Inlägg från: Anonym (Ylva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ylva)

Könsherpes

Jag fick herpes nr 1 för 6 månader sedan , var jättesjuk. Efter två månader kom ett nytt utbrott men lindrigt. Tar tabletter.

• Anonym (Ylva)

Ja premiärinfektionen då, var jättesjuk. Äter inte valaciklovir förebyggande. Jag tog tabletter då. Typ 1 i munnen och underlivet.

• Anonym (Ylva)

Ja premiärinfektionen då, var jättesjuk. Äter inte valaciklovir förebyggande. Jag tog tabletter då. Typ 1 i munnen och underlivet.

• Anonym (Ylva)

Jag fick mycket besvär i underlivet lika mycket som i munnen av typ 1

Det var som en helveteseld på båda ställena

• Anonym (Ylva)

Jag önskar inte ens min värsta ovän att få det här

• Anonym (Ylva)

Fick några blåsor i munnen och på läppen förra veckan dom försvann på några dagar med salvan jag fått. Tog valaciclovir direkt i 5 dagar. Blev inget mer.

• Anonym (Ylva)

Ingen mer som har herpes som kan berätta?

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Anonym TS) skrev 2019-05-12 06:52:26 följande:

Vilken tur att det är typ1 du fått i underlivet. Typ1 brukar inte ge bäsvär i underlivet så förhoppningsvis slipper si utbrott framöver. Innan jag fick mitt senaste utbrott fick jag svår huvudvärk. Sedan började det ila/ värkar underlivet men inget som syndes i underlivet.

Själva utbrottet brukar bli att det blir svullet, skaver vid gång, rätt och som små röda upphöjningar. Är alltid supernoga med hygien. Hade tur att det läkte ut snabbt. Dock mår jag dåligt psykiskt av detta, att kunna smitta utan att veta när. Önskar så att det kom ett slags botemedel mot herpes, men det lär inte komma eller dröja länge. Knepigt med virus.

Min väninna fick ett rejält utbrotts av typ 1 i underlivet oC det kom tillbaka 2 gånger. Hon har därefter aldrig fått tillbaka något mer utbrott.

Jo jag har typ 1 och fick det både i munnen och i underlivet. Det var en fruktansvärd smärta. Är det någon som vet om någon som bara har fått ett utbrott och aldrig mer? Önskar att det vore så med mig. Är rädd för ev nästa utbrott.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Ont) skrev 2019-06-06 17:25:47 följande:

Fick mitt första utbrott i underlivet för 11 år sedan , var då 15 . Fick kateter då jag inte kunde kissa och blåsan var på väg att spricka , fick ligga på sjukhus med dropp och morfin . Har haft några små utbrott igen men va längesen nu .

Har inte haft något alls sen jag slutade med p-piller , hade problem med svampinfektioner med men de är också helt borta sen jag slutade med p-piller .

Ingen rolig sjukdom !

Nej det ska gudarna veta att det inte är. Kändes som att jag ville dö när det var som värst. Tror du att det hade med p piller att göra?
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (L) skrev 2019-06-06 21:50:56 följande:

Missade visst halva meningen... haha....skulle skriva att jag får utbrott kanske 1-2 ggr per år och då ofta i samband med mens. Får 2-3 blåsor ungefär på samma ställe varje gång. Vet inte om jag har typ 1 eller 2. Har inte på munnen bara där nere. Kan inte påminna mig om att jag blev särskilt sjuk vid första utbrottet.

Läkaren tog prov på mig vid första utbrottet. Så jag vet att jag har typ 1 . Hade i mun och underliv. Jag vet var jag fick det ifrån.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Nyligen smittad) skrev 2020-02-11 14:49:30 följande:

Jag har också typ 1 i underlivet sedan 1 månad tillbaka. Första utbrottet var hemskt på över 200 blåsor och har andra utbrottet nu med endast 2 blåsor. Får jag fråga om fick du i munnen samtidigt som du fick i underlivet? Hur märke du och hur kändes det i munnen?

Fick i munnen och i underlivet samtidigt

Det sved i munnen kunde knappt äta

Blev sjuk en kväll fick feber dagen efrer kom blåsorna

Det tog ca tre veckor innan jag var helt bra
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Nyligen smittad) skrev 2020-02-11 14:49:30 följande:

Jag har också typ 1 i underlivet sedan 1 månad tillbaka. Första utbrottet var hemskt på över 200 blåsor och har andra utbrottet nu med endast 2 blåsor. Får jag fråga om fick du i munnen samtidigt som du fick i underlivet? Hur märke du och hur kändes det i munnen?

Ja i inuti munnen och runt den . Samtidigt i underlivet. Det gick inte att undgå att märka. Jag kunde knappt äta och dricka på över en vecka. Fullt med blåsor och sår på båda ställena. Sved som elden. Kunde knappt tvätta underlivet.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Ylva) skrev 2020-03-01 13:29:59 följande:

Ja i inuti munnen och runt den . Samtidigt i underlivet. Det gick inte att undgå att märka. Jag kunde knappt äta och dricka på över en vecka. Fullt med blåsor och sår på båda ställena. Sved som elden. Kunde knappt tvätta underlivet.

Ett år sen första utbrottet sedan ett par små utbrott som knappt märktes.
Svar på tråden Könsherpes