• Anonym (W)

Ett gudasänt missfall?

Jättetråkigt med missfall men du är/var i vecka 6 och jag antar att resan var planerad nu på lovet? Han är man och förstod nog inte att du ville ha stöd i vad som i hans värld knappt är ett foster och "troligtvis svårt att greppa graviditeten".

Men det låter som att det ligger annat bakom också, dåligt förhållande?

• Anonym (W)

Såvida det inte blir några komplikationer behöver du inte till sjukhuset i vecka 6, folk gör aborter hemma till v 9. Du kan inte förvänta dig att han är tankeläsare och har han barn sedan tidigare så kan han ha stött på detta förut. Så han vet att det inte finns något att göra. Ni skulle väl ändå höras under veckan, hade det varit radiotystnad så hade jag kunnat se ett problem. Men du är upprörd vilket är förståeligt men han har inte gjort något oförlåtligt. Är detta det enda problemet är det inte värt att dumpa honom över.

• Anonym (W)

Ni måste kommunicera. Han kan inte gissa att du behöver stöd när han inte förstår hur hårt något tog/tar på dig. Du kan inte lägga hela skulden på honom för att detta blivit så stort. Det (konstaterande?) missfallet är givetvis jobbigt men jag tror de flesta här försöker förstå men samtidigt om detta är en enstaka händelse i förhållandet så låter det inte förstöra allt. Många män har svårt att få ihop att de ska bli pappa, det är overkligt även för mammor ibland så tidigt. Finns t.om fåniga talesätt om att "kvinnor blir mamma när de känner barnet, män blir pappa när han får barnet i sina armar" typ. Jättefånigt men meningen med mina ord är att han kan ha svårt att relatera till vad du går igenom. Han fattade antagligen inte att du genomgick en riktig kris.

• Anonym (W)
    Ess skrev 2019-04-22 09:56:53 följande:

Väldigt vad de inlägg som ifrågasätter pappans agerande får tumme ner....
    Är det möjligtvis de (frånskilda mammor?) som anser att tidigare barnet är A laget, och övriga i familjen når inte ens upp till att va B laget, utan har åkt utanför tabellen.

Nu har jag nog inte gett någon tumme ner men det finns i princip inget att gå på i tråden. Ts partner förstod inte att ett ej konstaterat missfall ( kan ha varit med om det tidigare också med exet, en blödning betyder inte alltid missfall) var en akut kris och Ts förmedlade det inte. Det är väldigt tråkigt att det blev som det blev men skippa attityden. Jag är ingen bitter biologisk mamma eller en som faktiskt inte välkomnar bonusfamiljer, det handlar inte ett dugg om ts förra familj utan mer om att paret inte kommunicerar.
  • Anonym (W)
    Ess skrev 2019-04-22 11:57:48 följande:
    Får ens gravida fru/sambo en blödning så ser man till att ha koll på henne, sen spelar det ingen roll om hans ex eller syster eller mamma fått en blödning under graviditeten, deras kan ha varit helt ofarlig men det är inte det samma som att ts blödning är det.

Ska jag bara strunta i om min make ligger med kramper i magen bara för att mitt ex fick magknip en gång?
    Det kan ju va så att maken faktiskt fått blindtarmsinflammation även om mitt ex aldrig hade haft det.

Men sen håller jag med dig om att man faktiskt får kommunicera och säga åt honom att stanna hemma tills man vet vad som är på g, om han nu är lite trög och inte själv fattar....
    DU tänker så, TS man tänkte inte så. Han förstod inte. Ska man dumpa någon varje gång som de inte förstår något som är helt uppenbart för en själv? Sånt händer. Annars vore det knappt trådar på FL. Vissa saker är svåra att relatera till som annan person och speciellt graviditet har män/ej gravida ibland svårt att relatera till. Att dra till med exempel om annat... Hade TS störtblödit, haft ont eller annat likvärdigt hade mannen varit idiotisk som for men så verkar inte fallet ha varit utan TS tyckte att det var jobbigt med blödning och mannen förstod inte just det. Inget säger hur han betedde sig när han for, om kontakten var tätt etc...
  • Anonym (W)
    Anonym (rafe) skrev 2019-04-22 11:52:44 följande:
    Lite brist på empati och brist på förmåga att tänka utanför för det där berömda "paketet " kanske?
    Vad sjutton babblar du om? Det är JÄTTETRÅKIGT om det är missfall men om TS inte sa vad hon kände så kan man inte förvänta sig att mannen är tankeläsare. I hans värld kan en blödning inte verkat så farlig, I Ts värld är en blödning början på slutet. Människor uppfattar saker annorlunda,
Svar på tråden Ett gudasänt missfall?