• malinkat

Gör ett eget skötbädd ;o)

Jag tycker att alla skötbord man tittar på är så DYRA!! Och många är alldeles för klumpiga för vårt badrum - och lilla lägenhet för den delen...

Men så gick jag in på granit idag, de sålde ut någon slags sätt-ihop-det-själv hylla med en liten tvätt korg och tre tygfack eller vad man ska säga, under själva hyllplanet. 150 kr! Har målat det vitt och ser att det är precis lagom för en skötdyna från IKEA!
    Ska bara fixa ett sånt anti-halk-skydd och kanske spika fast en kant på varje sida. Men annars tror jag den blir perfekt!

• Svar på tråden Gör ett eget skötbädd ;o)
  • malinkat

Oj, det blev många inlägg - såg att mamma2B hade lagt upp en bild redan, så då har ni sett den ;o)

• No 1

Jag hittar inga priser...kan man inte handla via nätet??

• marmelade

Fin den var! 299:- står det att den kostar. Verkar inte gå att köpa över nätet. Får bli en liten tripp framåt våren neråt Malmö tror jag bestämt.

• Erita

Den var ju riktigt fin

tycker att det mesta kan man faktiskt bygga upp eller piffa upp alldeles själv utan massa dyra "exklusiva" grejer från babyaffärerna..

• FIAPIA

Toppengrej!
    Vilka mått har den? Bredd, djup, höjd.
    FIAPIA

• marmelade

Står på hemsidan att måtten är: 37* 71* 77

* = gånger, bara att jag inte hittar det tecknet..... ;_)

• gravidanina

malinKatarina: vi köpte en ny skötväska i går och där ingår det skötunderlägg som vi ska använda istället för skötbord..bara lägga en handduk på...

• Haley

Men är inte 37 cm lite väl lite? En nyfödd mäter ju mellan 50 coh 60 cm, alltså hamnat halva bebisen utanför. Sätter man barnet åt andra hållet så blir det väl lite snett och avigt. Eller är det OK sätt att byta på rent ergonomiskt? Annars var den jättefin!

• Ekorrfamiljen
    Haley: Jag har läst att i andra länder byter man på barnet "från sidan". De ligger alltså längsmed väggen när man sköter om dem och det ska tydligen funka bra. En av mina kompisar har skött sina barn så och hon har inga problem med det.
    //Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Haley

Ekorrfamiljen: Ja, det kanske funkar. Återkommer om ett år när jag testat de olika teknikerna.

Själv funderar jag på IKEAs Sniglar och rottingkorgar på undre hyllan. Lättstädat och OK ordning, tror jag.

• mamma2B

Köper man denna på Granit (som för närvarande är på halva priset) så får man ha skötbäddet på sidan alternativt vrida den ut från väggen (eller ha den vid fönstret och använda fönsternischen så man får lite djup).

• malinkat

gravidanina: Det var ju en smart idé också!
    För den där plastbädde lär halka runt ;o)

Tänkte som sagt också göra den lite mer säker genom att spika fast en träkant på långsidan som inte står mot väggen, eller kanske fästa lite grovt tyg som en "spärr".

Svar på tråden Gör ett eget skötbädd ;o)