• Phantin2343

Rövsvett och bajslukt??

Ända sedan jag började spela golf förra året så har jag upptäckt ett litet "delikat" besvär som jag dras med.
    Till att börja med så har jag lätt för att få rövsvett, och då kan man ju tänka sig hur röven blir efter att man exempelvis ha gått en 18-håls golfrunda en stekhet sommardag.
    Rejält med rövsvett, men det "fina" i kråksången är att denna rövsvett som sipprar ner från skinkorna även verkar dra med sig avföringspartiklar som sitter kvar i skrevet, förmodligen pga att jag inte fått anus rent till 100% innan.
    Detta gör att rövsvetten/avföringspartiklarna sätter sig i kallingarna, och pga den höga svettmängden även beger sig ända ut till golfbyxorna/träningsshortsen. (eller vad man nu använder när man tränar/idrottar)
    När jag sedan kommit hem och tagit av mig byxorna och provat att lukta i skrevet utanpå byxorna så känner jag en ganska så märkbar doft av rövsvett/bajslukt.
    Lyckligtvis verkar det som att bajslukten inte luktar längre än på max någon decimeters avstånd, men ändå... jag kanske inte känner lukten medan andra runt omkring mig gör det? Dock har ingen kommenterat något tack o lov.

Så nu till min fråga till er: Har ni upplevt/upplever ni något liknande? Är detta ett "vanligt" fenomen eller är det bara jag som tvättar mig för dåligt där bak?

• Svar på tråden Rövsvett och bajslukt??
  • Anonym (Usch)

Usch!!

Du måste väl torka dig ordentligt efter du skitit?

Låter sjukt ofräscht. Tror inte de är så vanligt att lukta så..

• Shameless

Rövsvett ja, men inte varit med om att det skulle lukta skit. Spolar du inte röven när du duschar?

• jodåsåatte

Så mycket rövsvett så det rinner var något nytt för mig.. fast jag kanske aldrig har ansträngt mig tillräckligt :) Men att det luktar skit dessutom.. Testa att torka dig ren med våtservetter när du gjort nr 2.. Sen angående om någon känt lukten.. Kan bara tala för mig själv, men jag hade inte berättat för någon att han/hon stinker röv..

• Phantin2343
    jodåsåatte skrev 2019-04-09 22:06:59 följande:

Så mycket rövsvett så det rinner var något nytt för mig.. fast jag kanske aldrig har ansträngt mig tillräckligt :) Men att det luktar skit dessutom.. Testa att torka dig ren med våtservetter när du gjort nr 2.. Sen angående om någon känt lukten.. Kan bara tala för mig själv, men jag hade inte berättat för någon att han/hon stinker röv..

Okej kanske inte rinner, men kallingarna är iaf helt genomsura i skrevet när det har varit varmt o svettigt.
    Gällande skitlukten så kan jag väl bara säga att lukten verkar vara väldigt diskret så länge den är blandad med fukten/rövsvetten. Jag tycker den blir mera tydlig om byxorna fått legat o torka...
    Försöker tvätta rent där bak ordentligt när jag gjort nummer 2, tvättar även med blött papper, men såklart inte alltid det blir 100% rent pga hårig bakdel osv...
    Börjar ju såklart även bli lite skraj för att något är kroppsligt fel med mitt anus, typ blivit slapp eller av annan anledning läcker där bak eller så.
    Har inte varit hos någon gynekolog med mina besvär än, men jag bävar verkligen för att gå dit... men kanske blir tvungen om besvären inte går att råda bot på?
  • Anonym (Usch)

Är du tjej eller kille?

Det är inte gyn du ska till. Du får gå till VC och få remiss till gastro. Om det är flikar eller något så är det en kirurg som opererar.

Men om du är så pass hårig att du inte kan få rent så kanske du kan göra något åt behåringen först och se hur de går då.

• Phantin2343
    Anonym (Usch) skrev 2019-04-09 22:33:50 följande:

Är du tjej eller kille?

Det är inte gyn du ska till. Du får gå till VC och få remiss till gastro. Om det är flikar eller något så är det en kirurg som opererar.

Men om du är så pass hårig att du inte kan få rent så kanske du kan göra något åt behåringen först och se hur de går då.

Jag är kille. Och ja, jag rakar mig runt anus någon gång ibland då och då för att få det mer hygieniskt där bak, och slippa kånkelbären..
    Känns skönt att höra att det finns något att göra, även om t.o.m. kirurger ska behöva bli inblandade.
    En teori till som jag har är att jag till vardags är väldigt gasig i magen och "släpper mig" lite då och då. Kanske det också bidrar till att "avföringspartiklar" sipprar ut?
  • Anonym (jävla kroppsodörer)

Vilket otyg det är med kroppens olika dofter som blir vidriga fort man inte tvättat sig på ett par timmar. Förstår ditt obehag och din ängslan. Har aldrig tänkt på rövsvett och ljumsksvett förrän i medelåldern då jag får det av minska lilla ansträngning. Även av att sitta med datorn på benen så att det blir varmt en längre tid. Det kan lukta genom jeansen och varma dagar är det hemskt. En cykeltur kräver liksom dusch och nya underkläder. Har dock inte märkt av bajslukter annat än när jag haft hemmorojder då det verkar utdunsta och bildas läckor vilket gör en pinsamt medveten och nervös vid sex t ex. Förr brukade jag vara väldigt spontan och gärna idka sex utomhus och heta sommardagar men den aktiviteten har prompt fått upphöra;(

Jag har fått byta material i träningskläder osv och använder mest bomull numera  närmast kroppen. Sen rakar jag mig och har upptäckt talk och tar ibland även parfymfri deo i ljumskarna. Du får väl se till att raka lite i rumpan och skura ordentligt, ta lite talk och ha ett par extra kallingar i väskan!

• Anonym (Usch)

Okej, frågade eftersom du skrev att du aldrig varit hos gynekolog men då är det ju inte så konstigt eftersom de är kvinnor som går till gyn.

Ja ändra kosten för att minska gaser, se till att magen fungerar. När du väl varit på toa så ska de kännas att det är klart. Finns receptfria tabletter på apoteket emot gasig mage.

Värt att testa. Dock vet jag inte riktigt varför du svettas sådär.

Är de bara när du har på dig träningskläder eller är de jämt?

• Phantin2343
    Anonym (Usch) skrev 2019-04-09 22:48:06 följande:

Okej, frågade eftersom du skrev att du aldrig varit hos gynekolog men då är det ju inte så konstigt eftersom de är kvinnor som går till gyn.

Ja ändra kosten för att minska gaser, se till att magen fungerar. När du väl varit på toa så ska de kännas att det är klart. Finns receptfria tabletter på apoteket emot gasig mage.

Värt att testa. Dock vet jag inte riktigt varför du svettas sådär.

Är de bara när du har på dig träningskläder eller är de jämt?

Alltså... egentligen svettas jag väl inte mer än andra personer som har kraftig rövsvett. Att ha mycket rövsvett lider väl många personer av? I synnerhet män har jag fått för mig...
    Men hur som helst så kommer svetten om jag exempelvis är ute och går långa sträckor i varmt väder eller utför någon form av annan fysisk aktivitet/träning.
    Om jag sedan gör det med träningskläder på eller ej spelar ingen roll.
    Har även hänt att jag i sällsynta fall fått kraftig rövsvett genom att helt enkelt vara nervös inför någonting, eller att jag varit ute när det varit vinter och sedan kommer in inomhus med varma långkallingar på mig. Då kan rövsvetten komma krypandes...
  • Anonym (Usch)

Okej, har du testat något antiperspirant? Finns på apoteket. Det är som Absolut torr men finns säkert såna för känsligare ställen.

Värt att prova. Är det något annat som hänt? Viktnedgång? Trötthet? Hjärtklappning?

Är du stressad, överviktig?

Skulle säga att fungerar ingen Antiperspirant så ska du absolut söka upp VC och ta blodprover. Det är normalt att svettas, men är de såhär mycket som du beskriver så ska du nog kolla upp de.

Svar på tråden Rövsvett och bajslukt??