Snälla hjälp mig!!!!
Otrohet är när man sviker någon. Att kontrollera någons historik, dra egna oftast felaktiga slutsatser, och sen ställa personen till svars för "sanningen" man själv kommit fram till är ett stort svek, gigantiskt. Så DET anser jag att vara otrogen. Big time.
Med andra ord: man har inte rätt att göra fel bara för att man inbillar sig något. Hade jag varit din man skulle jag fundera på att vara otrogen på riktigt, nu när du ändå har bestämt dig för att han är det vare sig det är sant eller inte.
Apropå kontrollera någons mail och historik, C vill förbjuda kontrollerande beteende och vill tillsätta en utredning om detta hur en sådan lag ska utformas. Värt att fundera allvarligt på detta, målen helgar alltså inte medlen.
Har man en dålig känsla får man börja prata med varandra istället för att ägna sig åt skurkbeteenden helt enkelt.
Hur ska du tolka allt detta TS: som att du har problem med att du har ett kontrollerande beteende som inte är ok någonstans och detta beteende behöver du ta itu med. Ni behöver prata med varandra, förslagsvis i familjeterapi eller på någon annan neutral plats där ni kan få behövlig hjälp.