• Tappadstekspade

    Ett gudasänt missfall?

    är i vecka 6, vaknade imorse med blod i trosorna. Säker på att jag har fått ett missfall. Min sk livskamrat lämnade mig ändå för att åka och tillbringa en vecka med sin dotter. Jag bad honom inte att stanna. Vet att hans dotter är viktigare än mitt välmående. Han borde ju själv förstå att det kanske inte är världens bästa läge att åka.

    Nu tänker jag att det nog är bra att jag får missfall. Han stannade inte för att ta hand om mig och eventuellt köra mig till sjukhus. Jag har inget körkort. Jag tror att jag ska skilja mig efter det här. Han kan verkligen inte älska mig. Kanske hände detta missfall för att tala om något för mig. Att jag ska springa för livet.

    Jag tror det här var droppen. Jag är på sätt och vis lättad. Men så ledsen över min lilla ärta och får dåligt samvete över att jag vill att det här ska vara ett missfall. Jag trodde att han älskade mig. Usch. Jag hatar livet. Jag vill ändå inte sätta ett barn till det här kaoset.

    Ville bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Ett gudasänt missfall?
  • cleoeme

    Är det något mer som har hänt? Förutom att han åkte till sin dotter. Jag menar det låter som om det finns mer problem i bagaget.

  • Anonym (W)

    Jättetråkigt med missfall men du är/var i vecka 6 och jag antar att resan var planerad nu på lovet? Han är man och förstod nog inte att du ville ha stöd i vad som i hans värld knappt är ett foster och "troligtvis svårt att greppa graviditeten".


    Men det låter som att det ligger annat bakom också, dåligt förhållande?

  • Pope Joan II

    Vad menar du med att det inte är ett bra läge för honom att åka i nu? Du skriver att du vaknade med blod i trosorna i morse - det är väl knappast något som går att förutsäga för någon, inte du heller. Din (sk) man måste väl få röra sig utanför hemmet även om du är väldigt tidigt gravid (eller fått ett väldigt tidigt missfall)? Eller vad menar du?

  • Anonym (What)

    Varför skulle du behöva åka till sjukhus? Det är väl självklart att han har umgänge med sitt barn även om du har fått ett missfall av ett embryo?

  • Bagar Bengtsson

    Tråkigt att du troligen fått missfall. Som du skriver kanske det ändå va bäst om du inte unnar din man att tillbringa påsken med dottern.


    Något mer ligger nog bakom. Om det var så att han har en resa inbokad är det ju svårt. Vad skulle han säga till exfrun så att hon förstår? Kunde han säga att du fått missfall och behöver stöd? Tänkte att många inte vill gå ut med graviditeten så kanske bara ni visste om den.


    Ta denna tid på dig och fundera över ditt förhållande. Är han värd att leva med? Hans dotter kommer alltid komma före dig (hoppas jag). Kommer du klara av det?

  • Anonym (öööö)

    Och hur mycket förklarade du för honom om hur du kände dig+ Du bad honom inte stanna skriver du.
    Sen, om man ska vara lite krass, så är ett missfall i v.6 oerhört vanligt och även om det är ledsamt så är det tyvärr sånt som sker. Inget hade blivit annorlunda av att han stannade och om det är planerat att han ska resa till sin dotter så kan han kanske inte svika det? Det är inte lätt att ibland hamna mellan två personer/situationer som behöver en. Om detta enbart ligger till grund för att du vill lämna honom så verkar det märkligt men jag tänker som andra redan skrivit, att det måste ligga fler saker bakom detta, saker som skett tidigare, som gör att du inte tycker att han satsar på er? 

  • Tappadstekspade

    Fått många frågor. Jag har aldrig varit gravid så jag vet inget om missfall. Men när jag googlar är det många som säger att de varit på sjukhuset vid missfall även i vecka 6.

    Jag tänkte att ett missfall inte är något som händer var dag och att det vore tryggt att få stöd och inte vara alldeles ensam. Jag känner ingen i stan. Har inga vänner här.

    Om han inte ens kan stanna när jag fått missfall då måste jag lämna. Ett missfall ska enligt mig ha gått före umgänget. Det finns gränser för hur stor bajsmacka som era nya ska käka när det kommer till era barn. Här gick min gräns.

  • Anonym (öh)
    Tappadstekspade skrev 2019-04-20 14:00:10 följande:

    Fått många frågor. Jag har aldrig varit gravid så jag vet inget om missfall. Men när jag googlar är det många som säger att de varit på sjukhuset vid missfall även i vecka 6.

    Jag tänkte att ett missfall inte är något som händer var dag och att det vore tryggt att få stöd och inte vara alldeles ensam. Jag känner ingen i stan. Har inga vänner här.

    Om han inte ens kan stanna när jag fått missfall då måste jag lämna. Ett missfall ska enligt mig ha gått före umgänget. Det finns gränser för hur stor bajsmacka som era nya ska käka när det kommer till era barn. Här gick min gräns.


    Han vet kanske mer om jättetidiga missfall då. För det är inget att göra och man behöver inte åka till sjukhuset. Det gör dom som likt dig inte vet något om hur det förhåller sig med tidiga missfall. 

    Klart du ska lämna honom om du vill det, men du väntar du dig verkligen att en annan man ska sitta hemma med dig ifall du skulle råka ut för ett tidigt missfall? Det är ju en jäkla bajsmacka för en ny man att tugga i sig, du får vara tydlig med att det är så du fungerar då så att han vet det. 
Svar på tråden Ett gudasänt missfall?