• Väntarinnan

    Andra som ruvar just nu efter IVF?

    Hej!

    Vill starta en tråd för oss som just nu ruvar efter IVF. Här kan vi dela med oss om vad som händer just nu och hur vi mår. Tänker alla behöver pepp! Tycker själv det börjar kännas tufft att bara vänta utan att kunna göra något.

    Jag undrar när ni andra gjort...

    ...äggplock? (ÄP)

    ...insättning? (ET eller FET)

    ...något i frysen?

    ...hur många dagar ni ruvat?

    ...hur många IVF försök redan?

    Och hur är det för dig att göra det här? Hur gör du för att må så bra som möjligt trots all vänta och ovisshet?

    Så här blir mina svar:

    ÄP 25 mars i Falun. (5 ägg, 4 befruktades)

    ET 28 mars.

    Inget i frysen.

    Ruvardag 9

    1a IVF-försöket

    Jag är nervös att mensen ska komma, blev mer orolig när jag förstod att inget av de andra befruktade klarar sig. Innan var jag lite kaxig tom! Är vårt första försök, jag är 37 så det är mina AMH-värden som spökar. Hade bara 0.2... så sitter på nålar. Försöker tillåta mig själv att vara orolig, har berättar för flera vänner också, känns skönt att de bryr sig.

  • Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?
  • LLW

    ...äggplock? (ÄP)

    Gjorde plock i januari, fick ut 9 ägg varav 5 befruktades. Fick tillbaka ett 3-dagars som inte fastnade och fick 3 blastocyster till frysen.

    ...insättning? (ET eller FET)

    Gjorde FET med 5-dagars.

    ...något i frysen?

    1 blastocyst kvar i frysen då en inte klarade upptining.

    ...hur många dagar ni ruvat?

    Är på RD 3 idag. Tiden står still.

    ...hur många IVF försök redan?

    Andra insättningen på andra försöket. Första i höstas gav 5 ägg men inget befruktat.

    Och hur är det för dig att göra det här? Hur gör du för att må så bra som möjligt trots all vänta och ovisshet?

    Jag mår piss hälften av tiden typ. Önskar att jag aldrig behövt uppleva detta. När det är väntetid försöker jag fylla dagarna med saker att göra så man kan skingra tankarna men det funkar sällan. Pratar med min man när jag känner att jag behöver det och lyssnar på poddar om ofrivillig barnlöshet för att känna mig mindre ensam. Det här är ett helvete att gå igenom..

  • Väntarinnan

    Hej LLV!

    Fint att du delar med dig :) Håller med om att det tufft stor del av tiden... Speciellt när det inte går som man vill. När brevet kom som meddelade att inget av de andra befruktade äggen klarat sig till frysen blev jag sänkt flera dagar. Men just nu sitter vi här - du har alltså 5 dagars + 3, eller fyra idag kanske. Så när är testdag? Jag har på fredag...

    Hoppas du har en bra dag!

  • Aaanvändare

    Hoppar in här då jag just nu ruvar på en blastocyst som sattes in igår förmiddag :)

    ...äggplock? (ÄP)

    2 April. 19 ägg varav 10 blev befruktade.

    ...insättning? (ET eller FET)

    7 April

    ...något i frysen?

    En blasto till frysen (ett par stycken till som skulle få en andra chans att mogna till sig, inväntar besked från kliniken angående dessa. Håller tummarna.)

    ...hur många dagar ni ruvat?

    2

    ...hur många IVF försök redan?

    Detta är första försöket

    Jag har mått dåligt av alla hormoner, framförallt nedregleringen i början. Väldigt svullen i magen nu de senaste dagarna, kanske lutinus som ger lite gaser? För övrigt försöker jag planera in att göra roliga saker med familj och vänner för att försöka tänka på annat, men det är ju lättare sagt än gjort :)

  • LLW
    Väntarinnan skrev 2019-04-07 09:00:25 följande:

    Hej LLV!

    Fint att du delar med dig :) Håller med om att det tufft stor del av tiden... Speciellt när det inte går som man vill. När brevet kom som meddelade att inget av de andra befruktade äggen klarat sig till frysen blev jag sänkt flera dagar. Men just nu sitter vi här - du har alltså 5 dagars + 3, eller fyra idag kanske. Så när är testdag? Jag har på fredag...

    Hoppas du har en bra dag!


    Ja när dom ringde och sa att inget blev befruktat förra gången blev jag helt knäckt. Hade förväntat mig dåligt resultat men inte SÅ dåligt. Denna gång gick bättre med menopur istället för gonal. Så svårt att veta vad kroppen reagerar bäst på, och det tar ju sån fruktansvärd tid mellan försöken.

    Jag är på ruvardag 5 idag, har testdag nästa onsdag men mensen kommer på onsdag denna vecka om det inte funkat. Ska bara överleva denna hemska väntan två dagar till..

    Hur mår du? Gör ni ivf via landstinget?
  • Väntarinnan

    Hej på er båda!

    Vad fint att ta del av era resor :) LLV - håller tummarna för dig att inget händer på onsdag. Och Aaanvändare - det låter verkligen spännande det där - och vad galet många ägg du fick! Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Har egentligen testdag på fredag, men om mensen inte kommer inatt så är den sen och jag vill få något konkret nu. Har investerat i ett lite känsligare test få se... Så himla nervöst bara. Å så det här med att man sen ska gå å jobba direkt efter. Go natt!

  • Väntarinnan
    LLW skrev 2019-04-08 20:42:50 följande:

    Ja när dom ringde och sa att inget blev befruktat förra gången blev jag helt knäckt. Hade förväntat mig dåligt resultat men inte SÅ dåligt. Denna gång gick bättre med menopur istället för gonal. Så svårt att veta vad kroppen reagerar bäst på, och det tar ju sån fruktansvärd tid mellan försöken.

    Jag är på ruvardag 5 idag, har testdag nästa onsdag men mensen kommer på onsdag denna vecka om det inte funkat. Ska bara överleva denna hemska väntan två dagar till..

    Hur mår du? Gör ni ivf via landstinget?


    Vi har precis gjort första försök på landstinget. Jag hade också menopur, gynekologen hade inte vämtat sig så mycket för hon blev väldigt positivt överaskad när det blev 8 äggblåsor... det var en bra dag! 5 innehökk ägg varav ett var omoget å de andra befruktades.

    Men jag mår halvkasst idag, har svårt fokusera på jobbet. Har testat fast jag har testdag på fredag och det var negativt...
  • Apriilia77

    Hoppar in även jag dårå! ÄP 1/6 Inga frys. Fick tillbaka ett 8-celligt 3-dagars den 4:e så är på RD 5 idag. Gjorde landstingsförsök 2014-2016, Inga graviditeter där. Dock har jag två kids sen innan. Är över 40 men har ett sjysst AMH på 1,8. Sambons simmare är också bra....

    Så nu jäklar! ????????

    Har aldrig haft så här ont i magen efteråt som jag har nu. Fick även liten liten liten blödning i lördags på RD 2. Ingen aning varför. Nån som fått det?

    Kram till alla kämpar ??

  • Missvärmland

    Hoppar också in här, kul att följas åt.

    Det här är mitt första IVF-försök och allra första inlägg på familjeliv faktiskt????

    Så är helt grön på allt!

    Gjorde äggplock 5/4

    Insättning/ET igår 8/4

    Väntar på svar om något hamnade i frysen.

    Är på ruvardag 1 ????

    Har testdag 24/4 såååå länge kvar!

  • Aaanvändare

    Någon av er andra som fått kramper i livmodern efter ET? :O

    Googlat runt lite grann och det verkar vara vanligt med "lättare" kramper likt mensvärk de första dygnen. Mina kramper är dock väldigt intensiva och smärtsamma, allt från att man bara rynkar på näsan lite när de drar igång till att jag fryser till och man nästan faller ihop. Dessa håller i sig ett par, max tio sekunder och kommer någon gång var eller varannan timme i olika intensitet. Känner någon igen detta? :(

Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?