• Anonym (Sko)

Personbevis vid skilhsmässa

Hej

Jag har flyttat från min make och vi är folkbokförda på olika adresser. Jag vill nu fixa skilsmässan. Problemet är dock att det behövs ett personbevis som skickas just till folkbokföringsadressen. Han vill inte skiljas och slänger därför pappret så fort det kommer. Hur gör jag?

• Svar på tråden Personbevis vid skilhsmässa
  • BurningDiamond
    Anonym (Sko) skrev 2019-04-07 03:30:10 följande:

Hej

Jag har flyttat från min make och vi är folkbokförda på olika adresser. Jag vill nu fixa skilsmässan. Problemet är dock att det behövs ett personbevis som skickas just till folkbokföringsadressen. Han vill inte skiljas och slänger därför pappret så fort det kommer. Hur gör jag?

Ni bor inte ihop, och ni är folkbokförda på olika adresser skriver du. Bor du inte på din folkbokföringsadress och han på sin folkbokföringsadress? Jag förstår inte alls hur du menar.
  • Anonym (Humm)

Du skriver ju att ni är folkbokförda på olika adresser. Hur kan han slänga post som kommer till din adress?

• Ruter

Du kan skriva ut ditt personbevis via skatteverkets hemsida med bankid så då behövs det inte skickas. Förstår dock inte hur han kan slänga det eftersom du skriver att ni är skriva på olika adresser och de bli skickade till din adress.

• Fjäril kär

Personbevis skickas till den adress du är skriven på.

Du behöver bara ditt eget personbevis för att få skilsmässa.

• Anonym (W)

Du skickar in ditt personbevis tillsammans med diin underskrift på blanketten för skilsmässan. Tror även du fyller i på den blanketten att din man inte vill skiljas, finns en ruta tror jag men oavsett så kan du skilja dig med enbart din underskrift. Ni behöver inte vara överens om att skiljas för att skiljas så skit i hans personbevis. 

• möjligt

Ring skatteverket så kan du beställa bådas personbevis till valfri adress, det är bara online tjänsten som är begränsad till folkbokföringsadressen

Svar på tråden Personbevis vid skilhsmässa