• Anonym (Tro)

    Varför behov av att trycka ner mig?

    Mannen som jag väntar barn med är fruktansvärd. Han gör allt för att bryta ner mig just nu. Han säger att jag är ful, äcklig, luktar illa, klär mig fult osv. Jag är höggravid och känner mig inte på topp varje dag, sen att få höra sånt här gör en ju bara helsänkt. :(

    Egentligen så stämmer ju inget, jag har inte gått upp speciellt mycket i vikt och är väldigt mån om mitt utseende. Absolut ser jag sliten ut vissa dagar pga att jag själv tar hand om vårt småbarn och allt annat, samtidigt som jag har en del gravidbesvär. Men att han bara säger såna saker... varför gör man så?

  • Svar på tråden Varför behov av att trycka ner mig?
  • sextiotalist
    Anonym (Tro) skrev 2019-04-15 10:54:15 följande:

    Mannen som jag väntar barn med är fruktansvärd. Han gör allt för att bryta ner mig just nu. Han säger att jag är ful, äcklig, luktar illa, klär mig fult osv. Jag är höggravid och känner mig inte på topp varje dag, sen att få höra sånt här gör en ju bara helsänkt. :(

    Egentligen så stämmer ju inget, jag har inte gått upp speciellt mycket i vikt och är väldigt mån om mitt utseende. Absolut ser jag sliten ut vissa dagar pga att jag själv tar hand om vårt småbarn och allt annat, samtidigt som jag har en del gravidbesvär. Men att han bara säger såna saker... varför gör man så?


    För att han kan och är en elak person. Bryt med denna man, för din skull och det kommande barnets skull. Det är det enda sättet. För du kommer inte kunna ändra honom.


    Det är nu du har möjlighet, sedan är det svårare

  • Anna60

    Som ovan: För att han och för att han är elak. Vissa människor höjer sig själva på andras bekostnad. De blir stora då. En sån ska du inte ha i ditt liv. Ju mindre du blir desto större blir han. Han suger energi ur dig. 

    Flytta. Nu.

  • Anonym (Sima)

    Som flera redan skrivit, somliga tror sig höja upp sig själva genom att trycka ner andra. Genom att få dig att känna dig liten, ful, dålig så tror han (även om han förmodligen inte är medveten om det) att han ser bättre ut. Om än så i sina egna ögon.

    Det kan också leda till att du ska tro att du ska vara glad att du har honom...

    Min före detta började med detta strax efter att vår son föddes. Det varade sju år och bröt ner mig lite åt gången. Lämna, den finns ingen människa som beter sig så som ändrar på sitt beteende!! Du är värd nått så mycket bättre!! Hade jag lämnat tidigare hade jag nog inte haft så dålig självkänsla idag. Jag har ännu svårt att känna tillit till män och svårt att tro att jag är värd en bra relation.

  • Cnowle

    Dumpa kräket. Annars kommer han att göra samma sak mot ditt barn.

    Min mamma var i samma situation, och stack med mig under armen. För det är jag henne evigt tacksam.

  • Anna60

    Problemet är att när du väl bestämt dig för att gå, så kommer det ta flera år att bygga upp din självkänsla igen. Du kommer inte kunna få ifrån honom med en intakt självkänsla. Du blir mindre och  mindre. Ju mer makt han får, desto svårare blir det också att lämna honom. 

    Du har inte något val. Gå nu.

  • Anonym (Kkör a)

    För att han inte älskar dig. Så varför skaffar ni barn ihop?

  • Anonym (....)

    Trevlig pappa du valt åt ditt kommande barn... =/

  • Anonym (Förbannad)

    Hur många här inne har gått utbildningen "Våld i nära relationer"?! Ingen förmodligen.

    TS - Du behöver stöd och hjälp. Kontakta MVC eller BVC (tyckte mig läsa att ni har ett barn redan). Be om hjälp! De kanske kan göra en orosanmälan åt dig? Du kanske kan få samtalshjälp? Sista utvägen är skyddat boende.

    Lyssna INTE på alla "fantastiska" människor här inne som vet precis hur du har det, känner det och borde göra.

    Ja, han gör det för att han KAN men det betyder INTE att det är fel på dig!! Så'n generell dynga ska slängas tillbaka. Alla ligger i riskzonen för manipulation, det handlar bara om vilken manipulatör man träffar.

    I jobbet tar vi hand om varandra när vi utsätts för dumheter som härskartekniker, t.ex. Vi stöttar och lyssnar och lyfter kollegan. På jobbet borde vi fan veta ännu bättre eftersom vi inte går på känslor...

    I privatlivet ska vi märkas med DUM I HUVUDET bara för att vi har känslor (= det mest förrädiska som finns) för en person som gör oss illa?!

    Vänligen räck upp handen den som ALDRIG svikits av någon nära (förälder, syskon, vän, etc.).

    Ingen? Trodde väl det.

    Kram, TS!

Svar på tråden Varför behov av att trycka ner mig?