• Sobioor

BIM maj

Lunne skrev 2019-05-13 13:26:37 följande:

Så blev det mens här igår =/ Så hoppar över till juni-tråden...

Åh nej :/ hoppas verkligen ni lyckas på nästa försök <3 håller tummarna för er, tappa inte hoppet kramar
  • Sobioor
    Ok1020 skrev 2019-04-08 06:15:48 följande:

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

Hur har det gått för dig TS? <3
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-13 15:47:19 följande:

Spännande! Då kan du snart börja testa om du är en liten testoman som en annan är :P Men vattniga flytningar är ju ett bra tecken =) Är extremt dålig på hur tappen ska kännas... Kul med syskonförsök! Hoppas att ni lyckats denna månad! <3 

Jo, man gör ju lätt det men det är som sagt inte ett måste att ha massa tecken på graviditet =) 

Jag har tre barn sedan tidigare, så detta blir i sådana fall fjärde och sista barnet. Vi försöker inte aktivt utan blir det så blir det. Har varit oskyddad sedan sonen föddes i juli förra året. 

Ok väldigt lika ändå, detta blir mitt fjärde barn (när det väl tar sig). Gissar att du är född samma år som mig också ;) (-88). Mina är födda 2010, 2017 & 2018 en pojke och två flickor =)

Ja jag är testoman deluxe haha, önskar jag hade råd att testa varje dag höhö. När kan/tänker du börja testa?
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-13 15:47:19 följande:

Spännande! Då kan du snart börja testa om du är en liten testoman som en annan är :P Men vattniga flytningar är ju ett bra tecken =) Är extremt dålig på hur tappen ska kännas... Kul med syskonförsök! Hoppas att ni lyckats denna månad! <3 

Jo, man gör ju lätt det men det är som sagt inte ett måste att ha massa tecken på graviditet =) 

Jag har tre barn sedan tidigare, så detta blir i sådana fall fjärde och sista barnet. Vi försöker inte aktivt utan blir det så blir det. Har varit oskyddad sedan sonen föddes i juli förra året. 

Glöm de där sista med att testa haha suck jag vet ju va du skrev tidigare. Skyller på 2 år av sömnbrist xD
  • Sobioor
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-13 17:25:37 följande:

Hoppar in här i tråden! Hade bim den 10/5 och plussade igår 12/5 efter 4 försök så himla glad! Hoppas det går hela vägen nu

Åh stort grattis!!! Hoppas på samma tur <3
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-13 18:28:10 följande:

Kuuuul att vi båda har lika många barn OCH är lika gamla!! Jajemen, bästa årgången vettu! ;) Ta inte illa upp alla ni som inte är födda 1988, kärlek! <3 Mina är födda 2010, 2012 och 2018. Triss i killar!

Jag har redan börjat testa mig, oooops! Fast nu har jag inga tester kvar här hemma så väntar på leverans från Apohem. Beställde i fredags men ännu har jag inte fått något mail om att det blivit levererat...

Översta har jag mörkat ner lite. Den andra bilden är ?normal?.

Men kvinna, är detta taget nu? Jag tycker ju att de ser tok-positivt ut :D !!!!?

Ja verkligen superkul & såklart bästa året ;)
  • Sobioor
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-13 19:24:30 följande:

Tack Sobioor :) ja mensen var 2 dagar sedan, och intr ett enda symtom :) emphz min senaste mens första dag var den 9 april, jag vet intr exakt hur dem räknar, men när jag går in och skall kolls vilken vecka jag är i så är jag 4+3 :)

Har inte heller speciellt mycket symptom, eller ja typ inga alls bortsett från att jag nu mot kvällen tycker att jag är väldigt öm i livmodertappen? De känns speciellt när jag sitter det, som om något trycks upp eller va jag ska säga haha. Sen har jag fått lite finnar i pannan vilket jag inte alls brukar ha. Men det kan ju va stressrelaterat kanske (har 3 barn varav pseudotvillingar där en vägrar sova, någonsin känns det som :P ).
  • Sobioor

Enda symptom jag har för tillfället är öm livmodertapp och lite finnar i pannan (som jag aldrig brukar ha men de kan ha andra anledningar, tex stress kanske? Vattniga flytningar så de lixom blir lite fuktigt i trosan (ursäkta mycket info) men inte så de direkt rinner *s*.

Jag är nyfiken på:

*Vilka symptom har ni?
    *Vet ni på vilken dag efter ÄL ni är nu i skrivande stund?
    *Ni som har plussat vilken ÄL+ dag har ni testat på?
    *Ni som inte har testat än, vilken dag tänker ni börja testa?

Många frågor hihi men BIM säger inte så mycket då vi tjejer har rätt olika cykler så vilken dag man har plussat (tex BIM-4) säger inte så mkt igentligen :P

Kram <3 

• Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-13 21:21:00 följande:
    Det där tog jag i lördags och sedan dess har jag haft slut på tester. Men fler är på väg hem ;) Borde ha dem senast på onsdag, de skickades ikväll från Apohem. Så så fort posten kommer antingen imorgon eller på onsdag kommer jag att ta ett test.

När ska du testa dig?
    Jag tänker testa mig på ÄL+11 som tidigast och det borde va på fredag ^^,
    jhk1988 skrev 2019-05-13 21:31:44 följande:
    Jag har ömma bröst och molvärk, annars har jag inte så många fler symtom. Jag är på ÄL+12, tror jag... Känner av ÄL men helt säker kan jag ju inte vara eftersom att jag inte har testat med ÄL-test. Jag är idag på dag 22 i cykeln. Min mens har varit oregelbunden sedan förlossningen i juli förra året, den har varierat mellan 26-36 dagar... Så kan inte vara helt säker på BIM. Men jag plussade digitalt på ÄL+14 med mitt senaste barn...

Jag är på dag 23 i min cykel idag, hur lång är din? Min har också varit väldigt oregelbunden sen senaste barnet i september i fjol. Och sen med vårat MF förra månaden så vet jag inte om jag vågar lita på BIM denna månad. ÄL+8 idag iaf om jag kan lita på clearblues digitala äl test..
  • Sobioor
    zebrans skrev 2019-05-13 21:26:41 följande:
    Symptom just nu: Halsbränna sen en vecka bakåt. Ömma bröstvårtor sedan ett par dagar tillbaka. Huvudvärk och extra trött (gick och la mig och somna i sängen direkt efter jobb..) Haft rätt mycket flytningar fram tills ett par dagar sedan då det tappat av och varit mer ?normalmängd?, genomskinligt.

Är just nu på äl+17. Är rolig för missfall osv, så känner jag mig rätt kommer jag inte testa på ett bra tag, och om mensen inte dyker upp så får jag väl ta o testa tillslut. Lever ändå ett liv som ?gravid? utefter livsstil, så på den fronten är det lugnt.

Vilken dag är du på?
    Låter ändå som en bra plan så som du gör <3 är också rädd för MF, fick det förra månaden. Men då ska man ju lyckas bli gravid igen också :/ . Är idag på CD23 och ÄL+8. Har en stark positiv känsla för att de kommer gå bra för dig :D
Svar på tråden BIM maj