• Phantin2343

Rövsvett och bajslukt??

Ända sedan jag började spela golf förra året så har jag upptäckt ett litet "delikat" besvär som jag dras med.
    Till att börja med så har jag lätt för att få rövsvett, och då kan man ju tänka sig hur röven blir efter att man exempelvis ha gått en 18-håls golfrunda en stekhet sommardag.
    Rejält med rövsvett, men det "fina" i kråksången är att denna rövsvett som sipprar ner från skinkorna även verkar dra med sig avföringspartiklar som sitter kvar i skrevet, förmodligen pga att jag inte fått anus rent till 100% innan.
    Detta gör att rövsvetten/avföringspartiklarna sätter sig i kallingarna, och pga den höga svettmängden även beger sig ända ut till golfbyxorna/träningsshortsen. (eller vad man nu använder när man tränar/idrottar)
    När jag sedan kommit hem och tagit av mig byxorna och provat att lukta i skrevet utanpå byxorna så känner jag en ganska så märkbar doft av rövsvett/bajslukt.
    Lyckligtvis verkar det som att bajslukten inte luktar längre än på max någon decimeters avstånd, men ändå... jag kanske inte känner lukten medan andra runt omkring mig gör det? Dock har ingen kommenterat något tack o lov.

Så nu till min fråga till er: Har ni upplevt/upplever ni något liknande? Är detta ett "vanligt" fenomen eller är det bara jag som tvättar mig för dåligt där bak?

• Svar på tråden Rövsvett och bajslukt??
  • Anonym (Rövtvätt?)
    Phantin2343 skrev 2019-04-09 21:44:25 följande:

Ända sedan jag började spela golf förra året så har jag upptäckt ett litet "delikat" besvär som jag dras med.
    Till att börja med så har jag lätt för att få rövsvett, och då kan man ju tänka sig hur röven blir efter att man exempelvis ha gått en 18-håls golfrunda en stekhet sommardag.
    Rejält med rövsvett, men det "fina" i kråksången är att denna rövsvett som sipprar ner från skinkorna även verkar dra med sig avföringspartiklar som sitter kvar i skrevet, förmodligen pga att jag inte fått anus rent till 100% innan.
    Detta gör att rövsvetten/avföringspartiklarna sätter sig i kallingarna, och pga den höga svettmängden även beger sig ända ut till golfbyxorna/träningsshortsen. (eller vad man nu använder när man tränar/idrottar)
    När jag sedan kommit hem och tagit av mig byxorna och provat att lukta i skrevet utanpå byxorna så känner jag en ganska så märkbar doft av rövsvett/bajslukt.
    Lyckligtvis verkar det som att bajslukten inte luktar längre än på max någon decimeters avstånd, men ändå... jag kanske inte känner lukten medan andra runt omkring mig gör det? Dock har ingen kommenterat något tack o lov.

Så nu till min fråga till er: Har ni upplevt/upplever ni något liknande? Är detta ett "vanligt" fenomen eller är det bara jag som tvättar mig för dåligt där bak?

Kanske behöver skaffa en rövtvätt att spola röven med efter toalettbesök?

Biltema brukar ha det mesta.
  • Phantin2343
    Anonym (Usch) skrev 2019-04-09 23:11:25 följande:

Okej, har du testat något antiperspirant? Finns på apoteket. Det är som Absolut torr men finns säkert såna för känsligare ställen.

Värt att prova. Är det något annat som hänt? Viktnedgång? Trötthet? Hjärtklappning?

Är du stressad, överviktig?

Skulle säga att fungerar ingen Antiperspirant så ska du absolut söka upp VC och ta blodprover. Det är normalt att svettas, men är de såhär mycket som du beskriver så ska du nog kolla upp de.

Nej, har inte testat någon antiperspirant där bak, men kanske kan vara värt att prova.
    Inget nytt har hänt för övrigt. Jag har svettats såhär mycket typ hela livet, eller iaf så långt tillbaka som jag kan minnas.
    Jag är absolut inte överviktig, har inte gått ner i vikt, är möjligen stressad..
    Visst... jag svettas mycket, men jag skulle absolut inte säga att jag svettas onormalt mycket, typ så det är sjukligt. Dessutom så har jag tagit blodprover för ett par år sedan, där dom mätte olika slags värden, men läkaren kunde inte se något konstigt med dom proverna. (detta hade dock inte med min svett-problematik att göra)
  • Phantin2343
    Anonym (Rövtvätt?) skrev 2019-04-09 23:19:27 följande:
    Kanske behöver skaffa en rövtvätt att spola röven med efter toalettbesök?

Biltema brukar ha det mesta.
    haha! ja, kanske det... Glad

Dock ska jag tillägga att varje gång jag tar en dusch (typ varannan dag) så brukar jag sätta mig ner på huk och spola/gnugga rent med duschslangen/handen innan jag påbörjar att schamponera in mig. Känns bra att göra iaf, och tycker det blivit bättre där bak sedan jag började med detta.
  • Anonym (Varje dag!)
    Phantin2343 skrev 2019-04-09 23:32:33 följande:

haha! ja, kanske det...

Dock ska jag tillägga att varje gång jag tar en dusch (typ varannan dag) så brukar jag sätta mig ner på huk och spola/gnugga rent med duschslangen/handen innan jag påbörjar att schamponera in mig. Känns bra att göra iaf, och tycker det blivit bättre där bak sedan jag började med detta.

Börja med att duscha varje dag! Inget påhopp men tror det skulle vara smart!
  • Phantin2343
    Anonym (Varje dag!) skrev 2019-04-09 23:41:14 följande:
    Börja med att duscha varje dag! Inget påhopp men tror det skulle vara smart!
    Tummen upp på den! Ska kanske prova Glad Tack för stödet
  • Anonym (...)

Tips. Man kan ta en dusch efter man bajsat för att få bort allt..

Sen får du väl pudra rövskåran med kalk eller bebispuder för att förhindra svett.

• Pope Joan II

Tycker det låter som soiling. Du kanske har invändiga hemorrojder? Behandla med receptfria stolpiller och se om du märker skillnad. Tvätta med tvättlappar efter att du haft avföring, lite blött papper och mycket hår tvivlar jag på är en framgångsrik kombination. 

Ät bra mat också. 

Vad har du för handicap?

• Anonym (Engangsstring?)

Forutom att tvatta baken ordentligt innan du gar ut pa dina rundor sa kanske engangsstring (som t ex anvands vid spraytan) vore nagot, under dina vanliga kalsonger? Da har du nagot som suger upp mellan skinkorna och som sedan kan slangas direkt efter rundan. Googla sa hittar du billiga storpack.

• Anonym (urp)

Om du själv känner din lukt gör andra det 10 gånger mer. Man är typ immun för sin egen kroppslukt. Har stött på alltför många killar på gymet som stinker så som du beskriver. Jag är tjej, men vet att jag ändå kan lukta vid t.ex mens, om man inte vaxat/rakat rumpan på ett tag, är lös i magen eller liknande.

Mina tips är därför:

1) Duscha varje dag. Är man en typ med mycket kroppslukt behövs detta.
    2) Tvätta dina kläder så varmt som möjligt efter varje gång du använt dem. Byt material i dina kallingar/golfbyxor så du kan tvätta dem i 60 grader. Använd gärna parfymerat tvättmedel.
    3) Byt kläder varje dag,
    4) träna bara en gång i dina träningskläder och tvätta dem sedan.
    5) Raka eller vaxa anus. Det är helt logiskt att i en hårig rumpa fastnar mer bajsrester. Utan hår- mindre bajs som kan "aktiveras" av svett och fukt.
    6) använd våtservetter när du torkar dig efter nr 2. Torka torrt med vanligt toapapper
    7) Skrubba med tvål runt anus när du dushar

• Anonym (Hehe)

Jag trodde alla kullagrade rövsvett? Jag har extrem rövsvett när det är varmt på sommaren. Inte på vintern..

Det är svetten från ländryggen som sipprar ned mellan skinkorna. Kalsongerna är helt blöta på sommaren. Svettas även mycket fram i skrevregionen på sommaren.

Svar på tråden Rövsvett och bajslukt??