• cleoeme

    När kom andra barnet? Första tidigt

    Min dotter föddes 9 dagar innan BF. Jag är gravid igen och har BF 3 oktober.

    Ni som fött erat barn innan BF, när kom andra barnet? :)

    Väldigt nyfiken och jag längtar så himla mycket till min förlossning.

  • Svar på tråden När kom andra barnet? Första tidigt
  • cleoeme
    linb01 skrev 2019-04-15 12:12:32 följande:

    Första 14 dagar innan bf, andra 3 dagar innan:)


    Vad roligt! Hoppas min andra kommer lite tidigare också. Mardrömmen är att gå över tiden :( såklart får hen vara färdigbakad först.

    Upplevde du andra förlossningen som lättare eller svårare?
  • linb01
    cleoeme skrev 2019-04-15 12:15:42 följande:

    Vad roligt! Hoppas min andra kommer lite tidigare också. Mardrömmen är att gå över tiden :( såklart får hen vara färdigbakad först.

    Upplevde du andra förlossningen som lättare eller svårare?


    Ja kände precis så! Blev stressad ju närmre bf vi kom.. men när det väl satte igång gick det väldigt fort. Tyckte den andra var lite jobbigare då den var mer intensiv. Men den var snabbt över och tog inte lika lång tid att läka efter som med första:)
  • Ragnar

    Första 14 dagar före bf och andra 21 dagar före. De var helt färdiga och skönt att inte behöva gå och vänta. Både jag och min syster föddes 2-3 veckor för planerat och min systers båda barn kom före bf. Så det kanske ligger i släkten.

  • Erkens mamma

    Första dagen före bf

    Andra vecka 36+2

    Tredje räknas väl inte riktigt då jag hade komplikationer med föreliggande moderkaka. Han kom v29+0

    Här blev det kortare för varje grav..

  • megsi

    Första barnet 14 dgr innan Bf och andra på Bf. Första tog 4 timmar och andra hann jag vara på förlossningen 20 minuter.

  • Stålmamma

    Första vecka 38+5 andra vecka 38+5 tredje vecka 40+1 4e vecka 38+3. Väntar 5e nu så ska bli spännande att se när hon tittar ut

    En bm på förlossningen sa till mig att oftast föder kvinnan alla sina barn i ungefär samma vecka

Svar på tråden När kom andra barnet? Första tidigt