Inlägg från: SmulanochKexet |Visa alla inlägg
  • SmulanochKexet

Andra som ruvar just nu efter IVF?

Väntarinnan skrev 2019-04-06 15:21:29 följande:

Hej hej!

Jag hoppar gärna in här :)

...äggplock? (ÄP)

8/4

...insättning? (ET eller FET)

ET 10/4

...något i frysen?

Inte fått något besked ännu.

...hur många dagar ni ruvat?

RD 2, om jag räknar rätt?

...hur många IVF försök redan?

Detta blir vårt tredje försök, hoppas att det är vår Guldis som ligger där inne! :)

IVF nr 1 år 2015

26 äggblåsor, 17 ägg, 5 befruktades med traditionell ivf. Ett ET, inga fler överlevde till frys eller dag 4 :(

IVF nr 2 år 2016

9 äggblåsor, 5 ägg, 1 omoget, 4 befruktades med ICSI, inga överlevde till dagen efter :(

IVF nr 3 år 2019

29 äggblåsor, 14 ägg, 4 befruktades, kombinerad ivf/icsi, två stycken utmärkte sig och det bästa fick vi tillbaka, ett 6celligt embryo. Resterande växer förhoppningsvis på sig och hamnar i frysen.

• SmulanochKexet
    Väntarinnan skrev 2019-04-11 18:12:46 följande:

Hej Smulan&kexet! Kul att du/ni är med här! Spännande höra om dina erfarenheter. Vet du om det finns någon orsak till varför du fått olika antal ägg på dina försök? Olika metoder?

Å lycka till med guldägget!!!

Tack så mycket :)

Första försöket blev jag överstimulerad trodde dem, då körde vi långa protokollet. Andra försöket körde vi korta och icsi. Nu tog vi långa igen men med lägre doser av menopur och fler dagar. Och denna gång gjorde vi äp på dag 14 istället för dag 11, hoppas det kan ha god betydelse inför denna ruvning :)

Tack så jätte mycket! Hoppas verkligen att det är guldägget, jag är bara på dag 2 men tycker det kliar i testfingrarna ;)
  • SmulanochKexet
    Apriilia77 skrev 2019-04-12 12:39:43 följande:

Yeeey! Vi är på samma dag! Rd 8 idag! ?Applåder? När har du TD? Jag har min på onsdag. Funderar på att testa på min BIM på söndag....men vet i fan om jag vågar....försöker tänka att det blir som det ska men det är svårt att inte överanalysera saker! Vi har gjort våra tre landstingsförsök tidigare. Nu kör vi privat. Fick tillbaka ett tredagars 8-celligt embryo, tidigare har jag fått tvådagars (Linköping). Vart är ni?

Hej Apriilia77!

Får jag fråga varför du fått tillbaka ett tredagars? Och tidigare tvådagars? Jag försöker förstå mig på detta med de olika dagarna och varför olika kliniker gör olika?
  • SmulanochKexet
    Leniis skrev 2019-04-12 15:23:08 följande:

Apriilia77: kul att vara på samma dag!!! Vi är i Stockholm. Min TD är inte förräns 23e alltså på TD 19???? Men om min mens kommer så borde den komma nu på tis-ons så tänker nog att jag tjuvtestar i helgen. Om jag vågar????? Vill på å ena sidan ha hoppet kvar men samtidigt veta om det är +. Det är verkligen en känslomässig bergodalbana det där med att testa eller inte...

SmulanochKexet: Förra gången fick jag också en tredagars (8celligt) men det var bara för att vi gjorde ÄP på en fredag och ET på måndagen. Så det var enligt dem ingen särskild anledning.

Vöäntarinnan: Jag håller tummarna för att det gick bra idag!

PS Hur ?taggar? man ett inlägg som man vill svara på så att personen ser det?

Aha! Tack för att du berättar :) Men annars har du fått tillbaka tvådagars? Jag grubblar en hel del och funderar på om det var bra att vi fick tillbaka ett med 6 celler på dag 2. Men när jag ruvar blir jag inte riktigt klok, varken på googling eller mig själv ;)

På ett inlägg längst upp till höger finns en tumme upp och en tumme ned, brevid finns ett kugghjul. Tryck på kugghjulet och sedan ?citera? så taggar du det någon annan skrivit :)
  • SmulanochKexet
    Apriilia77 skrev 2019-04-12 17:03:08 följande:

Heeej! Två dagars fick när vi gjorde IVF (de tre gratis landstingsförsök) på RMC i Linköping. Nu är vi i Göteborg och gör privat på Livio. Vet inte om de har andra rutiner gällande det. Första IVF:et i Lkpg fick vi tre ägg till frysen, men inget av de försöken fastnade. Detta IVF:et i Gbg fick vi ut 8 ägg. Det enda som delade sig som det skulle är det jag har i mig nu. Mitt påskägg *ler*

Ahaa! Varför jag undrar är för att jag också går på RMC i Linköping, detta är vårt tredje försök. Dock första försöket som vi får någon information om huruvida ägget sett ut etc. Så jag håller tummar på att detta är guldägget :)

Vad mysigt med ett påskägg :) Gulligt att du kallar det så! Hur är dina upplevelser/erfarenheter på Livio jämfört med Linköping om jag får fråga?
  • SmulanochKexet
    Apriilia77 skrev 2019-04-12 17:47:02 följande:

Hmm....sista i Lkpg var 2016. Jag minns att jag upplevde det då som ganska stressat! Allt gick så fort! Ingen där tog sig riktigt tid att förklara och svara på mina frågor. Äggplocken jag gjorde där gjorde så satans jävla ont. Jag grät minns jag. De sa att det var svårt att nå för jag har två kejsarsnitt i bagaget som har möblerat om lite där inne. Nu i Gbg var jag beredd och sa till och med till dem att jag har gråtit förr. Så kände jag absolut ingenting vid äggplock! Det var lite chockerande. De sa att de förmodligen inte har samma nålar. Men det är sååååå skön stämning i Göteborg. Personligt liksom. Familjärt! De skrev ut en jättefin bild på embryot som jag fick med hem också. Mellan Lkpg och Gbg väljer jag Gbg. Är ni på landstingsförsöken?

Vi var också i en veva med ett försök 2016, men då inga tog sig till dagen efter och jag hade fått 4 st doser med morfin vid äp så sa jag till min man att detta gör jag inte igen. Till och med sköterskan sa till läkaren som gjorde äp att pausa, grät och vred mig i stolen av smärta.

Därav uppehåll i tre år :( Egentligen ville jag inte tillbaka dit men då vi hade ett landstingsförsök kvar så ville min man använda det innan vi vänder oss någon annanstans. Håller ju givetvis tummarna för att vi inte behöver vända oss till någon annan klinik ????

De sa inget först. Läkaren frågade biologen, hon stirrade mest på honom och svarade inte, då frågade jag och då svarade hon :) Innan har vi inte fått veta något.

Tack för din tro *ler* Då ska jag med googla lite till! Tack :)
  • SmulanochKexet

Hej hallå alla :)

Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

Hoppas ni får en bra påsk :)

• SmulanochKexet
    Väntarinnan skrev 2019-04-18 16:05:59 följande:

Hej Smulan&kexet!

Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)

Tack så mycket :)

Jag beklagar verkligen att det inte gick för dig :( Vad skönt att du får träffa din läkare så snabbt! Håller tummarna :)
    Leniis skrev 2019-04-19 07:10:19 följande:

Hej och grattis! Jag testade negativt på rd 9 men postitivt rd 11. Testade även igår på rd 14 och det visade fortf positivt så nu är jag i v 4+3 om man räknar som barnmorskorna gör (elr V5 från första dagen på sista mensen).

Grattis till dig Leniis! Idag är jag på ruvardag 9 och vill testa. Ligger kvar i sängen för att inte behöva slösa på min morgon urin innan jag bestämt mig ;)

Efter ditt svar här så ska jag inte tjuvtesta, kommer inte palla ett negativt svar :( Jag tror att jag inte vågar chansa.
Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?