Anonym (Släpp det!) skrev 2019-04-26 15:04:15 följande:
Jag tänker att misstaget i detta fall inte behöver vara otrohet. Jävligt dumt att gå med i VM, men är det otrohet om man varken pratar med någon eller träffar någon? Visst är det ett svek oavsett, men mer eller mindre oförlåtligt, förstår du vad jag menar? Tycker det är onödigt att slå på stora trumman innan man ens vet att det är otrohet? Är väl bättre att konstruktivt försöka lösa situationen och kanske förstå den snarare än börja peka finger och anklaga?
VM är en ganska känd otrohetssajt, de som är där är förmodligen där för att vara otrogna inte för att utbyta recept. Om ens partner hänger där så är det förmodligen för att personen tänkt vara eller redan varit otrogen. Och varför skulle någon vilja fortsätta leva med en person som vill vara otrogen?
Att i efterhand komma och ursäkta sig med att man inte var nöjd med sitt förhållande är ju bara löjligt för det självklara svaret på det är, jaha och varför tog du inte upp det med mig istället för att försöka vara eller vara otrogen?
Jag tycker absolut att ens partner vill vara eller redan varit otrogen är god anledning att "slå på stora trumman" för det säger mig att personen dels inte går att lita på och dels är för feg för att ta upp eventuella problem med mig utan väljer hellre att gå bakom min rygg. Och sen sån person skulle jag inte vilja leva med.
Visst går det kanske att lösa situationen, men utgångsläget är ju väldigt mycket sämre än om personen varit ärlig och tagit upp problemen men mig istället för att gå bakom min rygg. För problemet med att gå bakom andras rygg är att man förlorar allt förtroende och hur ska man då kunna lita på att personen kommer hålla vad det nu en är man kommer fram till för lösning?