Inlägg från: Babycakes79 |Visa alla inlägg
  • Babycakes79

BIM Juni

Miluci skrev 2019-05-17 16:01:56 följande:

Går och väntar på ägglossningen och har ont i brösten och bröstvårtorna. Är de någon mera som har ont i brösten när man väntar på ägglossning?

För mig kommer det onda när ägglossningen precis är över..
  • Babycakes79

ÄL+ 5 idag. Hade en riktig skitdag igår och kände mig allmänt negativ, idag känns det lite bättre.

Har alltid mycket känningar mellan ÄL och mens, i alla fall utan minipiller, så skengravid är man ju varje månad. Har sagt till mig själv att inte leta symptom och ha lite is i magen. Men det är svårt såklart.

• Babycakes79
    fruSolsken skrev 2019-05-20 21:59:16 följande:

Hoppar in lite spontant här i tråden! Herregud, känns fortfarande helt galet.. Vi ska försöka få till en trea, men hade egentligen inte tänkt börja förrän i juli/augusti. Men eftersom jag har ganska mycket mellanblödningar efter tvåan bestämde vi oss ikväll för att vi lika gärna kunde börja försöka. Vi räknar nog med att det kan ta ett tag just pga alla mellanblödningar..

Ettan och tvåan blev till ganska enkelt (2016, 2018), och lilla är knappt 11 månader. Vi vill ha relativt tätt mellan alla barn, även om det nu skulle kunna tänka sig bli lite tätare än vi trodde vi ville haha. Men nu kör vi!

Bim 14 juni. Är det någon mer som ligger i för en trea hihi?

Jag försöker också med en trea, dock med en ny man. Är på tredje försöket nu och håller tummarna. Blev gravid på första försöket med de andra två men det var några år sen. Äl+6 idag, och otålig som sjutton..

Välkommen!
  • Babycakes79
    Sobioor skrev 2019-05-21 06:33:38 följande:

Också nr 3 här! Eller ja de blir 4e för mig men 3e med min nuvarande :). Vi är inne på 5e försöket, storasyster tog lite mer än ett år, lillasyster lyckades vi ovetandes pricka första äl efter förlossningen (jag fick alltså inte ens tillbaka min mens innan jag blev gravid igen). Så det har gått både fort och jättelångsamt så vet inte hur de blir denna gång, verkar dock bli åt de längre nu med men ja. Det återstår att se :O vågar dock inte hoppas för mycket då vi även har haft MF nyligen.

Hur gamla är era barn? Mina är 9 år, 18 månader och 8 månader. En pojke och två flickor (pseudo-tjejer).

Kram på er

Mina är 9 och 11 så det här skulle bli en riktig sladdis. Min sambo har inga egna barn men vi hoppas naturligtvis på ett gemensamt. Jag håller tummarna att det tagit sig denna gång!

Lycka till alla!
  • Babycakes79
    Miluci skrev 2019-05-25 13:30:38 följande:

Hur går de för alla här inne? Ni som passerat ägglossning hur mår ni? Hade positivt ägglossningstest 20e och har molande värk till o från och har haft sen ägglossningen. Har även fått massa flytningar som liknar ägglossningsflytningar men mindre elastiska och vita i stället för genomskinliga.

Testade igår på ÄL+ 9 men negativt, tänkte prova igen imorgon. Har samma symptom som jag brukar ha innan mens så inga stora förhoppningar. Ömma bröst, molvärk (tom mindre än vanligt), flytningar, trött och huvudvärk.

Hoppas men tror inte jag är gravid.
  • Babycakes79

Jag måste fråga en sak. Synliga ådror på brösten vet jag kan vara ett gravsymptom, men det har jag alltid mellan ÄL och mens. Däremot har jag fått mer synliga ådror på armar och ben också, och det brukar jag inte ha. Nån som hört talas om det?

• Babycakes79

Testade negativt nu på morgonen och vaknade med jordens mensvärk, så beräknar att mensen kommer idag el imorgon, tidigt precis som förra månaden. Tycker mina cykler blir kortare och kortare. Vi hade sex igår och ibland kan sexet starta igång min mens. Sjukt uppgivande när jag tidigare haft så lätt för att bli gravid.

Kommer i alla fall inte testa nåt mer utan inväntar mensen nu.

Hoppas innerligt att det går bättre för er andra.

• Babycakes79

ÄL+ 12 idag och trodde att mensen skulle kommit nu med tanke på den kraftiga mensvärk jag hade igår. En fråga, när man testar innan BIM, är det alltid ett "testa tidigt"-test man ska använda då eller känner vanliga gravtest också av om man är gravid (alltså innan BIM)?
    Har inga egentliga symptom som inte lika gärna skulle kunna vara pms, lite mindre humörsvängningar möjligtvis. Har en lite lätt molande värk nu, inte alls så kraftig som igår och lite ont i ryggslutet (som jag brukar ha innan mens). 
    Tiden står nog aldrig så stilla som när man väntar på den där förbannade mensen. Nu är man nervös varje gång man går på toa!
    Hur går det för er andra som har BIM ungefär samtidigt?

• Babycakes79
    Espresso skrev 2019-05-27 13:32:18 följande:
    När jag blev gravid med första barnet fick jag ett starkt plus på äl+13 med vanliga CB och dagen efter 2-3 veckor på digitalt. Så du kan gott använda ett vanligt test, du är ju dessutom så pass nära BIM
    Ok, tack. Är ganska övertygad om att jag kommer få mensen snart men har den inte kommit innan helgen så tar jag ett test. Har en oregelbunden mens men den cykeln brukar vara mellan 25-28 dagar så nånstans mellan ons-lör ska jag ha mens. Hoppas såklart att den uteblir men har inga stora förhoppningar.
  • Babycakes79
    höstmamma skrev 2019-05-27 20:34:07 följande:

Har också bim mellan lördag eller söndag. Lolvärk sedan Äl och ömma bröst, inte jätte men lite.

Förväntar mig ingenting då inget skett på 12 månader.men svårt att veta om det är vanliga pms symtom eller ej. Sjuklig trötthet både idag och igår. Men kan va vädret med som jag brukar va könslig för... regnat å vart mulet.... man vill hitta alla symtom men som sagt kanske är vanliga pms.... blääää... :( alltid köpt tusen test å testat dagarna innan men denna gång gör jag bara ett samma dag om mensen inte kommit så slipper man bli besviken o slösa hundratals kronor :p

Ja, mycket pengar slösar man. Nu ikväll fick jag en känsla av att jag kanske är gravid, bara en känsla. Innan idag har jag varit rätt övertygad att jag inte är det.. Jobbigt det här. Var skengravid förra månaden så vågar inte tro på nåt försen jag ser ett plus på stickan.

Testar tidigast onsdag men kanske väntar längre än så. Vill inte se ett till negativt test.
Svar på tråden BIM Juni