• LLW

IVF maj 2019

Mudcakemonster skrev 2019-05-28 22:22:12 följande:

Håller tunmarna för er!

Tack snälla!

Tittar på din bild och vette fan om jag inte ser ett svagt, svagt streck?? Det kan ju vara spökstreck men om du tog det sent på kvällen och inte hade hållt dig kanske du får ett starkare nu på morgonen? Tycker absolut du ska testa!
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-05-29 06:12:44 följande:

Lycka till! Hoppas på ett bra resultat :D

Tack :))) tänker att allt över typ 6-7 är bra för att vara jag!
  • LLW
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-29 15:21:56 följande:

Hur gick det för er? Hoppas det gick bra!!

Det gick okej, vi fick ut 7 ägg vilket är mindre än sist men mer än första gången! Så får vara nöjd med det känner jag. Hade ordentligt ont efteråt så fick morfin intravenöst, vilket hjälpte för stunden men sen mådde jag riktigt illa i flera timmar. Börjar äntligen bli okej igen.

Återföring blir på fredag om de inte ringer och meddelar något annat! Dom ringde förut och jag höll på att få en hjärtinfarkt.. men dom ville bara ändra tiden från 13 till 11. Men fyyyy vad ont i magen jag fick när jag såg numret på skärmen :(
  • LLW
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-29 15:21:56 följande:

Hur gick det för er? Hoppas det gick bra!!

Har du fått utslag på ägglossningstesterna än föresten??
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-05-30 12:10:52 följande:

Plocket klart! Gyn tömde ca 20 folliklar, blev jätteförvånad eftersom jag "bara" hade 12 potentiella i måndags. Tog inte ut något i förskott och det hela slutade med sju ägg (kul att vi fick lika många LLW). Känns bra, lägger inte så mycket värdering i antal så jag är glad :) Hoppas att det är bra kvalitet bara. Sjukt nervigt för hur det går med befruktningen, de ringer imorgon.

Det hela blev en bra upplevelse. Jättegullig personal och bra lugnande ;) Hade ordentlig mensvärk men när det var dags att ta sig hem så kände jag mig fit och vi skippade taxi och tog en promenad. Nu ska jag slappa resten av dagen! :)

Åh vad skönt att du hade en bra upplevelse! Personalen är så himla viktig när man är i en sån svår och utsatt position. Mina var också väldigt gulliga och omhändertagande :)

Blir det återföring på lördag då om dom inte ringer och säger att dom vill odla till blastocyst?

Mig har dom inte ringt än.. det är så jäkla tufft för psyket att vänta på telefonsamtal såhär. Dom skulle ringa på förmiddagen om fler än fem blivit befruktade och dom ville odla till 5-dagars, och på eftermiddagen om inget klarat sig. Så nu vågar jag knappt hålla i telefonen för är så rädd att dom ska ringa, som dom gjorde vid första försöket..
  • LLW
    Mudcakemonster skrev 2019-05-28 22:52:53 följande:

Tog ett test i mina sorger över att mensen börjat i måndags. Och vad är detta?! Ser ni nåt?

Hade inte hållit mig så länge så urinet var inte starkt..

Har du tagit något mer test?
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-05-30 15:48:28 följande:

De kommer att ringa imorgon oavsett för att berätta hur det blir, det är lite skönt att veta. Förstår att det är jobbigt att vänta på "domen". Har du hört något än?

Blir fem eller fler befruktade så blir det (förhoppningsvis) insättning på tisdag, är det färre så blir det på lördag. Vet att en blastocyst är starkare och typ bättre men samtidigt vill jag sätta in redan på lördag för att jag är rädd att alla ska avstanna. Fast gör de det skulle de förmodligen göra det i livmodern också. Är många tankar nu, alla är inte helt rimliga :P

Dom ringde inte idag! Drar en försiktig suck av lättnad och håller tummarna för att vi får åka dit imorgon.

Hade nog hellre haft det som dig, att dom ringer oavsett. Nu har jag hoppat 3 meter upp i luften varje gång telefonen plingat...

Jag förstår att du vill ha tillbaka en direkt, känner samma!
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-05-30 21:26:26 följande:

Vad skönt! Hoppas att det går bra imorgon! :)

Tack! :)) hoppas dom ringer med bra nyheter till dig imorgon! Håller tummarna!!
  • LLW
    zey skrev 2019-05-31 12:00:11 följande:

Hej tjejer.... är så otroligt ledsen nu. Plussade ju förra veckan och var så himla glad. Men imorse började jag stört blöda och det kom massa klumpar. Blöder fortfarande rött blod och har hemsk mensvärk. Ringde till kliniken som sa att det är nog ett tidigt missfall..

Så ledsen och knäckt, var så glad att det tog sig på första försöket. Nu blir det nya tag i augusti...

Fy fan vad tråkigt :( usch!! Jag beklagar verkligen, så himla sorgligt att behöva gå igenom när man försökt så länge! Styrkekram till dig!! <3
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-05-31 09:32:16 följande:

De ringde nyss. Av sju ägg blev tre befruktade, så återföring imorgon. Tror inte att det hade spelat någon roll hur många som blev befruktade, har ändå varit helt inställd på ett till mig och inget till frysen. Så jag är inte ett dugg besviken men ledsen över att jag liksom inte tror på detta. Har jättesvårt att tro att det skulle kunna leda till en graviditet. Längtar jättemycket efter att få ruva och låtsas lite men räknar med att mensen kommer.

Är det någon som har något tips på hur jag kan vända situationen? Jag skulle så gärna vilja tro på min kropp och de här tre äggen men det går inte..

Då fick du ungefär samma resultat som mig. Av 7 ägg var 4 mogna men endast ett delade sig som det skulle efter icsi, så det fick jag tillbaka igen. Hoppas flera av dina klarar sig!!

Det var det sista av våra landstingsfinansierade försök..

Jag känner precis som dig. Hopplöshet. Hur skulle det här någonsin kunna leda till ett plus? Det här är fjärde ruvningsförsöket för mig, har lärt mig att distraktion är det enda som funkar. Blir så lätt att man spenderar timmar med att googla symptom och överanalysera om man har för mycket tid.
Svar på tråden IVF maj 2019