Inlägg från: Babycakes79 |Visa alla inlägg
  • Babycakes79

BIM Juni

Har totalt låst sig för sambon den här månaden, känt sån press att det inte går alls. Känne mig sjukt frustrerad och nere samtidigt som jag förstår att det är jobbigt att prestera på kommando. Tror vi bommat nu tyvärr och funderar på att ta en paus över sommaren, orkar inte med den här babystressen.

• Babycakes79
    Förstabarnet123 skrev 2019-06-09 10:05:42 följande:

Förstår! Svår sits! Och lätt att känna frustration.

Därför är jag lite 'rädd' att säga till min sambo när jag har äl, för då kanske det låser sig? Eller så blir det tvärtom - en himla fart. Berättade du för din sambo när du hade äl?

Ja, jag gjorde tyvärr det. Har ändå funkat tidigare men han har sagt att det blir jobbigt. Känns som att det kommer vara uppenbart ändå men nästa gång säger jag inget. Vi har i alla fall fått till det två gånger under ÄL perioden men igår hade ju såklart känts bäst. Idag vågar jag knappt ta i honom trots att det än finns en liten liten chans.

Som sagt väldigt frustrerande i alla fall. Får ge det ett nytt försök nästa månad el pausa lite tills sommaren är över. Hoppas det går bättre för dig!
  • Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-06-14 09:17:56 följande:

Min kropp beter sig precis som jag ska få mens..

Är på dag 20 i min cykel och ska ha mens om 7 dagar, på midsommarafton.

Magen kurrar och låter, är svullen och jag känner mig trött hela tiden..

Min kropp beter sig super konstigt!

Är helt inställd på att mensen kommer tidigare, då den gjorde det förra månaden, men jag fick ju positivt på ÄL test för 6 dagar sedan.. man blir knäpp alltså!!

Samma här, ÄL för 6 dagar sen och BIM på midsommar. Min cykel diffar mellan 25-28 dagar men ungefär runt midsommar borde den komma. Har sen jag slutat med minipiller haft mycket PMS så känningar har man ju varje månad. Brukar få molvärk och ont i brösten ganska direkt efter ÄL. Den här gången har brösten inte börjat ömma ännu och molvärken känns mer dov. Men eftersom vi inte fick till det så mycket runt ÄL denna gång så försöker jag att inte ha för höga förväntningar.

• Babycakes79

ÄL+ 6 el. 7, lite osäker. Inga direkta symptom, tom mindre känningar än vad jag brukar ha vid den här tiden. Idag har jag dock haft rätt kraftig mensvärk, lite mer i morse och nu mer molande. Brösten är inte så ömma, det brukar dom vara..

Men eftersom jag brukar ha rätt jobbig PMS så kan jag inte lita på nåt jag känner.

Det enda som skulle kunna göra mig säker är metallsmaken, den hade jag med sonen.

• Babycakes79

Sjukkänsla idag och allmänt låg. Mycket aktivitet i tjejmagen, en blandning av mensvärk, stretchningar och träningsvärk. Kan lika gärna vara nån märklig pms men brukar inte ha så.

Förväntar mig att mensen kommer ändå om några dagar, kanske tom tidigare..

• Babycakes79

[quote=79694565][quote-nick]Fendi1987 skrev 2019-06-16 16:45:51 följande:[/quote-nick]Jag känner lite som du. Dock inte låg, men mycket aktivitet i magen.

Har varit riktigt svullen de senaste dagarna också.

Jag förväntar mig mens till midsommar..

Men hoppas jag har fel och att mensen uteblir!![/

Vi får hålla tummarna! Dessutom är det min födelsedag på midsommardagen, vilken present det skulle bli!

• Babycakes79
    SaSeLa skrev 2019-06-16 00:28:57 följande:

Har också bim på midsommarafton som också är min födelsedag, blir ingen kul dag om mensen kommer. Försökt sedan september 2018. Ska hoppas för oss på fredag!

Fyller år på midsommardagen, önskar mig världens finaste present. Håller tummarna för oss!
  • Babycakes79
    Laloppan skrev 2019-06-16 18:36:23 följande:

Samma här, inte sjuk men väldigt låg. Även väldigt kort stubin, såpass att min sambo är säker på att mensen kommer. Är väl monsterpms, därav brösten och humöret.

Skall hålla tummarna för dig! Hade ju vart en fin födelsedagspresent.

Det jobbiga med PMS är att symptomen är så lika gravsymptom så man blir alldeles förvirrad. Har varit skengravid förut så vågar inte tro nåt längre.

Men hoppas gör man ju alltid förstås!
  • Babycakes79
    Myrkrypet skrev 2019-06-17 07:34:41 följande:

Vaknade imorse, rumlade ut i badrummet trött som få, hade bestämt mig igår för stt testa trots BIM på midsommarafton då jag kissar i behållaren och ner med stickan. Lägger stickan på vasken o väntar. Tänker ändå hela tiden att det är konstigt att de ändrat på sina stickor, använder babyplantorna billiga stickor men får ändå inte ihop vad som är fel utan jag städar undan behållaren och fixar lite, när jag sista ska slänga förpackningen till stickan så ser jag vad som är fel! Det är inte ett gravtest, det är ett äl-test! Jag blev bara så trött på mig själv och undrar hur trött man får lov att vara egentligen. Bra start på veckan :)

Haha, nog lätt hänt. Vad gav det för utslag då? Ibland kan ju även ÄL test visa positivt vid graviditet. Har också BIM på midsommarafton men känner redan nu att mensen är på gång, sedvanliga pms symptom.
  • Babycakes79
    Myrkrypet skrev 2019-06-16 19:38:03 följande:

jag har samma som er, BIM på midsommar men en cykel som skuttar mellan 25-28 dagar så man vet aldrig riktigt när den infinner sig. ÄL8/6 men har tyvärr redan ganska mycket bruna spottings vilket jag brukar få innan mens så håller inte hoppet så högt :(

Har också en cykel på 25-28 dagar. Idag har jag också vanliga pms symptom, lite nedslående men var ganska inställd på det då vi inte riktigt fick till det runt ÄL..
Svar på tråden BIM Juni