• Anonym (Så ledsen­)
    Mon 22 Apr 2019 11:35
    2029 visningar
    34 svar
    34
    2029

    Snälla hjälp mig!!!!

    Hej! Jag älskar min man över allt annat. Vi har varit tillsammans i tjugo år och gifta i tio. Vi har också tre barn tillsammans. De senaste åren har maken förändrats. Det känns som att vi kommit längre ifrån varandra och hans känns frånvarande och distanserad. Vi har också sex väldigt sällan. Han skyller på trötthet och småbarnsliv. Jag har en magkänsla som INTE vill försvinna!

    För ett tag sedan hittade jag supermånga porrmejl i hans "spam-inkorg". Några av mejlen förstod man var spam. Jag hittade dock också två mejl (som flyttats till spam) med orden "tack för ditt mejl" och "jag tror vi bytte adress på en annan sida". Mejlen är skickade från vanliga hotmailkonton. Jag konfronterade mannen som fick sin första panikångestattack. Han brukar aningen bli arg eller irriterad och inte reagera så. Han bedyrade att han älskar mig och att det endast är spam. Han förändrades över en dag och blev mer kramig och hjälpsam och ville sitta nära. "Man vet inte vad man har förrän man håller på att förlora det" var hans svar på varför han reagerat så. Han erkände dock att han porrsurfar men att han aldrig registerat sig någonstans eller sexdejtat. Jag valde att tro på honom och att han porrsurfar är jag väl inte jätteglad över men jag kan leva med det.

    Igår hittade jag sökningar på "sexdejting", Victoria Milan, c-date och mogenromantik på hans mobil. Han hade raderat sökorden men glömt att radera historiken. Man såg tydligt att det sökts på Google. Han har också blivit mer inbunden igen.

    Hur tolkar jag detta? Är detta otrohet tycker ni? För mig är det. Mitt hjärta är krossat. Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!
  • Mon 22 Apr 2019 21:28
    #1

    Hur har er relation varit i övrigt?

  • Tue 23 Apr 2019 03:28
    #2

    Han kanske fantiserar och söker spänning till fantasier. Dvs sexet hemma kanske blivit "vardagligt".

    Det behöver inte betyda att han vänstrar eller ens vill vara otrogen.

    Men behöver nått mer spännande.....

  • Tue 23 Apr 2019 06:13
    #3
    -2

    Otrohet är när man sviker någon. Att kontrollera någons historik, dra egna oftast felaktiga slutsatser, och sen ställa personen till svars för "sanningen" man själv kommit fram till är ett stort svek, gigantiskt. Så DET anser jag att vara otrogen. Big time.

    Med andra ord: man har inte rätt att göra fel bara för att man inbillar sig något. Hade jag varit din man skulle jag fundera på att vara otrogen på riktigt, nu när du ändå har bestämt dig för att han är det vare sig det är sant eller inte.

    Apropå kontrollera någons mail och historik, C vill förbjuda kontrollerande beteende och vill tillsätta en utredning om detta hur en sådan lag ska utformas. Värt att fundera allvarligt på detta, målen helgar alltså inte medlen. 
    Har man en dålig känsla får man börja prata med varandra istället för att ägna sig åt skurkbeteenden helt enkelt.

    Hur ska du tolka allt detta TS: som att du har problem med att du har ett kontrollerande beteende som inte är ok någonstans och detta beteende behöver du ta itu med. Ni behöver prata med varandra, förslagsvis i familjeterapi eller på någon annan neutral plats där ni kan få behövlig hjälp.

  • Krossa­t hjärta
    Tue 23 Apr 2019 10:32
    #4
    +1

    Du har ingen som helst rätt att döma mig eller mina handlingar. Det är precis vad du har gjort här. Jag dömer inte ens min man, trots ganska mycket bevis, utan ställer mig frågan vad han pysslar mig och om han svikit mig på ett sätt som jag finner oacceptabelt. För mig är det emotionell otrohet att logga in på sajter som Victoria Milan. Jag älskar min man över allt annat. Det är ngt som du verkar ha glömt här. Jag vet inte om du uppmärksammar det själv men du har en väldigt hemsk och anklagande ton. Du bevöver inte heller berätta för mig om diverse lagar. Jag har studerat på universitetet i fem år och kan lätt ta till mig den informationen själv. Sedan drar du också slutsatsen att jag snokat i min mans telefon. Du tror kanske inte det kan vara så att jag upptäckte det av ett misstag? Att det var en slump att jag såg sökningarna när jag lånade min mans telefon. Alltså, har man inget mer vettigt att säga och dömer så behöver man inte heller yttra sig. Mitt inlägg var ett desperat rop på hjälp!

  • Tue 23 Apr 2019 10:40
    #5

    Tycker det här är ganska solklart. Antingen så loggar han in på de sidorna bara för att fantisera om otrohet och aldrig planerat att gå vidare med det. Eller så ville han vara otrogen och gjorde allt detta för att en dag kunna leva ut sina fantasier.

    Det är omöjligt för någon här att kunna veta vad hans plan är/var.

    Däremot låter det inte som att han har varit otrogen(än). 

  • Tue 23 Apr 2019 10:51
    #6
    Krossat hjärta skrev 2019-04-23 10:32:08 följande:
    Du har ingen som helst rätt att döma mig eller mina handlingar. Det är precis vad du har gjort här. Jag dömer inte ens min man, trots ganska mycket bevis, utan ställer mig frågan vad han pysslar mig och om han svikit mig på ett sätt som jag finner oacceptabelt. För mig är det emotionell otrohet att logga in på sajter som Victoria Milan. Jag älskar min man över allt annat. Det är ngt som du verkar ha glömt här. Jag vet inte om du uppmärksammar det själv men du har en väldigt hemsk och anklagande ton. Du bevöver inte heller berätta för mig om diverse lagar. Jag har studerat på universitetet i fem år och kan lätt ta till mig den informationen själv. Sedan drar du också slutsatsen att jag snokat i min mans telefon. Du tror kanske inte det kan vara så att jag upptäckte det av ett misstag? Att det var en slump att jag såg sökningarna när jag lånade min mans telefon. Alltså, har man inget mer vettigt att säga och dömer så behöver man inte heller yttra sig. Mitt inlägg var ett desperat rop på hjälp!
    Jag har inte dömt dig utan bara dina handlingar på exakt samma sätt som du dömt din mans handlingar.
    Man ser inte sökningar av en slump, du berättar själv om att du snokar osv.

    Du får inte medhåll i dina gärningar och varför ska du få det? 
    Sopa rent framför egen dörr...

    Universitetsstudier är inte ett mått på vare sig intelligens eller förmåga att ta till sig information. Det är bara ett mått på envishet och målmedvetenhet. Och vad har din utbildning med ämnet att göra? Den rättfärdigar inte på något sätt ditt svek mot din man.

    "Emotionell otrohet" är bara ett jävla tramseri. Du har gjort en sanning klar och anklagar honom för den sanningen, din sanning som inte är hans sanning.  Otrohet avses att ha en förbindelse MED någon och det har han inte haft, emotionellt. DU känner dig emotionellt sviken men det är inte samma sak som att han har svikit dig med "emotionell otrohet". 




  • Tue 23 Apr 2019 10:56
    #7
    -1
    Anonym (Så ledsen) skrev 2019-04-22 11:35:40 följande:
    För ett tag sedan hittade jag supermånga porrmejl i hans "spam-inkorg".
    Det räknas som dataintrång och är ett lagbrott.
    Anonym (Så ledsen) skrev 2019-04-22 11:35:40 följande:
    Igår hittade jag sökningar på "sexdejting", Victoria Milan, c-date och mogenromantik på hans mobil. Han hade raderat sökorden men glömt att radera historiken. Man såg tydligt att det sökts på Google. 
    Även det här är en brottslig gärning, dataintrång.

    Man "råkar" inte hitta historik. Är mobilen öppen, mitt framför ögonen har man fortfarande inte rätt att snoka i den. 
  • Tue 23 Apr 2019 11:00
    #8
    -1
    Benjaminlynch skrev 2019-04-23 10:40:23 följande:
    Tycker det här är ganska solklart. Antingen så loggar han in på de sidorna bara för att fantisera om otrohet och aldrig planerat att gå vidare med det. Eller så ville han vara otrogen och gjorde allt detta för att en dag kunna leva ut sina fantasier.

    Det är omöjligt för någon här att kunna veta vad hans plan är/var.

    Däremot låter det inte som att han har varit otrogen(än). 
    Google ger egna sökförslag så fort man skriver in några bokstäver. 
    Sökorden handlar alltså om mer vad jag själv, som snokar, skriver. 
    TS skriver dock att hon kollat historiken och det är ett dataintrång. 

    Man är inte otrogen bara för att man är nyfiken och tar reda på vad det är för något. En otrohet finns här bara i fantasin, en snuskig fantasi, hos den som fantiserar. De "bevis" som presenteras och de slutledningar som görs efter "bevisningen" är således bara ett utslag på vilken fantasi personen har.
  • Anonym (Seriö­s)
    Tue 23 Apr 2019 11:06
    #9
    +1
    uhsumkat skrev 2019-04-23 10:51:50 följande:

    Jag har inte dömt dig utan bara dina handlingar på exakt samma sätt som du dömt din mans handlingar.

    Man ser inte sökningar av en slump, du berättar själv om att du snokar osv.

    Du får inte medhåll i dina gärningar och varför ska du få det? 

    Sopa rent framför egen dörr...

    Universitetsstudier är inte ett mått på vare sig intelligens eller förmåga att ta till sig information. Det är bara ett mått på envishet och målmedvetenhet. Och vad har din utbildning med ämnet att göra? Den rättfärdigar inte på något sätt ditt svek mot din man.

    "Emotionell otrohet" är bara ett jävla tramseri. Du har gjort en sanning klar och anklagar honom för den sanningen, din sanning som inte är hans sanning.  Otrohet avses att ha en förbindelse MED någon och det har han inte haft, emotionellt. DU känner dig emotionellt sviken men det är inte samma sak som att han har svikit dig med "emotionell otrohet". 


    Men är du seriös med dig själv?

    Ts. Lyssna inte på denna människa. Jag håller med om att man inte snokar. Håller även med att kommunikation är vägen att gå.

    Men. JO man kan se sådant av misstag. Man lever under samma tak. Man har kanske gemensam dator/padda och/eller använder varandras telefoner. Vet inte hur andra lever men jag o min man kan använda varandras telefoner utan problem. Det händer inte ofta men ingen av oss skulle reagera med att vi gjort intrång i varandras privatliv herregud. Jag har flertalet ggr tagit min mans telefon och googlat runt och ja då ser jag ju vad han googlat mest eller vad som ligger sparat. Så skulle han logga in på sådana sidor så skulle jag ju kunna upptäcka dom av misstag om han inte raderat dom. Och ja då skulle jag också ta upp diskussionen om varför och inte skämmas det minsta för det skedde av misstag.

    Nej jag skulle inte ta telefonen för att sitta och snoka men ramlar jag över det av misstag så låtsas jag inte som ingenting! Och jag uppfattar inte det som att TS till en början medvetet letat efter saker i hans mailkorg/Google sökningar.

    Ts. Omöjligt att svara på vad han gjort. Men följ din magkänsla och kommunicera med din man. Han kan ha varit otrogen fysiskt eller ej, eller kan dras åt det hållet av olika anledningar. Kommunicerar ni så kan ni också upptäcka vad som gått snett. Varför han känner behovet att vara på sådana sidor. Ni kan komma fram till hur ni vill fortsätta. Så att ni båda är nöjda och utan misstro mot varandra.

    Lycka till!
  • Tue 23 Apr 2019 11:16
    #10
    -1
    Anonym (Seriös) skrev 2019-04-23 11:06:47 följande:
    Men är du seriös med dig själv?

    Ts. Lyssna inte på denna människa. Jag håller med om att man inte snokar. Håller även med att kommunikation är vägen att gå.
    Men. JO man kan se sådant av misstag. Man lever under samma tak. Man har kanske gemensam dator/padda och/eller använder varandras telefoner. Vet inte hur andra lever men jag o min man kan använda varandras telefoner utan problem. Det händer inte ofta men ingen av oss skulle reagera med att vi gjort intrång i varandras privatliv herregud. Jag har flertalet ggr tagit min mans telefon och googlat runt och ja då ser jag ju vad han googlat mest eller vad som ligger sparat. Så skulle han logga in på sådana sidor så skulle jag ju kunna upptäcka dom av misstag om han inte raderat dom. Och ja då skulle jag också ta upp diskussionen om varför och inte skämmas det minsta för det skedde av misstag.

    Nej jag skulle inte ta telefonen för att sitta och snoka men ramlar jag över det av misstag så låtsas jag inte som ingenting! Och jag uppfattar inte det som att TS till en början medvetet letat efter saker i hans mailkorg/Google sökningar.

    Ts. Omöjligt att svara på vad han gjort. Men följ din magkänsla och kommunicera med din man. Han kan ha varit otrogen fysiskt eller ej, eller kan dras åt det hållet av olika anledningar. Kommunicerar ni så kan ni också upptäcka vad som gått snett. Varför han känner behovet att vara på sådana sidor. Ni kan komma fram till hur ni vill fortsätta. Så att ni båda är nöjda och utan misstro mot varandra.
    Lycka till!
    Du missade att TS skriver om hans mobil. Inte gemensam mobil. Hans.
    Man råkar aldrig se historik. Man snokar för att man vill.
    Du medger ju tom själv att TS snokar "till en början..."

    Loggar du in på din mans konto utan hans uttryckliga tillstånd och medverkan är det i juridisk mening, dataintrång. 

    Man snokar inte fram saker helt enkelt och man bygger definitivt inte egna sanningar som bygger på olagliga beteenden och fria fantasifoster byggda på okunskap.
Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!