• Barnlängtan98

    Hjälp!! Jag blir galen!! Är jag skengravid?!?!

    Hej alla fina kvinnor där ute, jag behöver lite hjälp.. jag ska ha min mens om 5 dagar 1/5, och jag har aldrig haft mens symptom såhär tidigt utan brukar komma samma dag mensen kommit. Men jag har sen några dagar tillbaka haft så fruktansvärt ont i brösten och har otrolig molande värk nere i magen, är gasig i magen och sååå törstig! Svettas sjukt mycket och blir yr när jag ställer mig upp för snabbt och och blir andfådd när jag gått 1 meter.. kan jag vara gravid eller är det bara min dumma hjärna som inbillar mig det? Orkar verkligen inte fundera mer..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-04-24 21:10
    Tacksam för alla svar!!

  • Svar på tråden Hjälp!! Jag blir galen!! Är jag skengravid?!?!
  • Sommarskuggan

    Törst kan vara sommarvärmen eller diabetes eller vad som helst. Ont i magen + gas kan vara vad som helst, något du ätit, förstoppning, sjukor osv. Att du svettas, blir yr och är törstig kan vara värmen igen. Andfådd blir man inte i en tidig graviditet. Andfåddhet kan också det bero på vad som helst.

    Att du haft ont i brösten brukar däremot vara ett av de vanligaste graviditetstecknen. Men eftersom du säger att du har haft det i några dagar så är det nog tyvärr inbillning då det tar ca en vecka innan ägget ens har fäst sig i livmodern efter befruktning och sedan måste det gå någon dag till innan det produceras nog med hormoner för att få symptom.

  • Micka!

    Jag fick ömma bröstvårtor dag 7 efter ägglossning, och molvärk 5 dagar efter ägglossning, så det var nog då ägget fäste.... Och tröttare än vanligt.... Plussa på BIM - 2 :)

Svar på tråden Hjälp!! Jag blir galen!! Är jag skengravid?!?!