Inlägg från: Cox Orange |Visa alla inlägg
  • Cox Orange

dricka Coca Cola. Ammar, farligt?

legomum skrev 2019-04-16 14:48:07 följande:

Du får ju tänka på att kvaliten på mjölken speglas i vad du äter och dricker.

lövet2 skrev 2019-04-16 21:14:29 följande:
    Ingen aning om hur det där fungerar i teorin. I praktiken kan jag och många andra mammor intyga, att kolsyrade drycker ger spädbarn magknip. En klunk märks inte, men en halvliter märks absolut. Mina barn har inte klarat mer än ett litet glas.

Haha, men hur då? Allvarligt, tror ni att bröstmjölken blir kolsyrad? Snacka om pseudovetenskap.
  • Cox Orange
    legomum skrev 2019-05-02 12:27:44 följande:
    Vet du det är bevisat att det du äter påverkar mjölken. Hur kan du inte veta det?

Fö blir ju bröstmjölken inte kolsyrad, hur tänker du nu? Det blir inte heller grädde om man skakar brösten heller ;)
    Påverkar mjölken? Potenta läkemedel kan ge effekter men du får gärna ge exempel på andra kliniskt relevanta exempel.
  • Cox Orange
    legomum skrev 2019-05-03 09:28:43 följande:
    Men snälla du alla som ammat barn vet att ibland reagerar barnet på det som mamman ätit med magknip, utslag, diareer osv.
    Det är inget som behöver bevisas för dig över huvud taget med någon som helst forskning.
    Räcker inte alla mammor i världen?

För övrigt kan du väl läsa själv, det är ju bara att googla så hittar du detta. Eller så kan du kan ju fråga några kvinnor i din närhet.
    Tiina87 skrev 2019-05-03 10:12:12 följande:
    Spelar ingen roll om det är pseudovetenskap. Faktum kvarstår att det finns spädbarn som reagerar med magknip om mamman dricker mycket kolsyrad dryck.

Totalt nonsens och känslomässiga argument utan saklig grund.

Har för övrigt ammat barn själv i tre år och aldrig varit med om detta!
    Laktos blir man pruttig i magen av, det är det. 

Det som påverkar mjölkkvalitet är infektioner, det påverkar bakterie- och cellmängd samt laktoshalt. 

Så Coca cola bör man inte dricka mängder av av andra skäl men inte för att man ammar.
  • Cox Orange
    Tiina87 skrev 2019-05-03 17:21:41 följande:
    Fast att dina barn aldrig har reagerat på om du druckit kolsyrat före amning säger ingenting om hur andra barn reagerar.

Av mina barn har ett barn reagerar på att jag har druckit kolsyrat (både Pepsi och cola) före amning.
    Läser du tråden? Anekdotisk bevisföring användes av skribenten ovan att "alla mammor" som ammat skulle ha upplevt detta, det har aldrig hänt mig, svarade jag då.

Det finns inga vetenskapliga belägg för att det skulle ha någon klinisk relevant betydelse, vi snackar mikromol och koncentrationer som saknar all klinisk betydelse. 
Svar på tråden dricka Coca Cola. Ammar, farligt?