• Anonym (Vilsen)

    Kan hon ha dödat mitt barn?

    Många kommer tro att jag är helt ute och cyklar, men Jag e säker på att jag blivit förgiftad under min för övrigt friska graviditet.

    Jag var tillsammans med en man, vars familj inklusive systrar ogillade mig starkt, jag är svensk, dom från ett annat land. Dom hatade att jag var gravid.

    På ultraljudet i vecka 14 var hon frisk, växte som hon skulle och allt såg bra ut.

    Då jag haft druvbörd innan så höll dem extra koll på mig och jag gick på ultraljud i vecka 17 igen där dem märkte att nåt var avvikande och att hon inte växte som hon skulle. Det första min BM frågar mig är om jag tagit droger eller liknande då det såg ganska avvikande ut.

    Efter uppföljning med nål i magen o dyl visar det att min dotter som var frisk för några veckor sen, har trisomi 18 och Fick göra abort i vecka 20.

    Denna helvetes familjen håller på med svart magi och grejer , hittat inlindade dockor med hår på under min madrass, men jag tror inte på sånt.

    Det jag vet iallafall är att hans syrra gav mig ofta krämer och servera mig dricka (hon är apotekare) medans jag var gravid. Fick ofta ont i magen i samband med detta men det var inget jag kopplade förens nu i efterhand. Varken hans syrror eller någon i familjen beklagade sorgen, precis som dem visste redan att nåt skulle hända. Barnmorskans fråga om jag tagit medicin eller droger under min graviditet ekar i mitt huvud dagligen.

    Om detta nu stämmer , vad för preparat/medicin kan hon ha gett mig för att förgifta mitt barn?

    Dumma svar undanbedes.

  • Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?
  • Anonym (Vilsen)

    Måste tillägga att hon tidigare tagit/stulit receptbelagd medicin och gett till familjemedlemmar utan recept.

  • Humlan88

    Öö varför i hela friden är du tillsammans med en kille med sån familj? Fråga dig själv om du tror på magi, eller om det helt enkelt kan vara så att det var fel på fostret?

  • Anonym (Polis)

    Tycker du ska kontakta polisen om du är ärlig med dina misstankar.

  • Zizazi

    Nej. Trisomi kan inte orsakas av svart magi.

    Trisomi är något som fanns i ditt barns gener redan ganska snart efter befruktningen, att hon var frisk då är skitsnack.


    Kanske kan underlätta för dig att känna till detta. Det kan vara din ålder som orsakade trisomin. Kvinnor efter 33 bör inte föda barn, om de inte gillar att plåga sin avkomma. Då ökar risken för trisomier och andra kromosomavvikelser+cancer+förkorta livslängd, MS och andra kul sjukdomar.

  • sextiotalist
    Zizazi skrev 2019-04-05 15:09:18 följande:

    Nej. Trisomi kan inte orsakas av svart magi.

    Trisomi är något som fanns i ditt barns gener redan ganska snart efter befruktningen, att hon var frisk då är skitsnack.


    Kanske kan underlätta för dig att känna till detta. Det kan vara din ålder som orsakade trisomin. Kvinnor efter 33 bör inte föda barn, om de inte gillar att plåga sin avkomma. Då ökar risken för trisomier och andra kromosomavvikelser+cancer+förkorta livslängd, MS och andra kul sjukdomar.


    Det stämmer att trisomin fanns där redan från början, men resten är rätt mycket skitsnack, ja, risken ökar, men fortfarande är det en väldigt liten risk att få barn med skador och då endast kromosonavvikelse, resten är rena rama skitsnacket från din sida. De allra flesta kvinnor som föder barn sent föder fullt friska barn. Det man kan säga är att kvinnor som får barn sent i livet, kommer ofta senare in i klimakteriet och lever längre och detta är ärftligt, både livslängden och fertiliteten.

  • Anonym (trisomi)
    Anonym (Vilsen) skrev 2019-04-05 15:03:36 följande:

    Många kommer tro att jag är helt ute och cyklar, men Jag e säker på att jag blivit förgiftad under min för övrigt friska graviditet.

    Jag var tillsammans med en man, vars familj inklusive systrar ogillade mig starkt, jag är svensk, dom från ett annat land. Dom hatade att jag var gravid.

    På ultraljudet i vecka 14 var hon frisk, växte som hon skulle och allt såg bra ut.

    Då jag haft druvbörd innan så höll dem extra koll på mig och jag gick på ultraljud i vecka 17 igen där dem märkte att nåt var avvikande och att hon inte växte som hon skulle. Det första min BM frågar mig är om jag tagit droger eller liknande då det såg ganska avvikande ut.

    Efter uppföljning med nål i magen o dyl visar det att min dotter som var frisk för några veckor sen, har trisomi 18 och Fick göra abort i vecka 20.

    Denna helvetes familjen håller på med svart magi och grejer , hittat inlindade dockor med hår på under min madrass, men jag tror inte på sånt.

    Det jag vet iallafall är att hans syrra gav mig ofta krämer och servera mig dricka (hon är apotekare) medans jag var gravid. Fick ofta ont i magen i samband med detta men det var inget jag kopplade förens nu i efterhand. Varken hans syrror eller någon i familjen beklagade sorgen, precis som dem visste redan att nåt skulle hända. Barnmorskans fråga om jag tagit medicin eller droger under min graviditet ekar i mitt huvud dagligen.

    Om detta nu stämmer , vad för preparat/medicin kan hon ha gett mig för att förgifta mitt barn?

    Dumma svar undanbedes.


    Trisomi 18 är en genetisk avvikelse och finns hos fostret redan vid befruktningen, risken ökar med mammans ålder, men det är inte bara äldre mödrar som kan få foster med denna avvikelse. Det orsakas inte av droger eller alkohol eller något annat liknande. Det är inte heller någon större risk att du drabbas av denna trisomi igen om ni försöker få ett till barn.

    Men det måste vara obehagligt att ha en person som din mans syster i familjen.


  • Meriall

    Enda sättet det där skulle kunna påverkas av systern när det gäller just trisomi 18 är genom magi om man tror på det - går inte på ngt vetenskapligt sätt.

  • Anonym (Cfd)

    Låter snarare som en psykos efter en traumatisk händelse (förlorat barn).

  • BurningDiamond

    TS, du behöver nog hjälp att hantera din förlust. Det är 100% omöjligt att påverka en genetiskt defekt. Att du funderar över om sina svägerskor har förgiftat dig låter som en psykos.

  • Anonym (A)

    Nej. Trisomi är en kromosomavvikelse som uppkommit redan vid befruktningen. Barnet har alltså haft detta redan från dess att ägget och spermien möttes och bildade ett embryo. Det är inget som varken du eller någon annan kunnat påverka.

    Beklagar verkligen att ni behövt vara med om detta.

Svar på tråden Kan hon ha dödat mitt barn?