Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

Varför gråter hon efter orgasm?

Hon bär sannolikt på en hel del spänningar. Vid orgasm släpper dessa för ett tag. Och under själva akten kan hon fokusera på just bara det. 
    Upphovet till spänningarna behöver inte alls vara sexrelaterat, högst sannolikt inte.

• Elefantmannen2

Det var väldigt vanligt bland unga tjejer att skära i sig själv under en period. Åldersspannet 11-18 en bit in på 00-talet. 
    Det innebär inte grav problematik av något slag, oftast vanliga "tonårsproblem". Och om det var jobbigare än så är det fortfarande länge sedan utgår jag från. Finns inget som säger att varken problemen eller problematiken längre finns.

Fråga henne.

• Elefantmannen2
    uhsumkat skrev 2019-04-23 19:22:47 följande:
    Tonåringars psykiska ohälsa är i särklass ett av de mer negligerade patientgrupper i samhället.
    Nutida forskning har visat att det är väldigt vanligt med allvarlig psykisk ohälsa bland tonåringar men att deras ohälsa negligeras med att det är "vanliga tonårsproblem".

Skär någon sig så ligger det allvarlig problematik bakom. Att påstå annat är att idiotförklara sig själv.

Tack för vänligheten. 
    Jag jobbade med just detta problem(bl.a.) 2004-2007. Du ser inget samband med att målgruppen i sig var tjejer i tonåren och tonårsproblem? Det var ett beteende som spred sig. En av de största anledningarna var en bok som heter "Vingklippt ängel"(vars författare är en av alla de ungdomar jag träffade under denna tid). Det finns ett flertal studier kring det att förkovra sig i. 

Ja, psykisk ohälsa är allvarligt. Ja, mottagningarna är gravt underbemannade. Ungdomar(och vuxna) i behov av hjälp blir bortmotade av psykiatrin.

Men det går inte att sätta likhetstecken mellan de två sakerna.

Jag skulle vila på hanen innan jag kallar folk idioter om jag var du. 

• Elefantmannen2
    Anonym (ledsen?) skrev 2019-04-23 19:28:37 följande:
    Om självskadeärren? Hur gör jag det? "Jo, du när jag var nere med huvudet mellan dina ben såg jag att du har en stor mängd små ärr bredvid muffen och högt upp på låren som ser ut att vara gjorda med något vasst föremål du rispat dig med dussintals gånger. Jag ser även att du rispat något som jag tror är bokstäver. Men det är rispat över det till oläslighet. Vad försökte du skriva? Skall vi prata om det?" Det känns som att det skulle bli sista gången jag får vara i närheten av det området om jag skulle säga detta?
    Varför det? Hon är givetvis medveten om ärren och att du ser dem. Jag tycker att det är en naturlig fråga. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (ledsen?) skrev 2019-04-23 20:23:45 följande:
    Ja du har nog rätt. men hade man velat visa upp ärren hade man väl inte ristat dem i den regionen utan i armarna?

Nej, inte vid tillfället man gjorde det. Men det har antagligen gått ett tag sedan hon gjorde det. 

Jag skulle tycka att det var märkligare om du inte frågade än frågade om jag var henne. 

• Elefantmannen2
    uhsumkat skrev 2019-04-23 20:45:42 följande:
    Vilken tur att du slutat arbeta med målgruppen då. Med så lite kunskap och insikt så var det nog bäst för alla.

FYI, jag kallade ingen för idiot. Att komma med totalt felaktiga påståenden är alltid att idiotförklara sig själv.

Verkligen trevlig attityd. Vari ligger din kunskap i ämnet för att du ska ha på fötterna att förringa min? Och påstå att det jag skriver är direkt felaktigt. Ad hominem kommer man sällan långt med.

Det finns som sagt studier i ämnet. Läs dem innan du drygar, tack. 

Svar på tråden Varför gråter hon efter orgasm?