• Tiina87

dricka Coca Cola. Ammar, farligt?

Cox Orange skrev 2019-05-01 21:50:08 följande:

Haha, men hur då? Allvarligt, tror ni att bröstmjölken blir kolsyrad? Snacka om pseudovetenskap.

Spelar ingen roll om det är pseudovetenskap. Faktum kvarstår att det finns spädbarn som reagerar med magknip om mamman dricker mycket kolsyrad dryck.
  • Tiina87
    Cox Orange skrev 2019-05-03 17:18:11 följande:

Totalt nonsens och känslomässiga argument utan saklig grund.

Har för övrigt ammat barn själv i tre år och aldrig varit med om detta!

Laktos blir man pruttig i magen av, det är det. 

Det som påverkar mjölkkvalitet är infektioner, det påverkar bakterie- och cellmängd samt laktoshalt. 

Så Coca cola bör man inte dricka mängder av av andra skäl men inte för att man ammar.

Fast att dina barn aldrig har reagerat på om du druckit kolsyrat före amning säger ingenting om hur andra barn reagerar.

Av mina barn har ett barn reagerar på att jag har druckit kolsyrat (både Pepsi och cola) före amning.
  • Tiina87
    Cox Orange skrev 2019-05-03 20:51:06 följande:

Läser du tråden? Anekdotisk bevisföring användes av skribenten ovan att "alla mammor" som ammat skulle ha upplevt detta, det har aldrig hänt mig, svarade jag då.

Det finns inga vetenskapliga belägg för att det skulle ha någon klinisk relevant betydelse, vi snackar mikromol och koncentrationer som saknar all klinisk betydelse. 

Spelar ingen roll att det aldrig hända dig eller att det inte finns vetenskapliga belägg. Att det inte finns vetenskapliga belägg innebär enbart att de inte har forskat på det eller inte forskata tillräckligt för att då npgon korrekt data. Finns mycket som inte har vetenskapliga belägg men som ändå existerar.

Alla barn är olika och reagerar olika på det en ammande mamma äter och dricker. Vissa reagerar på laktos, kryddstark mat, kolsyrat eller olika färgämnen. Vanligaste reaktionen är bla magnkipp och sömnsvårigheter (eller svårigheter att komma till ro). Andra barn reagerar inte.

Vissa människor får svårt att sova vid fullmåne, något forskare är oense om. Men likt förbannad så finns det de som faktiskt har svårigheter med att sova vid fullmåne. Jag jobbar på ett äldreboende/sykehjem och vi mörker stora förändring i sömnmöstrer vid fullmåne. Även jag själv och min ena dotter har svårigheter att sova vid fullmåne.
Svar på tråden dricka Coca Cola. Ammar, farligt?