• MissKatty

Brev till häktad med restriktioner

Om man får tillbaka ett brev från någon som man vet sitter häktad med restriktioner innebär det att hen inte får ta emot brev då? Ska inte brev sparas på häktet tills den dagen personen blir släppt om det är så att hen inte får ta emot brevet? Varför fick jag det tillbaka?

Hoppas någon här har bra koll.

• Svar på tråden Brev till häktad med restriktioner
  • Kjell2
    MissKatty skrev 2019-05-15 16:53:09 följande:

Om man får tillbaka ett brev från någon som man vet sitter häktad med restriktioner innebär det att hen inte får ta emot brev då? Ska inte brev sparas på häktet tills den dagen personen blir släppt om det är så att hen inte får ta emot brevet? Varför fick jag det tillbaka?

Hoppas någon här har bra koll.

Kolla med den häktades advokat.
  • MissKatty

Jag vet inte vad hens advokat heter, jag vet ingenting förutom att hen sitter häktad. Har knappt kunnat sova sen jag fick reda på det. 

• MissKatty
    Kjell2 skrev 2019-05-15 17:27:47 följande:
    Kolla med den häktades advokat.
    Jag svarade dig utan att citera, glömde. Du kanske ser mitt svar i alla fall.
  • Anonym (jur)
    MissKatty skrev 2019-05-15 17:31:37 följande:

Jag vet inte vad hens advokat heter, jag vet ingenting förutom att hen sitter häktad. Har knappt kunnat sova sen jag fick reda på det. 

Det är bara att ringa aktuell tingsrätt och begära kända mål med xx, och i dessa handlingar framgår även hens offentliga försvarare
  • MissKatty
    Anonym (jur) skrev 2019-05-15 17:34:55 följande:
    Det är bara att ringa aktuell tingsrätt och begära kända mål med xx, och i dessa handlingar framgår även hens offentliga försvarare
    Tack så jättemycket för ditt svar. Jag vet att hen är dömd sen tidigare men vad det handlar om denna gång, det har jag ingen aning om. 
    Jag visste inte vart hen satt häktad så jag skickade mitt brev till Norrköping men fick det åter från Rosersberg så jag misstänker att det är där hen sitter. Vilken tingsrätt är det jag ska ringa då i så fall? 
  • Anonym (jur)
    MissKatty skrev 2019-05-15 17:54:02 följande:
    Tack så jättemycket för ditt svar. Jag vet att hen är dömd sen tidigare men vad det handlar om denna gång, det har jag ingen aning om. 
    Jag visste inte vart hen satt häktad så jag skickade mitt brev till Norrköping men fick det åter från Rosersberg så jag misstänker att det är där hen sitter. Vilken tingsrätt är det jag ska ringa då i så fall? 
    Du får prova och ringa några olika, här hittar du kontaktuppgifter
    www.domstol.se/Sok/
  • Anonym (jur)
    Anonym (jur) skrev 2019-05-15 19:05:07 följande:
    Du får prova och ringa några olika, här hittar du kontaktuppgifter
    www.domstol.se/Sok/
    Om det kanske inte kom fram tydligt tidigare så är en häktningsförhandling i tingsrätten ett mål som det går att söka på.
  • MissKatty
    Anonym (jur) skrev 2019-05-15 19:07:01 följande:
    Om det kanske inte kom fram tydligt tidigare så är en häktningsförhandling i tingsrätten ett mål som det går att söka på.
    Tack, jag ska kolla upp det. Jag vet nu vilken advokat hen tidigare har haft och förhoppningsvis är det samma även denna gången. 
    Just nu är FL jättesegt för mig. 
  • MissKatty
    Anonym (jur) skrev 2019-05-15 19:07:01 följande:
    Jag har sökt men det verkar som att häktningsförhandlingar inte finns med?
  • Anonym (jur)
    MissKatty skrev 2019-05-15 19:30:10 följande:
    Jag har sökt men det verkar som att häktningsförhandlingar inte finns med?
    Då får du säga att de ska läsa lite bättre ;)
Svar på tråden Brev till häktad med restriktioner