• Elviram

Höra av sig till ex?

Hej! I november tog det slut mellan oss, hans val. Självklart blev jag sårad och första gången för mig som jag verkligen fick känna hur det känns att bli dumpad. Vi passade inte ihop det har jag insett och känner nu bara tacksamhet mot honom att han tog steget. Tänker fortfarande mycket på honom. Inga drömmar om att bli ihop igen utan mer att vi stöter på varandra ute. (Bor nära)

Jag vill verkligen stöta på honom igen. Det slutade inte jättebra mellan oss. Inga bråk eller så men han va inte helt uppriktig med anledningen till varför det va slut och rädd som jag va för ensamheten så försökte vi vara vänner.

Jag va så arg på honom först men nu känner jag bara en sån enorm tacksamhet gentemot honom att jag blir tårögd. Tack vara honom har jag insett och lärt mig så mycket om mig själv och hittat tillbaka till mig själv. Jag vill tacka honom.

Är det en dum idé att skriva det till honom? Jag bryr mig inte om jag får svar eller ej. Om ett år flyttar han från min stad så då kommer vi aldrig stöta på varandra.

Vet inte riktigt hur man skulle kunna formulera det i text. På Messenger eller sms? Fördelen är att jag inte kan se om han läst det på sms. Det hade nog gjort ont om han väljer att inte klicka upp mitt meddelande. Sms Har jag ju ingen aning. Har inte kvar hans nummer men är lätt att hitta. Men tänk om han svarar vem? Hade varit pinsamt HAHA!

Förslag på formulering:

Hej! Kanske lite konstigt, jag vet inte. Men kom å tänka på dig för några dagar sedan och har inte kunnat släppa tanken. Vill bara säga tack det va det bästa beslut du hade kunnat ta :) Hoppas du har det bra och lycka till med allt!

/...

Bra eller dum idé? Hur hade ni reagerat på om ert ex hörde av sig så?

• Svar på tråden Höra av sig till ex?
  • mammamie

Jag förstår inte syftet med ditt meddelande, vad vill du få ut av att skriva det till honom? Vad ska han svara? Jag hade tyckt att de kändes väldigt konstigt att få ett sådant meddelande..

• Elviram

Bra fråga. Jag vet nog inte helt ärligt. Visst hade jag velat ha ett svar typ att han uppskattar meddelandet. Vill ju inte ha något negativt svar som atr han inte bryr sig.

Sen finns ju alltid tanken om att kontakten kan tas upp igen. Men samtidigt vet jag inte om jag vill det. Hade velat bli av med tanken och viljan att stöta på honom. Det hjälper mig att säga vad jag tänker så slipper jag tänka på det. Kanske inte gör honom något gott att jag hör av mig han kanske inte ens bryr sig eller tänker på mig längre. Har haft denna tanke i flera månader. Vill nog ta ett bättre farväl än det vi hade.

• Anonym (H)

Exempel-meddelandet du skrev ger skenet av att du nästan vill försöka övertala honom att du kommit över honom. Att du är glad att det tog slut och att du minsann inte sörjer längre. Som om du vill ge igen nästan.. Förstår inte riktigt syftet med meddelandet och han kommer nog inte heller fatta vad du vill riktigt.

• Meriall

Ditt meddelande låter som att du är glad att du blev av med honom och har det bättre utan honom, inte som att du är tacksam... Så omformulera om du vill skicka ett snällt meddelande.

• Elviram

Ni har nog rätt att man inte skulle förstå syftet med det. Jade ett ex till mig som jag dumpat skivat nåt liknande så hade jag inte brytt mig så mycket och nog tänkt att han försöker intala mig och sig själv att han är över mig fast han egentligen inte är det helt.

Jag är glad att han inte är i mitt liv längre ellee iaf hans dåliga sidor. Nog bara dumt att höra av sig.

Tack för era åsikter!

Svar på tråden Höra av sig till ex?