Anonym (Orchid) skrev 2019-04-22 23:27:44 följande:
Är du dum eller gör du dig till? Det är oerhört barnsligt att dra till med ytterligheter, men du kanske inte är så gammal? Du kanske inte har så stor erfarenhet av LIVET? Allt är inte svart eller vitt, vet du. Om du påstår att du kan se till att dina barn mår bra när du mår dåligt, då undrar jag om du verkligen har mått DÅLIGT någon gång. För det där resonemanget kan du stoppa upp någonstans där solen inte lyser. Och nej ännu en gång, man behöver inte vara en sämre mamma. Mina barn har flyttat hemifrån.
Ja, nu blev det OT så det skriker om det.
Snarare du som är ganska dum här, du har fortfarande inte svarat på HUR barnen mår bra för att föräldrarna mår bra. HUR? Hur ska barnen må bra av att mamma inte ens är i närheten när mamma mår bra?
Tror du föräldrar och barn sitter ihop på något sätt, att föräldrarnas tankar styr barnens tankar?
och det är inte farligt för barn att vara ledsna eller besvikna ibland, men det jag vänder mig emot här är det du säger "mår mamma bra så mår barnen bra" för det är inte ett dugg sant. Barnen mår bra om DE mår bra. För de är egna personer och INTE en förlängning av sina föräldrar.
Jag har inte sagt att jag mår dåligt, läs igen!
Klart man är en sämre mamma eller pappa om man lämnar sina barn för att man vill ha "vänner" istället! Inte särskilt svårt att stanna i samma kommun.
Jaha dina barn har flyttat nu ja, vad har det med saken att göra? skulle du kunnat lämna dem när de var små? Ja eller nej?