• Anonym (jur)

Småkriminalitet hos biopappan.

Ditt beteende skapar större problem för dig i en kommande vårdnadstvist.

Fokusera på vad du gör bra, inte på vad han gör fel

• Anonym (jur)
    Anonym (Arg bonuspappa) skrev 2019-04-28 11:15:06 följande:
    Det är inte helt omöjligt att det skapar bekymmer där jag behöver försvara mitt agerande men detta handlar om att förhindra ett brott, inget annat. Jag manipulerar inte fakta, jag tänjer inte sanningen. Sedan att det indirekt kan leda till en negativ impakt för barnens pappa vid en vårdnadstvist ser jag som en "happy little accident".
    Pope Joan II skrev 2019-04-28 09:15:53 följande:

Jag är också principfast och absolut hederlig, men det gäller min egen person. Jag skulle aldrig själv tillskansa mig fördelar på olagliga sätt eller bryta mot rättssamhällets uppsatta regler. 

I den situation du beskriver skulle jag emellertid avstå från att agera, jag kan inte alls se hur något gott ska kunna komma ur din förföljelse av pappan. Det är bättre för barnen och för dig och för er relation att du föregår med gott exempel och uppvisar ett annat och bättre sätt att vara på än det är om du envisas med att leta efter handlanden från pappans sida som du kan angripa och försöka sabla ner honom genom. 

Av erfarenhet kan jag säga att det inte kommer att gynna din sak, utan istället få motstående effekt. Så tänk om 
  • Anonym (jur)
    Anonym (Arg bonuspappa) skrev 2019-04-29 20:32:08 följande:
    Fast tror du verkligen det? Skulle det vara en negativ sak att tillrättavisa ett brott mot lagen? Bara för att han råkar vara min sambos ex gör det ju inte han immun för regler och lagar och det borde förvisso vara en separat händelse att ta tag i, men det säger ju ett och annat om hans moral och värderingar som han prackar på barnen. Det är ju rent utav farligt att avdramatisera sådana lagbrott i för barn, när man är en förebild för barnen, och dessutom deras förälder.

Rent bevismässigt så har jag foto på bilen med parkeringstillståndet i framrutan. Det lämnades även ett tips till polisen som nu har kännedom att det kan finnas ett sådan tillstånd i bilen om de skulle stoppa bilen för kontroll. 2 vuxna vittnen som kan intyga att det jag säger stämmer, även barnen kan bekräfta det, men det är inte schysst mot dem att de ska behöva ta den biten såklart men jag tvivlar på att det skulle gå så långt. Det är så mycket mer än denna enskilda händelse som talar för att han inte passar som barnens vårdnadshavare.
    Vill du hjälpa biomamman så fokusera på allt som ni gör bra och bry er inte så mycket om det som biopappan gör fel.

Det som kommer att ligga Er till last vid en vårdnadstvist är att ni fokuserar för mycket på biopappas brister, kanske till den graden att de skulle kunna ses som en mani.

Låt biopappan göra sina egna misstag utan att ni är med i den processen.

En vårdnadsprocess är inte samma som en brottmålsprocess
Svar på tråden Småkriminalitet hos biopappan.