• Sarah84

    Blod på pappret, missfall?

    Är i vecka 12 (11+0)

    Hade sex igår morse, fick sen lite blod på pappret, rostfärgat blod, kom lite varje gång

    Jag gick på toa, nån gång kom lite rödare blod med nån liten blodstrimma.

    Idag på fm kom nästan inget alls, nu ikväll har de börjat komma lite igen på pappret,

    Ibland nån liten tjockare blodstrimma.

    Inget direkt ont i magen & de har aldrig (runnit) blod, utan bara kommit på pappret.

    Aldrig vart me om detta vid tidigare barn.

    Måste detta betyda missfall? Kan man ha sådana här blödningar ändå?

    Hoppas någon vill dela med sig.

  • Svar på tråden Blod på pappret, missfall?
  • Silent

    Låter mer som att du har sköra slemhinnor. Blod efter sex är ändå ganska vanligt att få när man är gravid, så skulle inte tro att det är något missfall :)

  • Anonym (Anonym)
    Sarah84 skrev 2019-04-13 21:02:16 följande:

    Är i vecka 12 (11+0)

    Hade sex igår morse, fick sen lite blod på pappret, rostfärgat blod, kom lite varje gång

    Jag gick på toa, nån gång kom lite rödare blod med nån liten blodstrimma.

    Idag på fm kom nästan inget alls, nu ikväll har de börjat komma lite igen på pappret,

    Ibland nån liten tjockare blodstrimma.

    Inget direkt ont i magen & de har aldrig (runnit) blod, utan bara kommit på pappret.

    Aldrig vart me om detta vid tidigare barn.

    Måste detta betyda missfall? Kan man ha sådana här blödningar ändå?

    Hoppas någon vill dela med sig.


    Hej!

    Jag är i vecka 9+2, fick en blödning igår ikväll med färskt blod. Blev så orolig då jag har tidigare missfall i bagaget så åkte upp till akuten direkt. Fick se ett tickande hjärta på VUL. Förstår inte riktigt vad blödningen berodde på men läkaren sa att det inte var någon fara och att det är vanligt med blödningar. Men åk upp och kolla om du är orolig. 
  • Sarah84

    [quote=79564300][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 21:32:24 följande:[/quote-nick]

    Hej!

    Jag är i vecka 9+2, fick en blödning igår ikväll med färskt blod. Blev så orolig då jag har tidigare missfall i bagaget så åkte upp till akuten direkt. Fick se ett tickande hjärta på VUL. Förstår inte riktigt vad blödningen berodde på men läkaren sa att det inte var någon fara och att det är vanligt med blödningar. Men åk upp och kolla om du är orolig. 

    [/

    Hur yttra sig din blödning? Mycket blod? Rann de. Va de bara blod?

    Inga strimmor eller klumpar? Blöder de något nu?

  • Popetot

    Hade brunrött på pappret i vecka 15 under 1,5 dag. Fick kollat upp det och uvi konstaterades. Fick medicin och allt gick fint.

  • Anonym (Anonym)
    Sarah84 skrev 2019-04-13 21:37:01 följande:

    [quote=79564300][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 21:32:24 följande:[/quote-nick]

    Hej!

    Jag är i vecka 9+2, fick en blödning igår ikväll med färskt blod. Blev så orolig då jag har tidigare missfall i bagaget så åkte upp till akuten direkt. Fick se ett tickande hjärta på VUL. Förstår inte riktigt vad blödningen berodde på men läkaren sa att det inte var någon fara och att det är vanligt med blödningar. Men åk upp och kolla om du är orolig. 

    [/

    Hur yttra sig din blödning? Mycket blod? Rann de. Va de bara blod?

    Inga strimmor eller klumpar? Blöder de något nu?


    Blodet var klart rött men inga klumpar eller strimmor. Jag upplevde att blödde mycket först då de rann så jag fick ha binda. Men när jag väl kom upp på akuten så hade det slutat. Imorse hade jag dock lite brunt i trosskyddet. 
Svar på tråden Blod på pappret, missfall?