bostadsbidrag..
har man rätt att få bostadsbidrag när man får CSN bidrag och CSN lån?
har man rätt att få bostadsbidrag när man får CSN bidrag och CSN lån?
www.forsakringskassan.se/privatpers/studerande/bostadsbidrag_till_unga
Fortfarande bara 80%.
Som jag skrev tidigare så har jag pluggat i 2 år och alla på försäkringskassan som jag pratat med har sagt att hela bidragsdelen räknas som inkomst. Dock såg jag ju nu i länken att det står på deras hemsida 80%.
Det är helt sant att bidragadelen räknas som inkomst, men när man söker bostadsbidrag så är det enbart 80% av csn-bidraget man ska skriva in som inkomst. Har varit så i mer än 15 år.
Som jag sa, jag läste det på hemsidan nu. Men varje gång jag har pratat med försäkringskassan under de 2 år som jag studerat så har dom sagt hela bidragsdelen.
Det är ju för att hela bidraget räknas som inkomst. Men när man ska söka bostadsbidrag behöver man enbart skirva in 80%av bidragetsdelen även om hela om inkomst.
Det är ju just bostadsbidrag jag pratar om. Dom jag har pratat med på försäkringskassan angående bostadsbidrag har sagt att hela bidragsdelen räknas som inkomst när man ansöker om bostadsbidrag. Nu har jag skrivit det 3 gånger. Jag vet inte vad som är rätt eftersom det står 80% på hemsidan men det är vad de sagt till mig.
Ja, Och hela bidraget räknas. Men man skriver enbart in 80% som inkomst vid ansökan om bostadsbidrag
Ja det har du
Det är möjligt att det är så. Men när jag har pratat med försäkringskassan så har dom sagt till mig att skiva in hela beloppet.
Det är möjligt att det är så. Men när jag har pratat med försäkringskassan så har dom sagt till mig att skiva in hela beloppet.