• CarroG

Vad kan man bjuda på för mat på en fritidsgård?

Hej!

Här i min by har vi barn och ungdomsverksamhet i bystugan en gång i veckan och då säljer vi någon lättare förtäring. Vi har kört toast och korv med bröd ett par gånger nu men vi vill variera oss lite och det är där problemet ligger:

Vi kommer inte på något bra att bjuda på!! ????

Det ska vara enkelt och snabbt med så lite förberedelse som möjligt eftersom vi inte har så mycket tid att lägga på just det. Barnen är mellan 4-9 år och det ska vara ganska mättande eftersom det blir deras middag/kvällsmat.

Så har ni några bra förslag så vore jag jättetacksam om ni vill dela med er av dom ????

• Svar på tråden Vad kan man bjuda på för mat på en fritidsgård?
  • Gaskarl

Lasagne, bara göra på plåtar, pyttipanna.

• CarroG

Tack för förslagen ???? men då blir det ju ganska lång förberedelse innan. Det är föräldrar i byn som ställer upp utan ersättning på det här och ingen av oss är så sugna på att laga mat hemma hos sej och ta med. ???? Jag tänker mer på enkel mat likt korv med bröd osv som man slänger ihop på en kvart innan. ????

• CarroG

Där frågeteckena är hade jag emojis som blev ??? Istället för gubbar :)

• cosinus

Finns ugn?

Sån här färdig pizza-deg-kit tar ju inte lång tid att göra.

Rulla ut botten, på med såsen, strö över lite skinka, köp färdigriven ost.

Vill man kan man ju ha typ ananas också men inget måste.

• Anonym (Sandra)

Wraps?

Hacka lite grönsaker & använd färdig kyckling. Plus någon röra.

• CarroG

Vilken bra idé! Tack!! Jadå, ugn, spis och micro finns. Det går ju att köpa färdig lasagne också och slänga in i ugnen. Nu fick du in mej i nya tankebanor :)

• CarroG
    Anonym (Sandra) skrev 2019-04-09 21:07:50 följande:

Wraps?

Hacka lite grönsaker & använd färdig kyckling. Plus någon röra.

Också ett jättebra förslag! Det ska jag bjuda på nån gång :)
Svar på tråden Vad kan man bjuda på för mat på en fritidsgård?