Inlägg från: Anonym (Seriös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Seriös)

Snälla hjälp mig!!!!

uhsumkat skrev 2019-04-23 10:51:50 följande:

Jag har inte dömt dig utan bara dina handlingar på exakt samma sätt som du dömt din mans handlingar.

Man ser inte sökningar av en slump, du berättar själv om att du snokar osv.

Du får inte medhåll i dina gärningar och varför ska du få det? 

Sopa rent framför egen dörr...

Universitetsstudier är inte ett mått på vare sig intelligens eller förmåga att ta till sig information. Det är bara ett mått på envishet och målmedvetenhet. Och vad har din utbildning med ämnet att göra? Den rättfärdigar inte på något sätt ditt svek mot din man.

"Emotionell otrohet" är bara ett jävla tramseri. Du har gjort en sanning klar och anklagar honom för den sanningen, din sanning som inte är hans sanning.  Otrohet avses att ha en förbindelse MED någon och det har han inte haft, emotionellt. DU känner dig emotionellt sviken men det är inte samma sak som att han har svikit dig med "emotionell otrohet". 

Men är du seriös med dig själv?

Ts. Lyssna inte på denna människa. Jag håller med om att man inte snokar. Håller även med att kommunikation är vägen att gå.

Men. JO man kan se sådant av misstag. Man lever under samma tak. Man har kanske gemensam dator/padda och/eller använder varandras telefoner. Vet inte hur andra lever men jag o min man kan använda varandras telefoner utan problem. Det händer inte ofta men ingen av oss skulle reagera med att vi gjort intrång i varandras privatliv herregud. Jag har flertalet ggr tagit min mans telefon och googlat runt och ja då ser jag ju vad han googlat mest eller vad som ligger sparat. Så skulle han logga in på sådana sidor så skulle jag ju kunna upptäcka dom av misstag om han inte raderat dom. Och ja då skulle jag också ta upp diskussionen om varför och inte skämmas det minsta för det skedde av misstag.

Nej jag skulle inte ta telefonen för att sitta och snoka men ramlar jag över det av misstag så låtsas jag inte som ingenting! Och jag uppfattar inte det som att TS till en början medvetet letat efter saker i hans mailkorg/Google sökningar.

Ts. Omöjligt att svara på vad han gjort. Men följ din magkänsla och kommunicera med din man. Han kan ha varit otrogen fysiskt eller ej, eller kan dras åt det hållet av olika anledningar. Kommunicerar ni så kan ni också upptäcka vad som gått snett. Varför han känner behovet att vara på sådana sidor. Ni kan komma fram till hur ni vill fortsätta. Så att ni båda är nöjda och utan misstro mot varandra.

Lycka till!
  • Anonym (Seriös)
    uhsumkat skrev 2019-04-23 11:16:58 följande:

Du missade att TS skriver om hans mobil. Inte gemensam mobil. Hans.

Man råkar aldrig se historik. Man snokar för att man vill.

Du medger ju tom själv att TS snokar "till en början..."

Loggar du in på din mans konto utan hans uttryckliga tillstånd och medverkan är det i juridisk mening, dataintrång. 

Man snokar inte fram saker helt enkelt och man bygger definitivt inte egna sanningar som bygger på olagliga beteenden och fria fantasifoster byggda på okunskap.

Jag skrev INTE. Uppfattar inte alls att TS snokat. Vi har inte heller gemensam telefon jag och min man men vi kan ta varandras telefoner utan att någon av oss ser det som intrång. Vad lagen säger känner jag är helt oväsentligt faktiskt. Vi bor tillsammans. Gifta. Har barn. Gemensam ekonomi osv. Känns otroligt främmande att vi skulle tycka det vore intrång om nån av oss har den Andras mobil. Så funkar vi. Alla gör inte det.

Jag tycker absolut inte att jag gör intrång om jag tar makens telefon. Googlar. Och då får upp sökförslag. Räcker ju att skriva en bokstav så dyker senaste sökta ordet upp. Skulle något misstänksamt dyka upp då så skulle jag antingen fråga min man direkt om han fanns på plats eller kolla sökhistorik om det var något sådant som eventuell otrohet eller tecken på brottslig handling. Jo, sidor som Victoria Milan anser JAG svara otrohet. Någon annan kanske inte tycker det.

Men, TS efterfrågade inte någons juridiska expertis oavsett.
Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!