• Anonym (Psykologin i det hela?)

    Varför går det så bra med henne ibland och i andra stunder inte bra alls?

    Det är en kvinna som jag finner en enorm attraktion hos och för inte så länge sedan åt jag lunch med henne. Innan vi gick till restaurangen gick vi faktiskt någon annanstans för att kunna kolla på en fin utsikt runt stan. Alltihopa kändes jättehärligt, både utsikten där jag kunde hitta saker som jag inte kunde göra förut i samma utsikt område och framförallt umgänge med henne överhuvudtaget. Jag lärde känna henne ännu mer på djupet.

    Under lunchen kändes det fantastiskt, tyvärr lyckades tiden rinna fort iväg och jag hade en tid att passa så vi drog iväg och pratade samtidigt under promenaden. Jag fick spontant en väldigt stor kram.

    Idag skulle vi käka fika med större gäng. Jag tackade för gårdagens till henne innan andra människorna dök upp, jag fick ingen stor respons och jag började känna stelhet så jag vart lite tystlåten och väntande på de andra som var lite sena.

    Efter fikat mådde jag ganska kass men nu mår jag betydligt bättre bara lite fundersam.

    Varför är ena stunden si och den andra stunden så med henne? Hon verkade inte vara stel med de andra.

  • Svar på tråden Varför går det så bra med henne ibland och i andra stunder inte bra alls?
  • Anonym (?)

    På vilket sätt känner du henne? Hur kom det sig att ni åt lunch?

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Psykologin i det hela?) skrev 2019-04-17 18:22:26 följande:

    Det är en kvinna som jag finner en enorm attraktion hos och för inte så länge sedan åt jag lunch med henne. Innan vi gick till restaurangen gick vi faktiskt någon annanstans för att kunna kolla på en fin utsikt runt stan. Alltihopa kändes jättehärligt, både utsikten där jag kunde hitta saker som jag inte kunde göra förut i samma utsikt område och framförallt umgänge med henne överhuvudtaget. Jag lärde känna henne ännu mer på djupet.

    Under lunchen kändes det fantastiskt, tyvärr lyckades tiden rinna fort iväg och jag hade en tid att passa så vi drog iväg och pratade samtidigt under promenaden. Jag fick spontant en väldigt stor kram.

    Idag skulle vi käka fika med större gäng. Jag tackade för gårdagens till henne innan andra människorna dök upp, jag fick ingen stor respons och jag började känna stelhet så jag vart lite tystlåten och väntande på de andra som var lite sena.

    Efter fikat mådde jag ganska kass men nu mår jag betydligt bättre bara lite fundersam.

    Varför är ena stunden si och den andra stunden så med henne? Hon verkade inte vara stel med de andra.


    Det kan vara bara i ditt eget huvud, om stelheten. Om någon skulle fråga henne vad hon tyckte kanske hon skulle säga något annat. 
    Man kan tänka på annat, vänta på de andra som skulle komma, ha huvudvärk, vara hungrig - ja det finns massor med saker som skulle kunnat påverka så att du tyckte det blev stelt.
  • Anonym (Psykologin i det hela?)
    Anonym (ooo) skrev 2019-04-17 21:58:57 följande:
    Det kan vara bara i ditt eget huvud, om stelheten. Om någon skulle fråga henne vad hon tyckte kanske hon skulle säga något annat. 
    Man kan tänka på annat, vänta på de andra som skulle komma, ha huvudvärk, vara hungrig - ja det finns massor med saker som skulle kunnat påverka så att du tyckte det blev stelt.
    Hon verkade i alla fall inte vara ''stel'' inför de andra.
    Anonym (A) skrev 2019-04-17 22:09:12 följande:

    Kanske osäkerhet


    Men bemötandet med henne enskild gick ju hur bra som helst.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Psykologin i det hela?) skrev 2019-04-18 07:06:59 följande:

    Hon verkade i alla fall inte vara ''stel'' inför de andra.Men bemötandet med henne enskild gick ju hur bra som helst.


    Det var väl det det inte gjorde? Det gick bra när ni lunchade på tu man hand men nösta dag nör det var bara ni kändes det stelt. Hon kan mycket väl ha blivit osäker (precus som du verkar ha blivit) och så stod ni där båda tysta och osäkra på vad ni skulle säga.

    Men det är ju fullständigt omöjligt att veta varför. Några förslag :

    Inbillning från din sida på grund av din osäkerhet

    Hon uppfattade inte lunchen som en dejt men tolkade dig som att du trodde det och blev osäker

    Hon var bara allmänt seg och hade svårt att komma på nåt att säga

    Hon blev osäker pga att hon är intresserad

    Hon ville inte att någon annan skulle få veta att ni lunchat

    Hon är intresserad men tolkade dig som motsatsen och backade

    Hon ville markera sitt ointresse

    Hon var sitt helt vanliga jag, men var lite extra upsoelt på lunchen så att du feltolkade tystheten.

    Det kan som sagt vara i princip vad som helst nlr det bara handlar om två enskilda tillfällen, Din rubrik låter ju som att detta skulle vara ett mer utbrett beteende och då kan man ju börja undra, men ovanstående låter inte mörkligt alls.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Psykologin i det hela?) skrev 2019-04-18 07:06:59 följande:
    Hon verkade i alla fall inte vara ''stel'' inför de andra.
    Anonym (A) skrev 2019-04-17 22:09:12 följande:

    Kanske osäkerhet


    Men bemötandet med henne enskild gick ju hur bra som helst.

    Du analyserar kanske lite väl mycket här. Det kan inte jag avgöra, men om du verkligen synade varje detalj i sömmarna i hennes beteende ert andra möte så kan du ha övertolkat, jämfört med hur man är i grupp när de andra kom. Det kan vara så att hon var lite nervös att träffa dig igen ensam och slappnade av när de andra kom? Men enda sättet att få klarhet är väl att bjuda ut henne igen, se om hon vill det? 
  • pyssel

    Hon backade för att du inte ska försöka ta det vidare än luncher och kompishäng. Hon har väl funderat efter lunchen och är rädd att du fick romantiska känslor.


    Alla hästar hemma
  • Anonym (Psykologin i det hela?)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-04-18 07:35:42 följande:
    Det var väl det det inte gjorde? Det gick bra när ni lunchade på tu man hand men nösta dag nör det var bara ni kändes det stelt. Hon kan mycket väl ha blivit osäker (precus som du verkar ha blivit) och så stod ni där båda tysta och osäkra på vad ni skulle säga.

    Men det är ju fullständigt omöjligt att veta varför. Några förslag :

    Inbillning från din sida på grund av din osäkerhet

    Hon uppfattade inte lunchen som en dejt men tolkade dig som att du trodde det och blev osäker

    Hon var bara allmänt seg och hade svårt att komma på nåt att säga

    Hon blev osäker pga att hon är intresserad

    Hon ville inte att någon annan skulle få veta att ni lunchat

    Hon är intresserad men tolkade dig som motsatsen och backade

    Hon ville markera sitt ointresse

    Hon var sitt helt vanliga jag, men var lite extra upsoelt på lunchen så att du feltolkade tystheten.

    Det kan som sagt vara i princip vad som helst nlr det bara handlar om två enskilda tillfällen, Din rubrik låter ju som att detta skulle vara ett mer utbrett beteende och då kan man ju börja undra, men ovanstående låter inte mörkligt alls.
    Förlåt, när jag skrev ''bemötande med henne enskild gick hur bra som helst'' så menade jag dagen innan, inte i själva fika tiden'' Det var väl det du reagerade på, va? När du skrev att ''Det var väl det det inte gjorde?''. Ursäkta  mig för min otydlighet.

    Jag vet inte om du tar dina förslag som ren allmän eller om du tar de utifrån vad du känner för mig, men jag kan understryka att lunchen med henne har ingenting med dejting att göra. Hon gav mig en spontan kram efter lunchen och dessutom sa senare att JAG MÅSTE ringa henne. Jag skall nämligen åka iväg och därav min bjudning för fika.
    pyssel skrev 2019-04-18 08:09:02 följande:

    Hon backade för att du inte ska försöka ta det vidare än luncher och kompishäng. Hon har väl funderat efter lunchen och är rädd att du fick romantiska känslor.


    Jag vet inte själv hur hon fick en sådan analys, hon gav mig en spontan kram under promenaden och sa själv att jag MÅSTE RINGA henne. Och sedan skall hon bara förändrats nästa dag?

  • pyssel
    Anonym (Psykologin i det hela?) skrev 2019-04-18 08:29:32 följande:

    Förlåt, när jag skrev ''bemötande med henne enskild gick hur bra som helst'' så menade jag dagen innan, inte i själva fika tiden'' Det var väl det du reagerade på, va? När du skrev att ''Det var väl det det inte gjorde?''. Ursäkta  mig för min otydlighet.

    Jag vet inte om du tar dina förslag som ren allmän eller om du tar de utifrån vad du känner för mig, men jag kan understryka att lunchen med henne har ingenting med dejting att göra. Hon gav mig en spontan kram efter lunchen och dessutom sa senare att JAG MÅSTE ringa henne. Jag skall nämligen åka iväg och därav min bjudning för fika.Jag vet inte själv hur hon fick en sådan analys, hon gav mig en spontan kram under promenaden och sa själv att jag MÅSTE RINGA henne. Och sedan skall hon bara förändrats nästa dag?


    Fick du romantiska känslor?
    Alla hästar hemma
  • AnnaSthlm

    Ta det bara lugnt och fokusera på att fortsätta leva ditt spännande och roliga liv. Dynamiken är nästan alltid annorlunda när man är i ett sällskap, även när man väntar på att sällskapet ska komma. Hon känner av om du fastnar på henne och är inställsam. Slappna av, observera vad DU tänker och känner. Ge henne space!

    Du kommer inte att kunna försäkra dig mot att bli bortvald. Skulle det bli så så beror det inte på att något är fel på dig, utan på att ni inte passar för varandra och hon upptäcker det innan du gör det själv.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Psykologin i det hela?) skrev 2019-04-18 08:29:32 följande:

    Förlåt, när jag skrev ''bemötande med henne enskild gick hur bra som helst'' så menade jag dagen innan, inte i själva fika tiden'' Det var väl det du reagerade på, va? När du skrev att ''Det var väl det det inte gjorde?''. Ursäkta  mig för min otydlighet.

    Jag vet inte om du tar dina förslag som ren allmän eller om du tar de utifrån vad du känner för mig, men jag kan understryka att lunchen med henne har ingenting med dejting att göra. Hon gav mig en spontan kram efter lunchen och dessutom sa senare att JAG MÅSTE ringa henne. Jag skall nämligen åka iväg och därav min bjudning för fika.Jag vet inte själv hur hon fick en sådan analys, hon gav mig en spontan kram under promenaden och sa själv att jag MÅSTE RINGA henne. Och sedan skall hon bara förändrats nästa dag?


    Nej, jag menar rent allmänt att det inte finns en chans att veta exakt varför hon var tystare än vanligt vid det tillfället och att det ju inte ör samma som att det går bra ibland och ibland inte. Var ju bara ett tillfälle som hon var lite tystare och det kan betyda i princip vad som helst eller ingenting.

    Men om lunchen inte har med dejting att göra, varföe analyserardu detta så då? Ur vilket perspektiv gick det dåligt vid andra träffen menar du? Analyserar du alla kompisar på detta sätt?
Svar på tråden Varför går det så bra med henne ibland och i andra stunder inte bra alls?