• Evert2

Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?

Nu växer det upp moskeer i princip varje stad i landet som oftast finansieras av rika oljeländer. Nu senast väntar en jättemoske i Växjö känt för sina böneutrop. Visserligen har vi religionsfrihet i Sverige men är det en helt okomplicerad utveckling eller är det dags att börja sätta ned foten snart?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?
  • nihka
    Pilsner skrev 2019-05-06 21:49:40 följande:
    Har du någon koll på bland vilka det är vanligast (i procent), bland "etniska svenskar" eller bland invandrade muslimer?

När man läser om det i tidningarna får man uppfattningen att det närapå alltid rör sig om invandrare.
    "Ingen vet hur många barn som faktiskt är gifta i Sverige. 2016 gjorde Migrationsverket en sammanställning där minst 132 barn uppskattades vara gifta, men man tror att mörkertalet är stort. Av dem var 129 flickor och 3 pojkar. En majoritet var 16-17 år gamla och de vanligaste länderna de hade sitt ursprung i var Afghanistan, Irak och Syrien."

https://www.metro.se/artikel/nu-sk%C3%A4rps-lagen-mot-barn%C3%A4ktenskap-i-sverige-s%C3%A5-h%C3%A4r-funkar-det
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Liberté
    nihka skrev 2019-05-06 22:38:50 följande:

Läste du inte länken? Barnäktenskap är inte en särskild muslimsk företeelse. Den vanligaste orsaken är fattigdom. Religion är en annan. Vad som kvittar är varför. Lika vidrigt för flickorna oavsett.

unicef.se/fakta/barnaktenskap

Sant men det praktiserad i många muslimska länder med hänvisning till just religionen samt profeten.

Både hanafi och jafari har 9 år som giftermålsålder för flickor.
  • Praktisk58
    Anonym (Mycket!) skrev 2019-05-06 19:04:04 följande:

Jag hoppas verkligen att du skojar? Att en 9 årig eller yngre tjej skulle bedömas som mogen för att gifta sig är bara sjukt Hur anser du att föräldrar kan vara kapabla att bedöma sådant? Vissa är inte ens mogna nog vid 18-års ålder.

Efter varje sommarlov så fattas många barn I den svenska skolan. Det går inte att bevisa att barnen blivit bortgifta och ingen verkar bry sig om flickornas rättigheter. De enda barnen massmedia bryr sig om verkar vara IS-barnen.
  • nihka
    Liberté skrev 2019-05-06 23:07:04 följande:
    Sant men det praktiserad i många muslimska länder med hänvisning till just religionen samt profeten.

Både hanafi och jafari har 9 år som giftermålsålder för flickor.
    Ja det gör det.

Ville bara påpeka att det det inte är ett endast muslimskt fenomen samt att det finns många muslimer som aldrig i livet skulle gifta bort sina barn eller själva gifta sig med ett barn.
  • nihka
    Praktisk58 skrev 2019-05-06 23:07:50 följande:
    Efter varje sommarlov så fattas många barn I den svenska skolan. Det går inte att bevisa att barnen blivit bortgifta och ingen verkar bry sig om flickornas rättigheter. De enda barnen massmedia bryr sig om verkar vara IS-barnen.
    Stämmer inte alls. Exempel:
    http://www.hedersfortryck.se/
  • Pilsner

Nikha, hur många inlägg har du skriver du på FL en vanlig dag? Hur många timmar lägger du ner på inlägg där du vill hylla islam och invandring?

• Flash Gordon
    Maran4 skrev 2019-05-06 19:23:16 följande:
    Såg på TV4 nyheterna att nu kräver mosken i Växjö att få ha böneutrop utan prövning i all framtid. Dessutom vill man bygga en till moske med tillhörande minareter säkert även den med dom obligatoriska böneutropen.
    Ingen ska tro att de frivilligt kommer att sluta kräva samhällets anpassning till sin religion. Varje litet steg kommer att följas av krav på ytterligare ett.
  • nihka
    Pilsner skrev 2019-05-07 08:22:53 följande:

Nikha, hur många inlägg har du skriver du på FL en vanlig dag? Hur många timmar lägger du ner på inlägg där du vill hylla islam och invandring?

Nämn ett enda där jag vill "hylla islam och invandring".
  • nihka
    Pilsner skrev 2019-05-07 08:22:53 följande:

Hur många timmar lägger du ner på inlägg där du vill hylla islam och invandring?

Noll
  • Xenia

Vad menar TS med att "sätta ned foten"?

Förbud mot islam i Sverige? Vi har ju religionsfrihet här.
    Förbud mot moskéer? Se ovan.
    Förbud mot böneutrop? Men vi har inte förbud mot kyrkklockor.

Svar på tråden Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?