• Anonym (ledsen?)

Varför gråter hon efter orgasm?

Har rätt nyligen träffat en tjej. Jag är rätt sexuellt oerfaren. Efter att hon kommit, så börjar hon gråta. Det här är lite obehagligt. Hon säger att det är mycket känslor som kommer ut och att det är inget allvarligt. Hon är inte ledsen egentligen utan glad. men det tror jag inte på. Det här händer oavsett om jag smeker henne eller vi har sex. Hon vill väldigt mycket, låter väldigt glad, kommer, sedan kommer gråten.

Jag vet inte hur jag skall göra riktigt. Vi känner inte varandra jättebra ännu, och hon vill inte diskutera saken. Hon är dessutom väldigt, väldigt på och vill ha sex, väldigt ofta, men gråter ändå varje gång. Skyndar jag på och kommer före, så smeker hon sig själv fort och aggressivt, kommer och sedan gråter.

När hon gråter så slaknar jag givetvis, men efter hon torkat tårarna så vill hon suga så att jag också kommer. Det är svårt att trösta henne med, det känns helskumt för det är ju jag som fått henne att gråta. Även om hon säger att det är inte mitt fel. Det är som om hon vill att jag inte skall låtsas om att hon gråter, men hon gråter ju. Vet inte vad jag skall göra eller säga?

vad hade du gjort om du var jag?

• Svar på tråden Varför gråter hon efter orgasm?
  • Anonym (ledsen?)
    Anonym (Stigbygel) skrev 2019-04-23 18:18:32 följande:

Hon kanske blir känslomässigt berörd, om det är en ny upplevelse för henne helt enkelt. Jag tror att det kan handla om många faktorer, hon kanske lägger mycket känslor till sexet. Tycker inte att det är så konstigt, men förstår dig också att det kanske känns lite avtändande för dig om du inte förstår vad som händer. Men låt henne komma några ggr, sen borde känslostormen lägga sig. Se det istället som en komplimang kanske..

Jag har svårt att se gråtande som en komplimang.
  • Anonym (Hon grät varje gång.)

Jag träffade en kvinna över ett par månader som hade haft otur i kärleken i flera år. När jag, Mr. Perfekt (hennes ord), kom in i hennes liv fick jag tydligen henne att känna sig så oerhört uppskattad och omtyckt att hon inte visste vart hon skulle göra av alla känslor. Hennes sexlust var ständigt på högvarv och hon grät också varje gång hon fick orgasm. Ett tag efter orgasmerna lyckades hon till slut skratta bort tårarna, och förklarade att det bara handlade om att jag fick henne att må så bra och att hon inte upplevt denna sexuella kopplingen med någon annan tidigare.

Så det behöver inte betyda att hon är ledsen även om hon fulgråter under klimax så att man blir aldeles chockad. Avtändande..? Ja, det är ju oftast man som kille resonerar att det är ens eget fel när man ser en tjej gråta. Hur orimligt det är kan vara

• Elefantmannen2

Det var väldigt vanligt bland unga tjejer att skära i sig själv under en period. Åldersspannet 11-18 en bit in på 00-talet. 
    Det innebär inte grav problematik av något slag, oftast vanliga "tonårsproblem". Och om det var jobbigare än så är det fortfarande länge sedan utgår jag från. Finns inget som säger att varken problemen eller problematiken längre finns.

Fråga henne.

• uhsumkat
    Elefantmannen2 skrev 2019-04-23 19:15:45 följande:

Det var väldigt vanligt bland unga tjejer att skära i sig själv under en period. Åldersspannet 11-18 en bit in på 00-talet. 
    Det innebär inte grav problematik av något slag, oftast vanliga "tonårsproblem". Och om det var jobbigare än så är det fortfarande länge sedan utgår jag från. Finns inget som säger att varken problemen eller problematiken längre finns.

Fråga henne.

Tonåringars psykiska ohälsa är i särklass ett av de mer negligerade patientgrupper i samhället.
    Nutida forskning har visat att det är väldigt vanligt med allvarlig psykisk ohälsa bland tonåringar men att deras ohälsa negligeras med att det är "vanliga tonårsproblem".

Skär någon sig så ligger det allvarlig problematik bakom. Att påstå annat är att idiotförklara sig själv.
  • Anonym (ledsen?)
    Elefantmannen2 skrev 2019-04-23 19:15:45 följande:

Fråga henne.

Om självskadeärren? Hur gör jag det? "Jo, du när jag var nere med huvudet mellan dina ben såg jag att du har en stor mängd små ärr bredvid muffen och högt upp på låren som ser ut att vara gjorda med något vasst föremål du rispat dig med dussintals gånger. Jag ser även att du rispat något som jag tror är bokstäver. Men det är rispat över det till oläslighet. Vad försökte du skriva? Skall vi prata om det?" Det känns som att det skulle bli sista gången jag får vara i närheten av det området om jag skulle säga detta?
  • Anonym (Händer)

Ibland får jag väldigt intensiva orgasmer med min kille, och då kan jag börja gråta. Det går inte att hejda, det är som att orgasmen triggade igång en total känslostorm och den behöver komma ut.

En stunds tårar, sen är det bra igen. Det är bra känslor, bara lite mycket av dem.

(Jag är 40+)

• uhsumkat
    Anonym (ledsen?) skrev 2019-04-23 19:28:37 följande:
    Om självskadeärren? Hur gör jag det? "Jo, du när jag var nere med huvudet mellan dina ben såg jag att du har en stor mängd små ärr bredvid muffen och högt upp på låren som ser ut att vara gjorda med något vasst föremål du rispat dig med dussintals gånger. Jag ser även att du rispat något som jag tror är bokstäver. Men det är rispat över det till oläslighet. Vad försökte du skriva? Skall vi prata om det?" Det känns som att det skulle bli sista gången jag får vara i närheten av det området om jag skulle säga detta?
    Vad sägs om: "vad har hänt"?
  • Anonym (Lika)

Känner igen mig i det där. Eftersom hon verkar glad och sugen samt att hon säger att inget är fel så skulle jag tro på det om jag var du. Jag (kvinna) har också gråtit efter orgasm ibland, i synnerhet om jag fantiserat om någon som jag har känslor för. Det är inte ledsna tårar utan bara en översvämning av känslor, förmodligen i samband med alla kemikalier som frigörs i hjärnan vid orgasm. Lyckotårar, om något.

• Anonym (Hon grät varje gång.)

Är det verkligen ärr eller bara celuliter och bristningar? Det är lätt att ta miste för ett otränat öga.

Kvinnan verkar ha god sexuell aptit och att gråta vid orgasm verkar hyfsat vanligt.

• Elefantmannen2
    uhsumkat skrev 2019-04-23 19:22:47 följande:
    Tonåringars psykiska ohälsa är i särklass ett av de mer negligerade patientgrupper i samhället.
    Nutida forskning har visat att det är väldigt vanligt med allvarlig psykisk ohälsa bland tonåringar men att deras ohälsa negligeras med att det är "vanliga tonårsproblem".

Skär någon sig så ligger det allvarlig problematik bakom. Att påstå annat är att idiotförklara sig själv.

Tack för vänligheten. 
    Jag jobbade med just detta problem(bl.a.) 2004-2007. Du ser inget samband med att målgruppen i sig var tjejer i tonåren och tonårsproblem? Det var ett beteende som spred sig. En av de största anledningarna var en bok som heter "Vingklippt ängel"(vars författare är en av alla de ungdomar jag träffade under denna tid). Det finns ett flertal studier kring det att förkovra sig i. 

Ja, psykisk ohälsa är allvarligt. Ja, mottagningarna är gravt underbemannade. Ungdomar(och vuxna) i behov av hjälp blir bortmotade av psykiatrin.

Men det går inte att sätta likhetstecken mellan de två sakerna.

Jag skulle vila på hanen innan jag kallar folk idioter om jag var du. 

Svar på tråden Varför gråter hon efter orgasm?