• Anonym (Pia)

    Sexproblem som jag förstorar

    Min sambo har inte särskilt stor sexlust just nu. Vi har sex en eller max två gånger i veckan, vilket jag tycker är helt ok efter många år ihop. Vi har under åtta år aldrig haft problem och hade de åren sex minst tre gånger i veckan. Problemet nu är att han aldrig tar initiativ, jag blir nobbad innan det till slut känns som att han ställer upp. Jag får dålig självkänsla, tror att något annat är problem. Men vi har det så bra, och jag hade noll sexlust får cirka ett år sedan, då tänkte jag aldrig att det var fel på förhållandet utan en fas jag var i. Jag tror att min kille blir stressad av min lust och att det förvärrar allt. Helst vill jag vänta ut honom men vad händer om lågan dör helt? Man måste ju jobba för det.

  • Svar på tråden Sexproblem som jag förstorar
  • Anonym (hmm)

    Att jobba för att lågan inte ska dö ut är ju inte att tjata om sex. Visst ska man jobba för att fortfarande vara attraktiv för sin partner, att kommunicera bra m.m. Men även att låta hen vara ibland och låta hen hitta tillbaka sin lust utan att känna sig pressad. 
    Har du pratat med din partner om hur du känner? Kommunikation är ju A och O i ett förhållande. 

  • Anonym (Frustrerad)

    Känner igen problemet, dock är jag man.

    Tror aldrig min särbo tagit initiativ till sex på 2,5år.

    Hon kan hinta under dagen att det ska liggas på kvällen, så när vi går o lägger oss så är hon som en dö sill, tar inte på mig, utan ska det sexas så är det upp till mig. Vill jag att hon ska ta på mig får jag ta hennes hand dit jag vill ha den.

    När vi väl har sex o hon kommit, så känns det som att hon mest ligger o väntar på att jag ska köra färdigt så hon kan somna.

    Vill jag ha oralsex måste jag säga till, inga egna inititiv där heller.

    Sen vet jag inte om hon njuter heller, enda gången det låter från henne är när hon får orgasm.

    Har testat att inte ta på henne när vi lägger oss och då blir det inget. Kan utan problem gå 2 veckor utan sex.

    Skulle vilja att hon gränslade mig i soffan, ta på mig, kyssa mig hämningslöst, stönade i sängen men det är nog att önska för mycket.

    Har pratat med henne var hon tycker är lagom och svaret jag fick är en gång i veckan, vilket är på tok för lite för mig. Morgon o kväll hade varit fantastiskt.

    Tror det hela är pga hennes uppväxt, hennes föräldrar har alltid haft varsitt sovrum så länge hon kan minnas och inte sett nån kärlek mellan sina föräldrar.

  • Anonym (A)
    Anonym (hmm) skrev 2019-04-10 17:00:11 följande:
    Att jobba för att lågan inte ska dö ut är ju inte att tjata om sex. Visst ska man jobba för att fortfarande vara attraktiv för sin partner, att kommunicera bra m.m. Men även att låta hen vara ibland och låta hen hitta tillbaka sin lust utan att känna sig pressad. 
    Har du pratat med din partner om hur du känner? Kommunikation är ju A och O i ett förhållande. 
    Kommunikation är jätteviktigt.
  • Anonym (Låter som)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-10 17:13:08 följande:

    Känner igen problemet, dock är jag man.

    Tror aldrig min särbo tagit initiativ till sex på 2,5år.

    Hon kan hinta under dagen att det ska liggas på kvällen, så när vi går o lägger oss så är hon som en dö sill, tar inte på mig, utan ska det sexas så är det upp till mig. Vill jag att hon ska ta på mig får jag ta hennes hand dit jag vill ha den.

    När vi väl har sex o hon kommit, så känns det som att hon mest ligger o väntar på att jag ska köra färdigt så hon kan somna.

    Vill jag ha oralsex måste jag säga till, inga egna inititiv där heller.

    Sen vet jag inte om hon njuter heller, enda gången det låter från henne är när hon får orgasm.

    Har testat att inte ta på henne när vi lägger oss och då blir det inget. Kan utan problem gå 2 veckor utan sex.

    Skulle vilja att hon gränslade mig i soffan, ta på mig, kyssa mig hämningslöst, stönade i sängen men det är nog att önska för mycket.

    Har pratat med henne var hon tycker är lagom och svaret jag fick är en gång i veckan, vilket är på tok för lite för mig. Morgon o kväll hade varit fantastiskt.

    Tror det hela är pga hennes uppväxt, hennes föräldrar har alltid haft varsitt sovrum så länge hon kan minnas och inte sett nån kärlek mellan sina föräldrar.


    Låter inte som om att hon njuter av sexet och fejkar orgasm för att få ett slut på det? 
  • Anonym (Upplandskvinna)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-10 17:13:08 följande:

    Känner igen problemet, dock är jag man.

    Tror aldrig min särbo tagit initiativ till sex på 2,5år.

    Hon kan hinta under dagen att det ska liggas på kvällen, så när vi går o lägger oss så är hon som en dö sill, tar inte på mig, utan ska det sexas så är det upp till mig. Vill jag att hon ska ta på mig får jag ta hennes hand dit jag vill ha den.

    När vi väl har sex o hon kommit, så känns det som att hon mest ligger o väntar på att jag ska köra färdigt så hon kan somna.

    Vill jag ha oralsex måste jag säga till, inga egna inititiv där heller.

    Sen vet jag inte om hon njuter heller, enda gången det låter från henne är när hon får orgasm.

    Har testat att inte ta på henne när vi lägger oss och då blir det inget. Kan utan problem gå 2 veckor utan sex.

    Skulle vilja att hon gränslade mig i soffan, ta på mig, kyssa mig hämningslöst, stönade i sängen men det är nog att önska för mycket.

    Har pratat med henne var hon tycker är lagom och svaret jag fick är en gång i veckan, vilket är på tok för lite för mig. Morgon o kväll hade varit fantastiskt.

    Tror det hela är pga hennes uppväxt, hennes föräldrar har alltid haft varsitt sovrum så länge hon kan minnas och inte sett nån kärlek mellan sina föräldrar.


    Låter sjukt tråkigt. Även om hon vill mer sällan än du skulle hon ju kunna visa lite entusiasm, lite vilja, lite åtrå. Så jävla upphetsande är det ju inte att kämpa ensam i motvind om man säger.

    Själv är jag en drama queen. I en liknande sits skulle jag ha provat att exempelvis äta en måltid (som min partner hade tillagat) utan att säga ett enda knyst om smaken. Till slut hade han nog frågat vad som händer, om det är nåt fel på maten eller om jag är ledsen etc etc. Då skulle jag ha förklarat att så här sjukt känns det att ligga med dig, när jag aldrig får ett kvitto på att du gillar det vi gör, och när du aldrig tar initiativ.

    Kanske ingen schysst metod, kanske inte så effektiv heller, men det är vad jag hade gjort. Hatar såna som är passiva i sängen, eller livet. De tar inget ansvar och är inte medskapare till trivsel.

    Sjukaste är ju att du skriver att ni är särbo. Då brukar man ju ha gott om tid att längta efter varann och skapa förväntansfull stämning. Det du beskriver låter mer som "gifta sedan 35 år".
  • Anonym (Frustrerad)

    Tack för svar, inte min mening att kapa tråden.

    Har bestämt mig för att avsluta för relationen.

    Det är inte bara sexet som inte funkar.

    Jag har barn, vilket leder till att vi har varannan vecka förhållande, kan nog räkna på 2 händer antalet ggr hon träffat dom. Finns inte mycket engamang där heller...

  • Anonym (Upplandskvinna)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-30 17:00:06 följande:

    Tack för svar, inte min mening att kapa tråden.

    Har bestämt mig för att avsluta för relationen.

    Det är inte bara sexet som inte funkar.

    Jag har barn, vilket leder till att vi har varannan vecka förhållande, kan nog räkna på 2 händer antalet ggr hon träffat dom. Finns inte mycket engamang där heller...


    PM?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Upplandskvinna) skrev 2019-04-30 19:38:05 följande:

    PM?


    Jomen visst.
  • Anonym (Upplandskvinna)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-30 21:28:01 följande:

    Jomen visst.


    Det går inte när båda är anonyma :-|
  • Muflonium
    Anonym (Upplandskvinna) skrev 2019-04-30 21:44:58 följande:

    Det går inte när båda är anonyma :-|


    Nudå?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-04-30 17:00:06 följande:

    Tack för svar, inte min mening att kapa tråden.

    Har bestämt mig för att avsluta för relationen.

    Det är inte bara sexet som inte funkar.

    Jag har barn, vilket leder till att vi har varannan vecka förhållande, kan nog räkna på 2 händer antalet ggr hon träffat dom. Finns inte mycket engamang där heller...


    Du kan inte kräva att din flickvän engarerar sig i dina barn, de är ju just dina barn och vill hon inte engagera sig i dom så kan du inte tvinga henne. 
  • Anonym (Precis)

    Skulle kunna vara jag som skrev dehär. Är i precis lika situation. Men jag har bestämt mig att låta honom vara nu. Får nöja mig med porr så länge och vänta tills han får lusten tillbaka. Innan blev jag arg men skulle aldrig acceptera att han blev arg på mig om de vore tvärtom.

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (hmm) skrev 2019-05-02 10:49:41 följande:

    Du kan inte kräva att din flickvän engarerar sig i dina barn, de är ju just dina barn och vill hon inte engagera sig i dom så kan du inte tvinga henne. 


    Det förstår jag oxå. Men när hon säger att hon vill träffa dom och lära känna dom, sen händer inget mer. Är bara jag som bjudit in till aktiviteter.
Svar på tråden Sexproblem som jag förstorar