Ess skrev 2019-04-22 11:57:48 följande:
Får ens gravida fru/sambo en blödning så ser man till att ha koll på henne, sen spelar det ingen roll om hans ex eller syster eller mamma fått en blödning under graviditeten, deras kan ha varit helt ofarlig men det är inte det samma som att ts blödning är det.
Ska jag bara strunta i om min make ligger med kramper i magen bara för att mitt ex fick magknip en gång?
Det kan ju va så att maken faktiskt fått blindtarmsinflammation även om mitt ex aldrig hade haft det.
Men sen håller jag med dig om att man faktiskt får kommunicera och säga åt honom att stanna hemma tills man vet vad som är på g, om han nu är lite trög och inte själv fattar....
DU tänker så, TS man tänkte inte så. Han förstod inte. Ska man dumpa någon varje gång som de inte förstår något som är helt uppenbart för en själv? Sånt händer. Annars vore det knappt trådar på FL. Vissa saker är svåra att relatera till som annan person och speciellt graviditet har män/ej gravida ibland svårt att relatera till. Att dra till med exempel om annat... Hade TS störtblödit, haft ont eller annat likvärdigt hade mannen varit idiotisk som for men så verkar inte fallet ha varit utan TS tyckte att det var jobbigt med blödning och mannen förstod inte just det. Inget säger hur han betedde sig när han for, om kontakten var tätt etc...