Vad har ni för semesterbudget i er familj?
Hur många är ni och vad gör ni under ett år?
Hur många är ni och vad gör ni under ett år?
Vet inte, några tusen.
Sommarställe kostar drygt 10 000 per år, för övrigt så har vi ingen budget. Vi är inga globetrotters. För mig är semester att inte ha något inbokat
En vecka charter och så är vi i släktens sommarstuga i övrigt. Åker på skidsemester en gång per år, men vi bor nära fjällen, så vi kan åka på dagsresa till skidorter. Ibland tar vi en övernattning. Ungefär 50000 om året går till detta. Då tar vi en billig charterresa till typ Grekland, max 30 med all inclusive, så går det inte så mycket mer.
Vi reser ganska mycket. En skidresa, utlandsresa på sommaren och vintern och ibland ännu en gång till som nu till påsk.
Så ca 4 resor per år, ibland fler.
Hur mycket pengar det blir vågar jag knappt tänka på men låt oss säga att vårt resekonto är högt.
Två vuxna, en 12-åring.
Skulle tro att det landar på ca 40000 årligen, inkl allt. Vi sparar inte specifikt till resande och nöjen, utan betalar med månadsbudget eller sparkonto. Hade dock önskat att vi hade ett speciellt semesterkonto
Ensamstående mamma med vuxet hemmavarande barn.
Lägger ca 20 000 kr per år. 1 st resa utomlands 1 v. Räcker bra för oss.
Jag är själv med två barn. Skulle tro att vi lägger mellan 30 000 - 50 000 per år på semester. Tidigare år har det blivit nån sol och bad-semester, det ska vi dock sluta med efter ett familjebeslut att inte flyga i onödan. Vi har varit ute i skärgården, i sommar ska vi till Gotland och kanske ta en kortare resa inåt landet för lite svensk sightseeing. Jag har fördelen att mina föräldrar bor i en ort med bra skidbackar och längdspår så vi lägger nästan ingenting på skidsemester.
I år 250 000kr förra år typ 0kr
Noll nu. När jag hade familj ca 200 000.
1 vuxen och 2 barn på mellanstadiet.
Lite varierande men den årliga fjällresan går väll på ca 25 000 kr.
Sen brukar det bli lite kortresor såsom Lalandia, Legoland, Bakken, Liseberg eller liknande. Kanske runt 10-15 tusen per år.
Utöver det blir det ibland en resa till medelhavet eller Kanarieöarna. Blir väll 25 000 kr för en sån resan.
Vad blir det, typ 60 000 kr/år.
Sen har vi någon gång varit i Asien ett par veckor. Bara det kostar väll 60-70 tusen, men de åren har vi skippat den andra solsemestern.
Snitt så långt kanske då 80 000 kr/år.
Nu i år är tanken att vi ska lägga tid och pengar på hemester, och då främst båtlivet. Räknar med 20-30 båtdagar i år vilket kanske totalt blir samma pengar som en vecka vid medelhavet. Så där går det på ett ut.
Hmmm, således 80 000 kr/år. Var nog lite mer än jag trodde. Samtidigt har vi grymt skoj på dessa resor och får uppleva en jäkla massa äventyr .