Inlägg från: Väntarinnan |Visa alla inlägg
  • Väntarinnan

Andra som ruvar just nu efter IVF?

Hej!

Vill starta en tråd för oss som just nu ruvar efter IVF. Här kan vi dela med oss om vad som händer just nu och hur vi mår. Tänker alla behöver pepp! Tycker själv det börjar kännas tufft att bara vänta utan att kunna göra något.

Jag undrar när ni andra gjort...

...äggplock? (ÄP)

...insättning? (ET eller FET)

...något i frysen?

...hur många dagar ni ruvat?

...hur många IVF försök redan?

Och hur är det för dig att göra det här? Hur gör du för att må så bra som möjligt trots all vänta och ovisshet?

Så här blir mina svar:

ÄP 25 mars i Falun. (5 ägg, 4 befruktades)

ET 28 mars.

Inget i frysen.

Ruvardag 9

1a IVF-försöket

Jag är nervös att mensen ska komma, blev mer orolig när jag förstod att inget av de andra befruktade klarar sig. Innan var jag lite kaxig tom! Är vårt första försök, jag är 37 så det är mina AMH-värden som spökar. Hade bara 0.2... så sitter på nålar. Försöker tillåta mig själv att vara orolig, har berättar för flera vänner också, känns skönt att de bryr sig.

• Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?
  • Väntarinnan

Hej LLV!

Fint att du delar med dig :) Håller med om att det tufft stor del av tiden... Speciellt när det inte går som man vill. När brevet kom som meddelade att inget av de andra befruktade äggen klarat sig till frysen blev jag sänkt flera dagar. Men just nu sitter vi här - du har alltså 5 dagars + 3, eller fyra idag kanske. Så när är testdag? Jag har på fredag...

Hoppas du har en bra dag!

• Väntarinnan

Hej på er båda!

Vad fint att ta del av era resor :) LLV - håller tummarna för dig att inget händer på onsdag. Och Aaanvändare - det låter verkligen spännande det där - och vad galet många ägg du fick! Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Har egentligen testdag på fredag, men om mensen inte kommer inatt så är den sen och jag vill få något konkret nu. Har investerat i ett lite känsligare test få se... Så himla nervöst bara. Å så det här med att man sen ska gå å jobba direkt efter. Go natt!

• Väntarinnan
    LLW skrev 2019-04-08 20:42:50 följande:

Ja när dom ringde och sa att inget blev befruktat förra gången blev jag helt knäckt. Hade förväntat mig dåligt resultat men inte SÅ dåligt. Denna gång gick bättre med menopur istället för gonal. Så svårt att veta vad kroppen reagerar bäst på, och det tar ju sån fruktansvärd tid mellan försöken.

Jag är på ruvardag 5 idag, har testdag nästa onsdag men mensen kommer på onsdag denna vecka om det inte funkat. Ska bara överleva denna hemska väntan två dagar till..

Hur mår du? Gör ni ivf via landstinget?

Vi har precis gjort första försök på landstinget. Jag hade också menopur, gynekologen hade inte vämtat sig så mycket för hon blev väldigt positivt överaskad när det blev 8 äggblåsor... det var en bra dag! 5 innehökk ägg varav ett var omoget å de andra befruktades.

Men jag mår halvkasst idag, har svårt fokusera på jobbet. Har testat fast jag har testdag på fredag och det var negativt...
  • Väntarinnan
    LLW skrev 2019-04-10 10:28:20 följande:

Jag förstår att det är svårt att fokusera på jobb, samtidigt som jag tycker det är SÅ skönt att ha något att göra så tiden går lite snabbare. När är mensen beräknad? Vad tråkigt med det negativa testet, HOPPAS att du bara testade för tidigt så det hinner ändras! Jag har BIM idag men ingen mens än. Vågar knappt gå på toaletten för jag är så rädd att den ska komma. Ledig idag också och har inget att distrahera mig med :(

Hej! Hur har det gått för dig?

Förstår precis! Det är verkligen plågsamt. Och tack för pepp :) jag hade Bim i söndags, testade först måndag och fick negativt. Googlade och hittade berättelser om personer som onte plussat förrän efter någon dag. Testade nu igen på morgonen, men det var tyvärr negativt igen... Så jag börjar acceptera att vi får gå på det här ett varv till. Fick tyvärr inget i frysen så blir omstart. Hoppas få börja direkt.
  • Väntarinnan

Hej Smulan&kexet! Kul att du/ni är med här! Spännande höra om dina erfarenheter. Vet du om det finns någon orsak till varför du fått olika antal ägg på dina försök? Olika metoder?

Å lycka till med guldägget!!!

• Väntarinnan

Hej Leenis! Så underbart att det enda ägget klarade sig - vilken liten kämpe och det räcker ju med en fullträff :) jag har precis gått igenom min första IVF-runda och fasiken vad kroppen reagerar på allt detta! Så svårt veta vad som händer men man får hålla alla tummar!

• Väntarinnan

quote=79559387][quote-nick]LLW skrev 2019-04-11 08:56:57 följande:[/quote-nick]

Ingen mens än, men tog test imorse som var negativt. Kom även liiiite rosa på pappret så hoppet dog rätt snabbt. Hade fan börjat tro denna gång. Men mensen drar väl igång under dagen. Så irriterande att den inte bara kunde vara lika punktlig som vanligt. Har aldrig varit sen.

Beklagar att det inte tog sig :( hade du kört stimulerat försök? Hoppas verkligen du får börja om direkt, har du ringt kliniken än?

[/quote]

Tack LLW! Lite rosa måste inte vara mensen, man vet aldrig! Hur har det gått ubde dagen? moch åh vad det är tungt få de här negativa testerna. Jag ska ta klinikens test imorgon och sen ringa. Har testdag imorgon. Har trott att mensen varit påväg flera gånger varje dag i sju dagar nu, men har aldrig blivit mer än spotting å lite, lite mensvärk. Störigt att fastna i limbo och inte veta alls men ändå känna i kroppen att nej... det är inget.

• Väntarinnan
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:

Hej hallå alla :)

Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

Hoppas ni får en bra påsk :)

Hej Smulan&kexet!

Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)
  • Väntarinnan
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:

Hej hallå alla :)

Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

Hoppas ni får en bra påsk :)

Hej Smulan&kexet!

Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)
  • Väntarinnan

[quote=79572397][quote-nick]Missvärmland skrev 2019-04-17 22:19:51 följande:[/quote-nick]Jag blödde också ur munnen när jag borstade tänderna igår, vad lustigt! Aldrig hört att det skulle vara ett tecken men vem vet.

Jag är på ruvardag 9 och testade positivt igår och idag. Väldigt tydliga plus och även digitalt som visade GRAVID 1-2.

Åhå! Det här låter lovande! Hoppas på dig!!! Vore så kul om nån här inne plussar :)

Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?