• Anonym (Split­trad)
    Thu 9 May 2019 15:51
    469 visningar
    9 svar
    9
    469

    Pappa 1 och Pappa 2

    Jag separerade från min äldsta pojkes pappa för ca 8 år sen. Jag hade varit otrogen och kunde inte riktigt leva med att jag hade svikit honom på det sättet så jag valde att lämna honom. Trots att det fanns känslor kvar från både mitt och hans håll. Jag hade berättat vad jag gjort, men han kände att det var värt att satsa vidare. Jag valde att lämna ändå. Kunde knappt se honom i ögonen utan att skämmas som en hund.

    Jag flyttade ett par år efter separationen till min uppväxtort 8 mil därifrån och vi enades om att vår som skulle bo med mig och åka till pappa varannan helg och lov. Vår relation har hela tiden varit bra och kunnat enas och besluta saker som gäller vårt barn utan tjafs. Det har speglat det äktenskap vi hade. Vi tjafsade ytterst sällan och hade det egentligen väldigt bra.

    Jag träffade en ny man ca 1 år efter separationen och vi fick 3 år senare en pojke tillsammans som nu är 4 år och mitt ex träffade en tjej för ett par år sen som han är särbo med.

    Jag och min nuvarande har haft ett ganska trist förhållande med relativt mycket trist tjafs. Vi resonerar så olika gällande mycket och det är bara jag som sköter hem och barn. Jag vantrivs i mitt nuvarande förhållande och har känt i flera år att jag skulle vilja bryta upp.

    Till sak... Senaste tiden så har min stora pojkes pappa hört av sig oftare och oftare. Han vill att vi ska ses själva.

    Mitt hjärta säger Ja gärna men hjärnan säger Nej håll inte på och knöla till allting igen. Känner mig nästan otrogen bara av att skicka sms med honom...

    Har en känsla av att om jag skulle ses själv med honom så skulle mina känslor för honom bara välla över mig.

    Kan jag få lite input från er utomstående?

    Hur hade ni resonerat eller gjort?

  • Svar på tråden Pappa 1 och Pappa 2
  • Anonym (...)
    Thu 9 May 2019 16:25
    #1

    Alla på FL kommer säga att du ska följa regelboken och lämna man nr 2 innan du gör något annat. Jag tycker du ska träffa man nr 1 och se om känslorna finns på riktigt. Men lämna ändå man nr 2, låter urtrist i vilket fall som helst.

  • Anonym (A)
    Thu 9 May 2019 16:35
    #2

    Gör det som känns bäst

  • Anonym (jasså­)
    Thu 9 May 2019 17:00
    #3
    +1
    Anonym (A) skrev 2019-05-09 16:35:05 följande:

    Gör det som känns bäst


    Även om det betyder att hon ska vara otrogen igen?
  • Anonym (jasså­)
    Thu 9 May 2019 17:03
    #4
    Anonym (...) skrev 2019-05-09 16:25:47 följande:

    Alla på FL kommer säga att du ska följa regelboken och lämna man nr 2 innan du gör något annat. Jag tycker du ska träffa man nr 1 och se om känslorna finns på riktigt. Men lämna ändå man nr 2, låter urtrist i vilket fall som helst.


    På vilket sätt skiljer sig det "alla på FL" tycker och et du tycker?

    Enligt dig så tycker alla på FL att hon ska lämna nr 2 först och prova på nr 1 sen.
    Men själv tycker du hon ska lämnar nr 2 (för han är tråkig) och prova nr 1?

    Vad är skillnaden? Eller menar du att du tycker hon ska vara otrogen mot nr 2 med nr 1 och fimpa honom senare?
  • Anonym (Split­trad) Trådstartaren
    Thu 9 May 2019 17:25
    #5

    Tack för era svar.. Jag kommer INTE att vara otrogen. Så pass mycket vett har jag så jag inte gör samma misstag 2 gånger.

    Det jag tänker på är ju att det här definitivt sätter mina känslor ur spel. Vet inte riktigt om jag får den känslan för att jag har ett dåligt förhållande eller om jag fortfarande verkligen har dom känslorna kvar för nr1

    Kan man verkligen hitta tillbaka efter såhär många år?

    Är det någon som har upplevt att ?gammal kärlek aldrig rostar?

  • Anonym (Split­trad) Trådstartaren
    Thu 9 May 2019 17:25
    #6

    Tack för era svar.. Jag kommer INTE att vara otrogen. Så pass mycket vett har jag så jag inte gör samma misstag 2 gånger.

    Det jag tänker på är ju att det här definitivt sätter mina känslor ur spel. Vet inte riktigt om jag får den känslan för att jag har ett dåligt förhållande eller om jag fortfarande verkligen har dom känslorna kvar för nr1

    Kan man verkligen hitta tillbaka efter såhär många år?

    Är det någon som har upplevt att ?gammal kärlek aldrig rostar?

  • Anonym (...)
    Thu 9 May 2019 18:14
    #7
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-05-09 17:25:17 följande:

    Tack för era svar.. Jag kommer INTE att vara otrogen. Så pass mycket vett har jag så jag inte gör samma misstag 2 gånger.

    Det jag tänker på är ju att det här definitivt sätter mina känslor ur spel. Vet inte riktigt om jag får den känslan för att jag har ett dåligt förhållande eller om jag fortfarande verkligen har dom känslorna kvar för nr1

    Kan man verkligen hitta tillbaka efter såhär många år?

    Är det någon som har upplevt att ?gammal kärlek aldrig rostar?


    Ja, jag har återförenats med tidigare kärlek och känslorna blossade upp igen. Efter något år även destruktiva gamla minnen och känslor, så helt ny relation tror jag inte det blir. Men det låter som att ni båda tänker på varandra och då tycker jag att ni ska träffas och känna efter om det sprakar om er. Ni behöver ju inte hoppa i säng det första ni gör, men känna efter om lusten och glädjen finns där.
  • Thu 9 May 2019 19:03
    #8

    Men vad gör att du tror att du kan hantera skammen av otroheten bättre nu? Vad gör att du tror att det blir en skillnad om ni blir ihop igen även om det hade funnits massa känslor. Det fanns ju det även då du gjorde slut. Och blir det ni igen har du ju gjort två fel istället för bara ett (varit otrogen + gjort slut och valt någon annan över honom). Det kommer ju inte bli "samma" som det var innan din otrohet igen om ni blir ihop pga att nu har du ju ett barn till som inte är hans. Det barnet kommer ju påminna dig om misstag 2 hela tiden. Vilket påminner om misstag 1.

    Så... fundera på varför det blir en skillnad innan du tar några steg. Nog kan det bli bra men då måste du tänka över detta först.

  • Anonym (jasså­)
    Fri 10 May 2019 10:48
    #9
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-05-09 17:25:17 följande:

    Tack för era svar.. Jag kommer INTE att vara otrogen. Så pass mycket vett har jag så jag inte gör samma misstag 2 gånger.

    Det jag tänker på är ju att det här definitivt sätter mina känslor ur spel. Vet inte riktigt om jag får den känslan för att jag har ett dåligt förhållande eller om jag fortfarande verkligen har dom känslorna kvar för nr1

    Kan man verkligen hitta tillbaka efter såhär många år?

    Är det någon som har upplevt att ?gammal kärlek aldrig rostar?


    Gammal kärlek kan absolut överleva, men rostar gör den absolut. 
    Ert förhållande kommer aldrig någonsin bli exakt som det ni hade tidigare, det har hänt en massa saker däremellan och det påverkar hur man ser på varandra och vad man känner för varandra. Om ni blir ihop igen så är det ett NYTT förhållande ni kommer bygga upp.

    Att ditt ex tar upp kontakten behöver inte betyda att han vill att ni blir ihop igen, det kan lika gärna vara att han bara är ensam och kåt och vill knulla.
Svar på tråden Pappa 1 och Pappa 2