har du möjlighet att lägga upp en bild i ditt galleri.
    Är så nyfiken på hur det ser ut!

• Sammet

Attans! Jag som gick förbi flera Granit utan att gå in i helgen
    Det låter ju perfekt!
    Jag skulle också vilja se bild...

• mamma2B

Har lagt upp en bild i mitt galleri nu (känner mig lite tokig, mannen vet inte ens att jag sprang iväg och köte ett men jag tror det blir super i vår lilla lägenhet, den finns oxå på Granits hemsida och heter nog helt enkelt Förvaring 3 hyllor & tvättkorg. Lycka till!

• Cahjo

Vi hade inte ens ett skötbord till våran bebis. Vi hade en skötbädd som vi lade på diskbänken. Några blöjor och torra tvättlappar hade vi på mikron.
    När han blev lite större och kunde vända sig så flyttade vi skötbädden till sängen. När han sedan blev så stor att han blev längre än skötbädden bytte vi den mot en handduk på sängen. Det har vi fortfarande och nu är han nyss fyllda 1 år.

Kram

• gravidanina

dem flesta skötväskorna man skaffar har skötunderlägg till

• malinkat

Oj vad många inlägg - fler än jag som inte gillar utbudet av skötbäddar ;o)
    Nej, tyvärr har jag ingen bild.... kameran är med min gubbe i USA och kommer inte hem förrän den 1:a april.... sorry :o(

Kanske har de bilder på hemsidan?

Den ser i alla fall ut som en liten träbänk, själva bänkdelen består dock av ett antal "småbjälkar", men man kan ju lägga en skiva på om man vill. Men IKEAS skötdyna passar perfekt på!
    Och så under bänken, så hänger man ett set med tre textilfack och bredvid en liten tvätt korg.
    Köpte också min på Fridhemsplan i Stockholm!

Svar på tråden Gör ett eget skötbädd ;o)