Inlägg från: jrockyracoon |Visa alla inlägg
  • jrockyracoon

Vilka är dina erfarenheter av Klarna?

De har en riktigt dålig hemsida. Man hittar inte så lätt på den, och alla ens kommande utbetalningar finns inte där.

Jag ville betala en sak direkt, och valde då alternativet betala med konto. Sedan visade det sig att detta alternativ betydde att jag inte skulle betala direkt, utan en liten del per månad, med en rejäl ockerränta.

Jag gick in på hemsidan, men där fanns inget sätt att förstå hur jag skulle kunna ändra, eller betala den räkningen. Eftersom jag inte orkade ringa och tjafsa, blev jag mot min vilja tvungen att vänta en hel jävla månad på att första räkningen skulle komma, med delbetalningen.

Sedan när jag skulle betala hela beloppet + en hel massa till (ockerränta och administrativ avgift) strulade det också, så jag fick kämpa en hel del innan jag lyckades.

I fortsättningen ska jag lusläsa alla betalningsalternativ och därtill försöka undvika Klarna i det längsta. Så klarnt...

• jrockyracoon
    Don3 skrev 2019-04-27 11:54:40 följande:
    Så du säger att för att du missförstod, så orkade du inte ringa och få hjälp att lösa problemet från deras trevliga hjälpsamma kundtjänst. Så det är de deras fel? Tror de är tacksamma om du väljer andra lösningar.

Nja... Jag missförstod och gick in på deras hemsida, och sedan blev jag less och orkade inte tjafsa mer... 

Gör man en hemsida för betalningar, och man inte kan betala räkningen där, tycker jag det är uselt. Jag borde ha kunnat lösa hela räkningen på hemsidan, men det fanns inte ens någon information om min betalning där!

Jag har inte gjort deras hemsida, så jag kan inte lastas för det. Att jag gjorde misstaget var såklart till viss del mitt fel... Deras fel är att de kallade tjänsten, betala med konto. Så benämner man inte en tjänst när man ska betala på kredit...

Jag tror jag blir mer tacksam än klarna över en ev. skilsmässa mellan oss, men kul för dem om de också blir glada över att missta kunder p.g.a. deras usla tjänster.

Svar på tråden Vilka är dina erfarenheter av Klarna?