Inlägg från: Babycakes79 |Visa alla inlägg
  • Babycakes79

BIM Juni

Fendi1987 skrev 2019-05-27 23:09:19 följande:

Hej allesammans!

Jag hoppar gärna in här :)

Har två barn sedan tidigare.

Träffade en ny kille för lite mer än 1 år sedan, han har inga barn sedan innan.

Fick ta ut min kopparspiral i april efter 5 år men det var på tiden då den gav mig besvär och var på väg ut självmant.

Hade hoppats på ett + nu i dagarna, men mensen dök upp 5 dagar för tidigt i lördags.

Nytt BIM är 21/6, det blir vårt 2:a försök!

Lycka till????

Låter precis som mig. Också två barn sen tidigare och har en ny kille sen ett år tillbaka som inte har några egna barn. För oss är det tredje försöket. Ska ha BIM i dagarna men känner att mensen är på g tyvärr. Har kort cykel då så tror nästa BIM infaller i slutet av juni. Håller tummarna dock att mensen inte kommer nu, även om hoppet falnat en hel del. Har sedvanliga pms besvär och kraftig mensvärk idag.
    Hur gamla är dina barn?
    Välkommen! Kul att följas åt.

• Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-05-28 11:23:15 följande:

Ser att jag inte riktigt får till det i mina inlägg här i tråden :P men jag blir nog bättre på detta snart :)

Ja verkligen kul att följas åt!

Jag beställde ÄL test igår då min cykel varit lite oregelbunden.

Har inte riktigt koll på min ÄL och har inga direkta känningar när jag har ÄL så hoppas att testerna kan göra mig klokare.

Jag använder idag appen P Tracker men vet inte om dagarna stämmer i den.

Jag använde mig först av Flo appen men märkte att den inte stämde på mig då jag känner av ägglossningen. Så jag började med Clearblue ägglossningstester. Får ägglossning redan dag 10-12 efter mensens första dag. Så jag börjar alltid testa direkt när mensen är slut. Har oftast mens runt 6 dagar.

Har sprungit på toa säkert 10 ggr i dag, övertygad om att mensen kommit. Samtidigt kan jag inte riktigt släppa alla konstiga symptom jag börjat få, kan ju lika gärna vara skengravid som förra månaden. Men skumt är det, kroppen lever verkligen sitt eget liv.
    Hoppas vi får plussa snart!
  • Babycakes79
    Tjofsan01 skrev 2019-05-28 14:57:08 följande:

Hej hoppar in här med bim 22/6. Fick mensen igår så nu tar vi och gör bebis nummer tre :)

Fick min mens idag och knäckt som vanligt men ger inte upp för det. Ångesten försvinner rätt snabbt och sen kan man slappna av ett tag. Tiden mellan ÄL och mens är hemsk. Också BIM den 22/6, på min födelsedag. Hoppas jag får den bästa födelsedagspresenten jag kan få.

Skönt att ha någon så man kan följas åt.

Kan nån ändra min BIM på listan?
  • Babycakes79
    Tjofsan01 skrev 2019-05-28 21:26:38 följande:

Babycakes79

Åh va tråkigt. Men vi får jobba vidare denna ägglossning i stället. Det kommer ta sig :)

Lycka till :)

Försöker ställa in mig på att det kommer ta tid. Jag och mitt ex blev gravida på första försöket med våra barn. ( och även två ggr till som inte blev nåt) Trodde det skulle vara likadant nu, trots ny man. Lite naivt, dessutom är jag äldre nu.

När tror du att du har ägglossning? Jag beräknar att min kommer under nästa helg. Funderar på att skippa ÄL tester den här månaden, då det blir väldigt stressande. Får väl köra sex varannan dag el nåt liknande så borde man ju pricka in :)
  • Babycakes79
    Nymphadora skrev 2019-05-28 22:07:58 följande:

Jag har smygföljt denna tråd ett tag nu och känner att det vore roligt att vara med! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravida med vårt första barn. Jag är osäker på om vi prickade in ägglossningen förra veckan så det är kanske inte så troligt att det blir på första försöket men den som väntar får se! :)

Så här i början känns allt väldigt spännande måste jag säga. Jag har alltid tänkt att det kommer att ta tid för mig att bli gravid men har inte några belägg för det. Det är en känsla bara och kanske en försvarsmekanism för att inte bli så besviken om det tar tid.

@babycakes79 - jag flyttade fram ditt datum. :)

BIM lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

4/6 Lyra78

5/6 Evi82

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai

9/6 Pixpoxy, Nymphadora

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122

12/6 CaRH

16/6 MaryCherry, Enniie

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

20/6 ViktoriaBerggren

21/6 Halindizor

22/6 Theresia92, Babycakes79

23/6 Mathilda999 , Luktärtan

Välkommen hit och hoppas det tar sig fort för er! :)
  • Babycakes79
    Tjofsan01 skrev 2019-06-03 08:47:25 följande:

Hej tjejer! Är det någon som testat positivt än?

Jag har ägglossning 7-9/6 så vår verkstad får börja ikväll.

Hur långt innan ÄL började ni?

:)

Samma här, vi har redan sexat några dagar men lusten föll på. Nu tänker jag att vi kanske försöker varannan dag och se om det händer något :) Har fått massor med stickor från min svägerska som precis fått barn. Så passar på att testa två ggr om dan. Tänkte inte säga till min sambo när exakt jag har ägglossning, då blir han lite stressad. Vi har alltid mycket sex så det känns inte som det behövs.

Försöker sänka min stressnivå, då den ligger på topp nu och det är ju inte så gynnsamt. Får börja med avslappningsövningar ikväll.
  • Babycakes79
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-03 14:19:16 följande:
    Ska ha ägglossning den 8 (lördag). Detta är min stegring de sista fyra dagarna. Sista är väl ändå positiv ägglossning?
    Sista är positiv, så då lär du ju ha ägglossning tidigare än beräknat.
    Jag bör ha på fredag, testar och ser.
  • Babycakes79

Igår fick jag glad gubbe, på kvällen. Var negativt på morgonen men fick en känsla så testade igen..

Vi hade sex igår kväll och tänkte väcka honom strax:) Hur länge efter glad gubbe brukar ni ha sex?

• Babycakes79
    Issa90 skrev 2019-06-08 09:14:52 följande:

Vi hade sex en gång när vi fick blinkande gubbe sedan en gång dagen vi fick fast och de resulterade i bebis :D

Tycker det är svårt att avgöra, det här är fjärde försöket så vill ju prova att göra nåt annorlunda. Jag o sambon har ett väldigt aktivt sexliv men han känner press under de här perioderna och kan få svårt att komma då vilket är frustrerande för oss båda. Morgonsexet gick inte bra men vi får försöka igen. Försöker att inte visa att jag blir frustrerad men har inget pokerface. Får försöka i alla fall.

När brukar man säga ÄL+1 med CB digital?:)
  • Babycakes79
    NervösAnonym skrev 2019-06-08 10:57:39 följande:

3 timmar senare, nu kom mensen. Jävla skit :(

Vet känslan, det suger och man blir så besviken. Ta en dag och var ledsen och förbannad, käka sånt du tycker om. Imorgon är en ny dag! Förhoppningsvis plussar vi alla snart och på semestern brukar man kunna slappna av mer:)
Svar på tråden BIM Juni