Ej hämtat ut paketet, måste jag ändå betala?
Jag hann inte hämta ut ett paket på mitt utlämningsställe och det skickades tillbaka till butiken. Jag har betalt i förväg, får jag nu inte tillbaka pengarna? Butiken skickar inte paketet på nytt.
Jag hann inte hämta ut ett paket på mitt utlämningsställe och det skickades tillbaka till butiken. Jag har betalt i förväg, får jag nu inte tillbaka pengarna? Butiken skickar inte paketet på nytt.
Hur kunde du missa det? Man har ju rätt så lång tid på sig att hämta ut paket...
Varför skickar inte butiken på nytt om du betalar nytt porto?
Det är ju bara butiken som kan svara på hur ni löser detta.
Man får inte pengar tillbaka tyvärr om man missar att Hämta ut, samma gäller om en privatperson skickar.
När ett paket skickats tillbaka så kostar det ju för den parten som skickat paketet från början. Dock inte för alla, men många gör det det för tyvärr.
Du borde ju ha ångerrätt och bytesrätt på din sida. Vad har dom skrivit om det?
Du kan åka på att betala returfrakten samt ev. avgift för outlöst försändelse om butiken har en sådan. Den summan får väl isåfall dras från vad du betalat. Däremot ska du givetvis ha tillbaka överskjutande summa, du har ju betalat för varan.
Priset för produkterna ska du ha tillbaka. Däremot får du inte tillbaka fraktkostnad och ev. kostnad för att paketet gått i retur.
Vill du ha sakerna får du beställa igen, eller ta kontakt med företaget och be dem skicka igen. Såklart mot ny fraktavgift.
Tack för era svar. Butiken skriver:
"Dessvärre är det så att när paket inte hämtas ut under tiden de ligger hos ombuden och då returneras till oss, så tas det ut en hanteringsavgift på 195 kronor. Då din ordersumma var lägre än detta så är det 128 kronor som har tagits ut istället. Därav kommer inga pengar att returneras för denna beställning tyvärr utan det är enbart en ny beställning som gäller om du fortfarande önskar produkterna."
:(
"Dessvärre är det så att när paket inte hämtas ut under tiden de ligger hos ombuden och då returneras till oss, så tas det ut en hanteringsavgift på 195 kronor. Då din ordersumma var lägre än detta så är det 128 kronor som har tagits ut istället. Därav kommer inga pengar att returneras för denna beställning tyvärr utan det är enbart en ny beställning som gäller om du fortfarande önskar produkterna."