• Anonym (-)

Jag är sjuk och hjälp mig vad symtomen betyder och vad jag ska göra? (var min mamma)

Igår bajsade jag väldigt mycket men var inte lös. Mådde även illa med ont i övre delen av magen. Det släppte. På kvällen efter kvällsmaten sket jag världens diarré. Sen frossade jag och mådde illa hela natten och det bubblade i magen. 

På morgonen har jag mått rätt bra. Varit bubblig och illamående men nu med hårt bajs. Kl 12 ca började jag frossa jättemycket och fick världens huvudvärk. Somnade på soffan i två timmar vilket ALDRIG har hänt.

Nu har jag värmt lite linsgryta och tagit sockrat fil med mycket dryck. Får behålla det och mår inte illa alls. Däremot har jag lätt huvudvärk och lite sjukdomskänsla i kroppen.

Blä vad är det här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-04-26 15:39
    Kan tillägga att jag vaknade med mens och blödde mer än aldrig förut, och har medelsvår mensvärk hela dagen om det skulle påverka. Brukar inte bli lös eller illamående av mens.

• Svar på tråden Jag är sjuk och hjälp mig vad symtomen betyder och vad jag ska göra? (var min mamma)
  • Anonym (J)

Men.. magsjuka eller annat liknande. Du säger ju att du blivit bättre så vad mer finna det att göra?

• Anonym (-)
    Anonym (J) skrev 2019-04-26 15:42:33 följande:

Men.. magsjuka eller annat liknande. Du säger ju att du blivit bättre så vad mer finna det att göra?

Är orolig för har inte varit såhär sjuk i hela mitt liv. (jag är ALDRIG sjuk)
  • Anonym (-)

är det blodförgiftning

• Pope Joan II
    Anonym (-) skrev 2019-04-26 15:50:46 följande:

är det blodförgiftning

Varför skulle det vara blodförgiftning?
  • Kjell2

Matförgiftning eller influensa kombinerat med vätskebrist.

• cosinus

Hade du varit något av mina barn hade jag sagt ungefär, jaha?

Du är sjuk, men du är inte nämnvärt sjuk. Bädda ner dig, vila, ät det du kan och drick mycket.

Så länge du orkar värma mat och äta, skriva på internet och fokusera på saker är det ingen fara. Med barn brukar jag ha tumregeln att så länge de piggar på sig så pass av alvedon/ipren att de börjar intressera sig för tv-n/går föra ett vettigt samtal så är det ok. De gånger mina barn har varit allvarligt sjuka (lunginflammation/allvarlig hjärnskakning) så har de verkligen varit uppenbart att läget inte är bra. Behöver man fundera har man tid att avvakta.

• Anonym (e)

Har du aldrig varit sjuk? Haft feber? Influensa?

Nej, det där är inget farligt.

• Anonym (TaTaa)
    Anonym (-) skrev 2019-04-26 15:44:05 följande:

Är orolig för har inte varit såhär sjuk i hela mitt liv. (jag är ALDRIG sjuk)

Fast hädanefter kan du ju säga att du vart sjuk EN gång i ditt liv, för nu VAR du ju sjuk. It was bound to happen sooner or later liksom.
Svar på tråden Jag är sjuk och hjälp mig vad symtomen betyder och vad jag ska göra? (var min mamma)