• Anonym (Så ledsen)

Snälla hjälp mig!!!!

Hej! Jag älskar min man över allt annat. Vi har varit tillsammans i tjugo år och gifta i tio. Vi har också tre barn tillsammans. De senaste åren har maken förändrats. Det känns som att vi kommit längre ifrån varandra och hans känns frånvarande och distanserad. Vi har också sex väldigt sällan. Han skyller på trötthet och småbarnsliv. Jag har en magkänsla som INTE vill försvinna!

För ett tag sedan hittade jag supermånga porrmejl i hans "spam-inkorg". Några av mejlen förstod man var spam. Jag hittade dock också två mejl (som flyttats till spam) med orden "tack för ditt mejl" och "jag tror vi bytte adress på en annan sida". Mejlen är skickade från vanliga hotmailkonton. Jag konfronterade mannen som fick sin första panikångestattack. Han brukar aningen bli arg eller irriterad och inte reagera så. Han bedyrade att han älskar mig och att det endast är spam. Han förändrades över en dag och blev mer kramig och hjälpsam och ville sitta nära. "Man vet inte vad man har förrän man håller på att förlora det" var hans svar på varför han reagerat så. Han erkände dock att han porrsurfar men att han aldrig registerat sig någonstans eller sexdejtat. Jag valde att tro på honom och att han porrsurfar är jag väl inte jätteglad över men jag kan leva med det.

Igår hittade jag sökningar på "sexdejting", Victoria Milan, c-date och mogenromantik på hans mobil. Han hade raderat sökorden men glömt att radera historiken. Man såg tydligt att det sökts på Google. Han har också blivit mer inbunden igen.

Hur tolkar jag detta? Är detta otrohet tycker ni? För mig är det. Mitt hjärta är krossat. Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!
  • uhsumkat
    Anonym (Seriös) skrev 2019-04-23 11:06:47 följande:
    Men är du seriös med dig själv?

Ts. Lyssna inte på denna människa. 
    Seriös med mig själv?
    Allvarligt, vad svamlar du om?

Seriöst, blir världen bättre om man bara får medhåll?
    Man får bara tycka så länge som man håller med (dig)?

Allvarligt. Du kan inte vara seriös någonstans.
  • Krossat hjärta

För mig är det otrohet och ett enormt SVEK att surfa runt på sexdejtingsidor som Victoria Milan. Hur du lägger din ribba (väldigt lågt verkar det som) är upp till dig. Det beror också på vilka överenskommelser man har sedan tidigare med sin partner och hur de två parterna drar gränsen för otrohet. Utifrån dina svar misstänker jag att du gör samma sak mot din partner. Jag hoppas innerligt att du vet vilken smärta du orsakar. Och nej, jag skulle aldrig svika en människa som jag lovat trohet på ett sådant sätt!

Jo, jag såg hans sökningar av en slump. Jag lånade hans telefon med hans godkännande eftersom jag glömt min egen i bilen efter en storhandling. Det är du som drar egna slutsatser här. Jag jag söker inte "medhåll i mina gärningar". Jag bryr mig ärligt talat inte heller om vad du tycker om det. Jag gör allt som står i min makt för att rädda vårt äktenskap. Hade jag varit säker på vad han gjort så hade jag inte skrivit här.

Ni vill jag att du lämnar min tråd!

• Krossat hjärta

@Benjaminlynch

Tack för ditt svar. Det måste vara en sökning som han gjort eftersom ordet stod i listan när man ställde sig i sökhistoriken. Det var liksom inget "förslag" tyvärr.

• Krossat hjärta

@Anonym (seriös)

Tack fina du! Du verkar vara en vettig människa. Jag snokade inte runt till en början utan letade efter ett recept på Google eftersom jag glömt min mobil i bilen. När jag såg vad han sökt på på Google så kollade jag hans sökhistorik för jag kunde först inte tro att det var sant.

Ha det bra!

• Anonym (Seriös)
    uhsumkat skrev 2019-04-23 11:16:58 följande:

Du missade att TS skriver om hans mobil. Inte gemensam mobil. Hans.

Man råkar aldrig se historik. Man snokar för att man vill.

Du medger ju tom själv att TS snokar "till en början..."

Loggar du in på din mans konto utan hans uttryckliga tillstånd och medverkan är det i juridisk mening, dataintrång. 

Man snokar inte fram saker helt enkelt och man bygger definitivt inte egna sanningar som bygger på olagliga beteenden och fria fantasifoster byggda på okunskap.

Jag skrev INTE. Uppfattar inte alls att TS snokat. Vi har inte heller gemensam telefon jag och min man men vi kan ta varandras telefoner utan att någon av oss ser det som intrång. Vad lagen säger känner jag är helt oväsentligt faktiskt. Vi bor tillsammans. Gifta. Har barn. Gemensam ekonomi osv. Känns otroligt främmande att vi skulle tycka det vore intrång om nån av oss har den Andras mobil. Så funkar vi. Alla gör inte det.

Jag tycker absolut inte att jag gör intrång om jag tar makens telefon. Googlar. Och då får upp sökförslag. Räcker ju att skriva en bokstav så dyker senaste sökta ordet upp. Skulle något misstänksamt dyka upp då så skulle jag antingen fråga min man direkt om han fanns på plats eller kolla sökhistorik om det var något sådant som eventuell otrohet eller tecken på brottslig handling. Jo, sidor som Victoria Milan anser JAG svara otrohet. Någon annan kanske inte tycker det.

Men, TS efterfrågade inte någons juridiska expertis oavsett.
  • Anonym (man)
    uhsumkat skrev 2019-04-23 11:16:58 följande:
    Du missade att TS skriver om hans mobil. Inte gemensam mobil. Hans.
    Man råkar aldrig se historik. Man snokar för att man vill.
    Du medger ju tom själv att TS snokar "till en början..."

Loggar du in på din mans konto utan hans uttryckliga tillstånd och medverkan är det i juridisk mening, dataintrång. 

Man snokar inte fram saker helt enkelt och man bygger definitivt inte egna sanningar som bygger på olagliga beteenden och fria fantasifoster byggda på okunskap.
    Och du glömmer att en telfonjävel är en piss i havet jämfört med lite större beslut i livet som vem man lever med tex. Tror säkert att telefonkutym är det absolut viktigaste i ditt universum, men för de flesta människor är andra saker betydligt viktigare och misstänker man foul play som är avgörande för om man vill vara kvar i ett förhållande, skaffa barn med någon, etc så är telefonkutym lika viktigt som att klämma en pormask.

Det är ingen som säger att snoka i andras telefoner är rätt, det som sägs är att det finns andra saker som står på spel som är betydligt viktigare och då gör man det man behöver för att ta reda på sanningen.
  • Anonym (I samma sits)

Ungefär samma sak hände mig för ett tag sen. Av en slump (och jo det var verkligen en slump. Maken pratade i telefon i MIN mobil så jag lånade hans för att snabbt googla upp svaret på en fråga ett av barnen hade. Vi lånar ibland varandras om den ena har dåligt med batteri osv så inget konstigt alls.) såg jag att han sökt på porrsidor. Jag har inget emot att han tittar på porr, det händer att jag själv gör det. Och förr hände det att vi gjorde det tillsammans. Så först blev jag bara paff och lite full i skratt liksom. Ryckte på axlarna och sa inget till honom. Men efter nån dag tog nyfikenheten över och jag kollade hans historik och såg saker jag inte kände mig bekväm med. Jag frågade honom om det och han blev helt ställd. Förnekade och slingrade sig. Skyllde till och med på någon annan! Jag bröt ihop totalt. Inte för att han besökt dessa sidor utan för att han förnekade det. Att han ljög för mig. DET var det stora sveket. Efter nån dag ville han prata om det och bad om ursäkt för att han ljugit, var precis som din man extra kärleksfull och ångersam. Nu har det gått några månader och det gör inte lika ont längre. Men det känns. Och jag känner inte att jag litar på honom till 100% längre. Om han kunde förneka en sån här ?liten? sak och ljuga o slingra sig och spela totalt förvånad vid konfrontation så... Jag vet inte. Det känns.

(Och för att förtydliga, det var inte bara porrsidor han kollat på utan även nån dejting/chatt-sida han registrerat sig på men inte varit aktiv på. Än.)

• Anonym (I samma sits)

Ungefär samma sak hände mig för ett tag sen. Av en slump (och jo det var verkligen en slump. Maken pratade i telefon i MIN mobil så jag lånade hans för att snabbt googla upp svaret på en fråga ett av barnen hade. Vi lånar ibland varandras om den ena har dåligt med batteri osv så inget konstigt alls.) såg jag att han sökt på porrsidor. Jag har inget emot att han tittar på porr, det händer att jag själv gör det. Och förr hände det att vi gjorde det tillsammans. Så först blev jag bara paff och lite full i skratt liksom. Ryckte på axlarna och sa inget till honom. Men efter nån dag tog nyfikenheten över och jag kollade hans historik och såg saker jag inte kände mig bekväm med. Jag frågade honom om det och han blev helt ställd. Förnekade och slingrade sig. Skyllde till och med på någon annan! Jag bröt ihop totalt. Inte för att han besökt dessa sidor utan för att han förnekade det. Att han ljög för mig. DET var det stora sveket. Efter nån dag ville han prata om det och bad om ursäkt för att han ljugit, var precis som din man extra kärleksfull och ångersam. Nu har det gått några månader och det gör inte lika ont längre. Men det känns. Och jag känner inte att jag litar på honom till 100% längre. Om han kunde förneka en sån här ?liten? sak och ljuga o slingra sig och spela totalt förvånad vid konfrontation så... Jag vet inte. Det känns.

(Och för att förtydliga, det var inte bara porrsidor han kollat på utan även nån dejting/chatt-sida han registrerat sig på men inte varit aktiv på. Än.)

• uhsumkat
    Anonym (man) skrev 2019-04-24 13:03:02 följande:
    Och du glömmer att en telfonjävel är en piss i havet jämfört med lite större beslut i livet som vem man lever med tex. Tror säkert att telefonkutym är det absolut viktigaste i ditt universum, men för de flesta människor är andra saker betydligt viktigare och misstänker man foul play som är avgörande för om man vill vara kvar i ett förhållande, skaffa barn med någon, etc så är telefonkutym lika viktigt som att klämma en pormask.

Det är ingen som säger att snoka i andras telefoner är rätt, det som sägs är att det finns andra saker som står på spel som är betydligt viktigare och då gör man det man behöver för att ta reda på sanningen.
    Nej man begår inte brott för att "ta reda på sanningen".
    Man pratar med varandra.
  • Anonym (man)
    uhsumkat skrev 2019-04-24 16:08:53 följande:
    Nej man begår inte brott för att "ta reda på sanningen".
    Man pratar med varandra.
    Ja det brottet lär ju säkert hamna högst upp på polisens priolista. Släpp alla mordutredningar, vi har någon som snokat i en telefon här !!!

Pratar med varandra? Men självklart, för om personen varit otrogen så kommer ju hon/han såklart erkänna precis allt bara du frågar, eller hur?
Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!