Inlägg från: Anonym (sjukpensionär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjukpensionär)

Tipsa försäkringskassan?

Man har faktiskt rätt att både baka och måla motionera till och med som sjukpensionär. Man har även rätt att åka till Grekland på semester, läsa böcker på pendeltåget och simma i badsjön. Även om det är 2 km till badsjön och man går hela vägen med picknickkorg och hund,

• Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 12:31:52 följande:
    Nej jag trivs jättebra tackar som frågar. Jag är dock allergisk mot lathet.
    Gör mig en tjänst. Imorgon när du går itll jobbet, ta på dig en ryggsäck med 50 kg vikter. Ha den på hela dagen. Du får inte ta av den ens för att gå på toa. Du får lösa det helt enkelt.

Tala sedan om för mig om du vill ha den ryggsäcken på 24 timmar om dygnet resten av ditt liv.
  • Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Gå ner?) skrev 2019-04-17 16:30:15 följande:
    Om man har 50 kg övervikt är det nog snarare bra att motionera. Varför är du så inställd på att du måste ha kvar din övervikt resten av livet?
    Det var inte bokstavlig menat. Det är en metafor eller vad jag ska kalla det. Ett sätt att handikappa TS eller någon annan som inte förstår hur det är att vara sjuk på något sätt.
  • Anonym (sjukpensionär)

Jag menar att det var inte bokstavligt på det sättet att det handlar om just vikt/kilon. Jag är dålig på att förklara.

• Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 18:12:35 följande:
    Njae. Jag står fast vid att man ska vila när man är sjuk för att ta sig tillbaka till arbetslivet fortast möjligt. Som jag skrivit så verkar hon njuta av sin tillvaro att göra det hon känner för.
    Fast jag vet allt att sånna som du då bara hade klagat på att man låg på sofflocket och inte gjorde något istället. Man kunde väl ändå städa lite eller baka när man ändå är hemma, säger ni. Men kunde väl gå ut på en promennad i solen isället för att ligga hemma och deppa.

Hur vi än vänder oss har vi rumpan bak för sånna som du.
  • Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Tipsa) skrev 2019-04-17 19:45:49 följande:

Men snälla nej det klart jag inte driver. Ni verkar ha missat att det inte är er jag stör mig på utan min bekanta som faktiskt verkar njuta av att slippa arbeta?

Jag ska erkänna, jag njuter av att vara sjukpensionär. Det är så skönt att ha ett nästan fungerande liv istället för ett som absolut inte fungerar.
Svar på tråden Tipsa försäkringskassan?