Rövsvett och bajslukt??
Ända sedan jag började spela golf förra året så har jag upptäckt ett litet "delikat" besvär som jag dras med.
Till att börja med så har jag lätt för att få rövsvett, och då kan man ju tänka sig hur röven blir efter att man exempelvis ha gått en 18-håls golfrunda en stekhet sommardag.
Rejält med rövsvett, men det "fina" i kråksången är att denna rövsvett som sipprar ner från skinkorna även verkar dra med sig avföringspartiklar som sitter kvar i skrevet, förmodligen pga att jag inte fått anus rent till 100% innan.
Detta gör att rövsvetten/avföringspartiklarna sätter sig i kallingarna, och pga den höga svettmängden även beger sig ända ut till golfbyxorna/träningsshortsen. (eller vad man nu använder när man tränar/idrottar)
När jag sedan kommit hem och tagit av mig byxorna och provat att lukta i skrevet utanpå byxorna så känner jag en ganska så märkbar doft av rövsvett/bajslukt.
Lyckligtvis verkar det som att bajslukten inte luktar längre än på max någon decimeters avstånd, men ändå... jag kanske inte känner lukten medan andra runt omkring mig gör det? Dock har ingen kommenterat något tack o lov.
Så nu till min fråga till er: Har ni upplevt/upplever ni något liknande? Är detta ett "vanligt" fenomen eller är det bara jag som tvättar mig för dåligt där bak?