• Pimpinellan

    Hur många dagar är ENBART pappans?

    Hur många dagar av föräldraledigheten kan enbart pappan ta ut? Jag och maken är inte överens. han påstår att F.K sagt ett antal dagar som om det nu är sant innebär att antalet månader gått upp med flera månader sen vi fick vårt första barn för 2 år sen. Och nej, jag ids inte googla och att ringa igen är nästan omöjligt för det går ytterst sällan komma fram.
    Nån här borde veta som nyss fått barn. Glad

  • Svar på tråden Hur många dagar är ENBART pappans?
  • Sonnet

    Du har 240 dagar. Den andra föräldern har 240 dagar. Ni kan överlåta dagar till varandra, men 90 dagar är låsta på er båda, dvs minst 90 dagar måste ni ta ut vardera, eller låta dem brinna inne.

  • Pimpinellan

    Maken tror mig absolut INTE så ni måste länka till F.K! Den här tråden eller annan länk kommer inte duga. De sa 150 dagar till honom- alltså ÄR det så. Går inte diskutera ens...

  • Bagar Bengtsson
    Pimpinellan skrev 2019-04-29 18:07:06 följande:

    Maken tror mig absolut INTE så ni måste länka till F.K! Den här tråden eller annan länk kommer inte duga. De sa 150 dagar till honom- alltså ÄR det så. Går inte diskutera ens...


    Är ni födda på 90-talet båda två??? Jag blir mörkrädd när man inte kan kolla upp en sån enkel sak utan man ska få allt serverat på ett silverfat...
  • Jw83
    Pimpinellan skrev 2019-04-29 18:07:06 följande:

    Maken tror mig absolut INTE så ni måste länka till F.K! Den här tråden eller annan länk kommer inte duga. De sa 150 dagar till honom- alltså ÄR det så. Går inte diskutera ens...


    Men vad är problemet? Han bör ju ta ut 240 dagar så då är det inget att bråka om. Han har 240 dagar och du bestämmer över dina 240. Om hans är låsta eller inte kvittar. Han bestämmer själv över dom.
  • Fillibom

    Direkt från FK:s hemsida (tog mig 30s att leta fram, hur svårt kan det vara liksom, eller ts är det som så att din man vill ha fler dagar än du är beredd att ge honom? Vill han ha 150 dagar föräldraledighet men du bara vill ge honom det max antalet tillåtna dagar och han därför menar att Fk sagt 150 dagar till honom??)


    90 dagar kan inte avstås till den andra föräldern

Svar på tråden Hur många dagar är ENBART pappans?